At bede min mand vælge mellem mig, eller hans ven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis man har brug for at blive påvirket flere gange i ugen, så har man altså et problem... Sorry, men det har man.. så at han ikke har haft et misbrug i 10 år, er ikke rigtigt, han har bare reduceret det, men det er ikke væk.

Og du kan se hvor let han har ved at falde i , så snart han er sammen med de forkerte mennesker. 

Han lyder til at have massivt  brug for hjælp til at håndtere sine indre dæmoner. Jeg ville ikke stille ham et ultimatum mellem dig eller vennen, jeg ville sige til ham "jeg elsker dig, men for alles skyld, skal du have hjælp. Og hvis du ikke vil det, så er vi ikke vigtige nok for dig". Og så ville jeg holde mine ord og gå hvis han ikke vil have hjælp. Man kan ikke hjælpe en misbruger der ikke vil hjælpes, men jeg ville aldrig lade mine børn vokse op i et hjem med en misbruger og jeg ville aldrig byde mig selv at leve i et parforhold med misbrug. Det er så ødelæggende. 

Det vil være pisse hamrende hårdt hvis han vælger at han ikke skal have hjælp. Men man kan da håbe, når nu han faktisk er en kærlig far, at han fatter alvoren når du og børnene rent faktisk flytter. Nogen gange skal man være drastisk før det rykker noget. Desværre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2020

Nielsen333

Jeg må altså også sige, at hash flere gange om ugen ikke er et forbrug, men snarere en form for kontrolleret misbrug. Havde ikke forstået, at det stadig var så ofte han gjorde det. Jeg synes fortsat du skal se om du kan finde noget anonym rådgivning, og så bare tage derhen selv. Om ikke andet for bare at få nogle nye øjne på situationen 

Anmeld Citér

6. juli 2020

LSS

Anonym skriver:

Jeg stod HELT af på "ikke noget voldsomt".

En far skal slet ikke være på samme adresse med stoffer eller hash, han skal ikke så meget som overveje at være i samme rum.

Hvad tænker du dog på, når du overhovedet accepterer dette i Inogen udstrækning???

Det kan godt være, at han er helt væk, men du hjælper ham med din opførsel.

Sig stop, han skal ikke have valget mellem dig og en ven, det er grotesk.

Fuldstændig enig her! Det er ligeså langt ude at acceptere at den anden forælder er påvirket af det ene eller andet. Hvis ikke mere.

Anmeld Citér

6. juli 2020

Anonym

Han ryger hash to gange om ugen? Hvad hvis ham drak to gange om ugen? Hvis det skal sidestilles med alkohol havde du så accepteret at han var fuld to gange på en uge? 
Hvad hvis der sker noget og et af jeres børn skal på sygehuset, fx får feberkramper eller falder ud af sengen og slår sig? Han kan ikke køre bil og jeg synes ikke det er ansvarligt at børn skal være sammen med fulde eller skæve folk, hvis du så kunne køre og han skulle blive hjemme med det andet barn. 
Jeg har selv kommet meget i misbrugsmiljøer og har røget hash, prøvet andre stoffer. Men som voksen med børn så er man simpelthen nødt til at være den ansvarlige og så tager man da slet ikke væk en hel weekend uden kontakt? Hvad hvis du gjorde det? Havde han synes det var ok? Ej jeg synes det lyder fuldstændig vanvittigt. 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Anonym

Kære du... 

Din mand har behov for hjælp. Han HAR et misbrug.

Det har godt nok været kontrolleret indtil nu... og nu er det ikke kun 2-3 gange om ugen.

Tro mig, når jeg siger det, det er ofte, sådan det starter.

Jeg har set det utallige gange. Det kan godt være, du føler, at din mand har styr på det, men det lyder til at det at skride ud til et større misbrug. 

Det er desværre et meget "klassisk" eksempel på, hvordan det kan gå helt galt.

Det er ikke kun vennen, som er problemet. Men det lyder til han ikke kan styre det alligevel. 

han/I skal have hjælp udefra. Jeg tror desværre ikke det er nok at bede din mand om at vælge mellem dig og vennen.

Anmeld Citér

6. juli 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Din mand skal have hjælp! Som de andre skriver har han tydeligvis et misbrug. Derudover lyver han for dig omkring det. Min mand kom slet ikke ind ad døren herhjemme, hvis han nogensinde rørte stoffer. Jeg tænker ikke at skylden udelukkende er din mands vens. Din mand tager jo også gang på gang et valg om at opsøge ham, og det der hører med. Din mand skal vælge, og det valg må stå imellem hans misbrug og sin familie. Nogle skal desværre meget langt ud, inden de vælger at få hjælp. Så længe du bliver, godtager du på mange måder de ting han gør. Du er nødt til snart at sige fra over for hans adfærd én gang for alle. 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Sscm

Anonym skriver:

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, og jeg er på vej ud i en situation hvor jeg overvejer at bede min mand vælge mellem mig og hans ven. Noget jeg ikke bryder mig om, men her kommer hvorfor:

jeg har været sammen med min mand i mange mange år, tidligere i hans liv har han røget meget hash, og til fester tog han stoffer, noget som han ikke har gjort i omkring 10 år nu. 
han har en ven som han har kendt altid, men de snakker kun sammen i perioder, der sker et mønster hver gang i “finder hinanden igen” de hænger ud, fint, men hver gang de er sammen er det umuligt at komme i kontakt med min mand, han skal bare der ned og drikke et par øl, og er så væk hele natten, kommer dalrende hjem i løbet af den næste dag og sover den væk. Hver gang han bruger tid med denne ven, ryger han mere hash igen (han har altid godt kunne lide en lille en ind i mellem, men slet ikke noget voldsomt). Denne ven har ingen kæreste, børn, job osv. min mand har pjækket en hel uge fra jobbet, efter de er begyndt at ses igen, endda med et forsøg på at lyve for mig om at han pludseligt havde fri, men jeg kender ham og kunne se han løj, og han talte over sig og indrømmede til sidst at det var løgn. 

i denne weekend tog det så overhånd, han tog ned til vennen fredag eftermiddag, og er først kommet hjem her søndag morgen, han har sovet hele dagen. Jeg VED de har siddet og taget stoffer hele natten. Vi skulle havde været sammen med min familie, men det kom han jo så ikke. Jeg har siddet alene med to børn siden fredag. 

Det der undrer mig er at han i disse perioder virker sur og fraværende her hjemme, og er meget på telefonen, og skriver med vennen (og jeg ved godt det er “forbudt” men har tjekket hans Messenger og det er vennen han skriver med, samt vi har fælles telefon-halløj og der er ikke beskeder eller opkald til ukendte numre).

jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har af gode grunde ikke snakket med ham endnu, for han ligger som sagt på sofaen og sover, og egentligt ved jeg ikke hvad jeg skal sige til ham, for føler han sætter hele vores forhold over styr til fordel for denne “ven”. Det er en snak vi har haft før, hver gang han er i kontakt med vennen. 

Det er som om han overdriver det, når de snakker i perioder, deres venskab fylder for meget i forhold til familien. Selv vores børn siger “ej skal du ned til ham igen”

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, min mand og jeg er ikke dem der har super mange venner, så det er dejligt at han har en, men ikke når det ødelægger alt andet. Vi har haft mange problemer med at han løj om alt muligt tidligere i vores forhold, noget jeg troede vi havde styr på, men kan mærke mistilliden vokser i mig igen. 

når han ikke ses med vennen har vi det skønt sammen, og der er intet jeg kan klage over, min mand er bare ikke sig selv i de perioder de ses

Din mand har valgt....for flere år siden....

Han har hverken valgt dig, jeres børn eller sin ven..... han har valgt sit misbrug....

Jeg tænker at set er på tid DU vælger dine børn og deres ve og vel eller dit eget behov som i dette tilfælde er din mand/kæreste....

For ja så kort kan det sig3...din mand ER misbruger, der sætter sine behov først og du er en mor der sætter sine børn sidst!

Anmeld Citér

6. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du skriver præcis hvad jeg tænker inden i. For jeg ved han har det svært inden i, han er vokset op i et rigtig dårligt miljø, med masser af svigt, stoffer, og generelt ingen værdi for familielivet, han ligger så langt fra resten af hans familie. 

han ryger hash en til to gange om ugen efter børnene er puttet, så det er virkeligt ikke noget der påvirker noget for mig eller børnene.

jeg har før sagt at jeg synes han skulle søge hjælp hos en psykolog eller lign for at få bearbejdet noget af det han har oplevet. For der er også ting han ikke har fortalt mig, sådan rigtigt om. Som han kun lige har nævnt kort, men ikke vil uddybe.

men han vil ikke, vi har før snakket om misbrugscenter, men han er overbevist om at han kan klare det selv, hvilket han jo også kan i et vist omfang, bare ikke lige det sidste... 

og når så vennen kommer ind i livet sætter han det hele over styr igen og vores forhold lider under det

Når han ryger hash to gange om ugen går han konstant rundt og er påvirket med den nedbrydning der er ved hash - så jo det er i allerhøjeste grad noget, der påvirker dine børn! 

I er begge to uansvarlige, at I tillader jere s børn at vokse op med misbrug og stoffer. 

Anmeld Citér

6. juli 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke om at jeg synes det er slemt at han ryger hash et par gange om ugen. Vi ryger det ikke så kan ikke sige jeg har erfaringer med det. 
men at sige at børnene vokser op i et misbrugshjem er måske lidt vildt - han ryger ikke foran dem. Og det med at køre et barn til skadestuen - hvad gør forældre som ikke har bil? Eller hvor der kun er en mor? Eller når den ene har aftale med en ven og den anden er alene med vores tre børn. 
men det du skal tænke på er, at børnene jo kommer senere og senere i seng jo ældre de bliver. Vil din mand så kunne vente til de er gået i seng eller bliver hans grænse rykket til at han ryger en fed foran dem, eller i det skjulte men påvirket i deres nærvær? 
Derudover tænker jeg at jeg slet ikke ville acceptere at min mand var ukontaktbar i en dag for slet ikke at tale om en hel weekend, stoffer eller ej. 
men tænker at din mand og du bruger vennen som en undskyldning. Din mand har et behov for at tage stoffer, det tyder på at den joint et par gange om ugen ikke er nok. Jeg ville kræve at det var slut med alt hvad der hedder stoffer og at han fik noget hjælp. Derudover ville jeg også kræve at det var slut med den ven, da vennen ikke giver noget godt til jeres familieliv eller din mands liv.

Held og Lykke -

håber I finder ud af det 

Anmeld Citér

7. juli 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved ikke om at jeg synes det er slemt at han ryger hash et par gange om ugen. Vi ryger det ikke så kan ikke sige jeg har erfaringer med det. 
men at sige at børnene vokser op i et misbrugshjem er måske lidt vildt - han ryger ikke foran dem. Og det med at køre et barn til skadestuen - hvad gør forældre som ikke har bil? Eller hvor der kun er en mor? Eller når den ene har aftale med en ven og den anden er alene med vores tre børn. 
men det du skal tænke på er, at børnene jo kommer senere og senere i seng jo ældre de bliver. Vil din mand så kunne vente til de er gået i seng eller bliver hans grænse rykket til at han ryger en fed foran dem, eller i det skjulte men påvirket i deres nærvær? 
Derudover tænker jeg at jeg slet ikke ville acceptere at min mand var ukontaktbar i en dag for slet ikke at tale om en hel weekend, stoffer eller ej. 
men tænker at din mand og du bruger vennen som en undskyldning. Din mand har et behov for at tage stoffer, det tyder på at den joint et par gange om ugen ikke er nok. Jeg ville kræve at det var slut med alt hvad der hedder stoffer og at han fik noget hjælp. Derudover ville jeg også kræve at det var slut med den ven, da vennen ikke giver noget godt til jeres familieliv eller din mands liv.

Held og Lykke -

håber I finder ud af det 

Ift at du ikke ved om det er slemt at han ryger hash et par gange i ugen, så tænker jeg, hvad ville du tænke hvis en bruger skrev "min mand drikker sig beruset 2 gange i ugen på fast basis".. er det så ikke mega ligegyldigt om det er klokken 16 eller 20.30 han starter? Hvis man har behov for at være påvirket flere gange i ugen, uanset om det er af alkohol eller rusmidler, så har man da et problem. Det er ikke et normalt behov..

For mig handler det heller ikke om , om han kan kører en bil osv, for hey, der er jo en anden forældre. Ligesom hvis man har venner på besøg til en rødvins aften i ny og næ. Problemet er at det er på fast basis, ugentligt, også uden sociale sammenhænge eller andet. 

Tilføjelse: man skal passe på med at negligeret misbrug. Fx med "børnene ser det ikke, så de vokser ikke op med misbrug". Det gør de. Det er ikke kun hardcore misbrugere der er ægte misbrugere. Jeg har selv haft en svigermor der var såkaldt "plastic alkoholiker". Det siger man fordi det netop er den skjulte slags, hvor personen passer sit arbejde og sine relationer og ikke virker "problematisk". Men ikke desto mindre er det alt ødelæggende for personen og med tiden også omgivelserne. Det er bare er spørgsmål om, ja, tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.