Praktiserende læge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu har vi kun din side af sagen og den andre side får vi aldrig at høre for de har som bekendt tavsespligt og må derfor ikke udtale sig hvilken jeg faktisk mener de skulle havde lov til når der blev skrive om på nette og det bør glæde alle som er underligt regel om tavsespligt.

og ja din læge er i sig gode ret til at be dig om at finde en andre jeg under mig dog over hvorfor du ikke selv har gjort det for længst når du åbenlyst er utilfreds.med din nuværende læge

Hvis du nu gad læse opslaget så ville du have læst at jeg er YDERST TILFREDS med min LÆGE. Det er sekretærerne der er problemet !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2020

Anonym

Ja, lægen må godt opsige samarbejdet og som en andre skriver har vi kun din side af sagen og den andre side får vi aldrig at høre for de har som bekendt tavsespligt og må derfor ikke udtale sig hvilken jeg   faktisk er enig med den der har skrive dette at de skulle havde lov til når der blev skrive om dem på nette og at det bør glæde alle som er underligt regel om tavsespligt. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, lægen må godt opsige samarbejdet og som en andre skriver har vi kun din side af sagen og den andre side får vi aldrig at høre for de har som bekendt tavsespligt og må derfor ikke udtale sig hvilken jeg   faktisk er enig med den der har skrive dette at de skulle havde lov til når der blev skrive om dem på nette og at det bør glæde alle som er underligt regel om tavsespligt. 

Nu handlede det egentlig også bare om

de måtte eller ej

Anmeld Citér

25. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er tilknyttet et lægehus. Hvor jeg en rigtig sød læge. Der er to sekretærer tilknyttet. Den ene mere sur og spydig end den anden. Begge damer. De taler begge to utroligt grimt til mig og andre patienter. Jeg har ofte siddet i venteværelset hvor jeg kan høre når de besvare opkald. Tonen er generelt rigtig sur og nedladende. 
Jeg ringede for en del måneder siden nu, og fortalte om mine symptomer; feber (40,8), ondt i brystet og voldsom hoste. Jeg ønskede en tid til at blive lyttet på. Jeg fik kastet i hovedet “tror du ikke bare det er psykisk”  I øvrigt nægtede hun at give mig en tid hos lægen. Senere samme dag dejser jeg om derhjemme. Jeg får en tid ved vagtlægen som hurtigt kunne konstante en dobbeltsidet lungebetændelse og tårnhøjt infektionstal.

De kan også begge to finde på at sige at hvis ikke der er feber eller vægttab i forbindelse med det man nu ringer om, så kan man ikke få en tid. Udover det KRÆVER de hver gang at vide hvad det handler om og hvorfor man vil have en tid ved lægen ellers får man ikke en tid

Jeg har klaget flere gange. Ligeledes har andre fra lægehuset. Men der sker ingenting? Flere hsr skiftet læge, kun pga de to sekretærer. 

Nu til spørgsmålet: må praktiserende læge bede sine patienter om at finde en anden læge da de ikke kan have lægefagligt samarbejde med springer der bliver ved med at klage over klinikkens medarbejdere.

Jeg og to andre (som jeg kender) har fået samme besked fra klinikken om at vi skal finde en anden læge til os og vores børn. Må de det? Jeg synes simpelthen det er under al kritik der er ansat sekretærer som behandler patienter på den måde. 

Sagen er så den at nu er jeg og mine børn uden læge. Lægeskift koster penge, og grundet corona krisen er jeg personligt hårdt ramt økonomisk. 

Din personlige mening om dit dat og dut kan jeg ikke bruge til noget. Men hvis du VED noget høre jeg meget gerne nærmere. 
Tak på forhånd. 

Ja, du har jo fået svar på om de må eller ej, men jeg undrer mig lidt, fortæller du ikke sekratæren hvorfor du gerne vil have tid hos lægen? Det gør jeg HVER gang jeg ringer til lægen, præcis for at lægen ved det FØR jeg kommer, eller hvis jeg skal til sygeplejersken og ikke lægen, eller lægen skal have noget klar til jeg kommer. Og som sagt at de skal vide hvor meget tid de skal afsætte til det. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ja, du har jo fået svar på om de må eller ej, men jeg undrer mig lidt, fortæller du ikke sekratæren hvorfor du gerne vil have tid hos lægen? Det gør jeg HVER gang jeg ringer til lægen, præcis for at lægen ved det FØR jeg kommer, eller hvis jeg skal til sygeplejersken og ikke lægen, eller lægen skal have noget klar til jeg kommer. Og som sagt at de skal vide hvor meget tid de skal afsætte til det. 

Nej det gør jeg faktisk ikke altid. Det er ikke et krav. Og det ved hun også godt. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

I øvrigt kan der kun afsættes én tid og den vare måske 5 minutter ca. dobbelttid i den klinik er ikke en mulighed. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nej det gør jeg faktisk ikke altid. Det er ikke et krav. Og det ved hun også godt. 

nej ikke et krav, men jeg ser det som normalt, så kan de jo se om man skal til lægen eller ej.. det gør vi hos min læge(hospitalet) og det synes jeg faktisk er mest høfligt, sådan at man ikke spilder tit, hvis det er noget der kunne klares over telefonen. 
det kan da ikke være let som sekratær at vide hvad de skal gøre, hvis de ikke ved hvad de skal sige til lægen. 

Klag over dem og så snak med din kommune omkring hvad du gør med ny læge. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

nej ikke et krav, men jeg ser det som normalt, så kan de jo se om man skal til lægen eller ej.. det gør vi hos min læge(hospitalet) og det synes jeg faktisk er mest høfligt, sådan at man ikke spilder tit, hvis det er noget der kunne klares over telefonen. 
det kan da ikke være let som sekratær at vide hvad de skal gøre, hvis de ikke ved hvad de skal sige til lægen. 

Klag over dem og så snak med din kommune omkring hvad du gør med ny læge. 

Der er vi forskellige. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Abracadabra

Min opfattelse er, at det er meget sjældent, en praktiserende læge afslutter et samarbejde med en patient. Som regel kan konflikterne jo løses... men hvis personalet i en klinik føler sig forulempet, vil lægen formentlig tillægge personalets oplevelser større værdi end patientens. 

Det er helt almindeligt, at sekretæren spørger til konsultationens emne (og det vil du opleve stort set alle steder). Det er så lægen kan forberede sig og fx have udstyr til gynækologisk udstyr lagt frem. Hvis klinikken har udstyr til 3 gynækologiske undersøgelser om dagen, skal der fx heller ikke planlægges 4. 

Som læge er jeg VIRKELIG taknemmelig for muligheden for at forberede mig mentalt til fx en samtale om selvmordstanker versus en samtale om prævention. Alle får en bedre samtale af, at emnet er klart på forhånd - vigtigst af alt får PATIENTEN den bedste behandling. 

Så at du nægter at oplyse emnet på forhånd, vanskeliggør samarbejdet. Hvis din og sekretærernes kemi tilmed er helt forkert gør det værre. Hvis du derudover har talt vredt til sekretærerne, så ryger du ud. At du så skal køre 30 km på ethjulet cykel til den nærmeste læge er ligegyldigt. 

Samarbejdet med din lokale lægeklinik går begge veje - og er mellem dig og klinikken, ikke kun mellem dig og lægen. Og I er åbenbart aktuelt ikke tilfredse med hinanden - så du skal altså finde en anden. 

Jeg har prøvet at uddybe lidt fra lægens side - jeg håber, at det gjorde det lidt klarere. 

Anmeld Citér

25. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis du nu gad læse opslaget så ville du have læst at jeg er YDERST TILFREDS med min LÆGE. Det er sekretærerne der er problemet !

Lægen ser jo nok anderledes på det. Ellers havde han/hun ikke opsagt dig som patient. Og du ryger jo ikke ud, fordi sekretærerne er grove - du må have sagt/gjort noget, som de og lægen ikke fandt acceptabelt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.