Anonym skriver:
Jeg er tilknyttet et lægehus. Hvor jeg en rigtig sød læge. Der er to sekretærer tilknyttet. Den ene mere sur og spydig end den anden. Begge damer. De taler begge to utroligt grimt til mig og andre patienter. Jeg har ofte siddet i venteværelset hvor jeg kan høre når de besvare opkald. Tonen er generelt rigtig sur og nedladende.
Jeg ringede for en del måneder siden nu, og fortalte om mine symptomer; feber (40,8), ondt i brystet og voldsom hoste. Jeg ønskede en tid til at blive lyttet på. Jeg fik kastet i hovedet “tror du ikke bare det er psykisk”
I øvrigt nægtede hun at give mig en tid hos lægen. Senere samme dag dejser jeg om derhjemme. Jeg får en tid ved vagtlægen som hurtigt kunne konstante en dobbeltsidet lungebetændelse og tårnhøjt infektionstal.
De kan også begge to finde på at sige at hvis ikke der er feber eller vægttab i forbindelse med det man nu ringer om, så kan man ikke få en tid. Udover det KRÆVER de hver gang at vide hvad det handler om og hvorfor man vil have en tid ved lægen ellers får man ikke en tid
Jeg har klaget flere gange. Ligeledes har andre fra lægehuset. Men der sker ingenting? Flere hsr skiftet læge, kun pga de to sekretærer.
Nu til spørgsmålet: må praktiserende læge bede sine patienter om at finde en anden læge da de ikke kan have lægefagligt samarbejde med springer der bliver ved med at klage over klinikkens medarbejdere.
Jeg og to andre (som jeg kender) har fået samme besked fra klinikken om at vi skal finde en anden læge til os og vores børn. Må de det? Jeg synes simpelthen det er under al kritik der er ansat sekretærer som behandler patienter på den måde.
Sagen er så den at nu er jeg og mine børn uden læge. Lægeskift koster penge, og grundet corona krisen er jeg personligt hårdt ramt økonomisk.
Din personlige mening om dit dat og dut kan jeg ikke bruge til noget. Men hvis du VED noget høre jeg meget gerne nærmere.
Tak på forhånd.
Du skal ABSOLUT klage over deres tone, og du har krav på at få din situation vurderet af læge (eller sygeplejerske), bare lige for at få det på plads.
Derudover skal du altid (og helst uopfordret) oplyse årsagen til din henvendelse, altid. Det sikrer, at der er afsat tid til dig, og at lægens tid derfor ikke skrider i forhold til dagens program. Det kan virke, som om sekretæren er nysgerrig, men det er slet ikke det, det handler om (og de kan i øvrigt bare læse om dig, hvis de vil vide noget, ulovligt eller ej).
Jeg ville klage, så der ikke var noget at misforstå, det er ikke i orden, det er en privat virksomhed med kunder, og de skal opføre sig serviceminded.