Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
AnoMor skriver:

Hun er pisse ligeglad. Undskyld mit franske. Selvom lovgivningen også siger at hun skal betale første måned af sygemelding. Så gjorde hun heller ikk det. I stedet fyrede hun mig og snød mig for knap 24.000 kr. desværre er jeg ikke i fagforening (ja dumt, men det kan jeg ikk bruge til noget idag). 

men står og skal køre en retsag mod hende netop pga den manglende løn osv. så hvis feriepengene ikk kommer. Så bliver de kørt med i sagsøgningen. Det tager jo bare lang tid sådan noget 

Ja okay, du må væbne dig med tålmodighed så. Held og lykke med det. 

Og du har ret - i de situationer, så er det bare SÅ meget lettere, hvis man har en fagforening i ryggen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Tænk ifølge denne tråd er der ingen grund til at folketinget har forhandlet dag og nat for at lande en aftale om udbetaling af feriepengene - ingen vil bruge dem - alle vil spare op, som netop er det regeringen tænkte ville ske og hvorfor de var skeptiske over for idéen

Nå - men vi booster forbruget og får vores hus vandskuret for pengene

Anmeld Citér

16. juni 2020

Loa

SØS skriver:

Tænk ifølge denne tråd er der ingen grund til at folketinget har forhandlet dag og nat for at lande en aftale om udbetaling af feriepengene - ingen vil bruge dem - alle vil spare op, som netop er det regeringen tænkte ville ske og hvorfor de var skeptiske over for idéen

Den er også lidt svær, for kan sagtens forstå idéen i at vi skal hjælpe økonomien på vej, men er også lidt svært at bestemme hvad folk skal bruge deres penge på, hvis de har mere brug for at betale gæld ud, spare op eller lign.

Anmeld Citér

16. juni 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tror de fleste er glade for at få deres feriepenge og de kommer da til at bruge dem på et tidspunkt, da de fleste herinde jo nævner noget konkret de sparer op til, men det er bare ikke lige nu.

Efter min mening kommer aftalen for sent og hænger forkert sammen til at booste økonomien som en sommerpakke. Man kan ikke forvente, at folk vil bruge penge nu, som de først får om flere måneder. Nogle har slet ikke nogle penge på kontoen, de kan bruge nu, så de vil skulle låne pengene et sted for at bruge feriepengene, inden de kommer på kontoen, og det håber jeg da ikke, at folk vil gøre. 

Selv hvis pengene kom nu, så har de fleste på dette tidspunkt købt og betalt deres sommerferie, og dem der ikke har, kan måske slet ikke booke noget nu, da meget er udsolgt, så derfor tænker jeg ikke, at pengene lige nu vil blive brugt på ekstra forsødning af sommerferien for ret mange.

For vores vedkommende er ferien booket og betalt, så der bliver ikke brugt mere der, fordi der kommer feriepenge til efteråret. Vi har sæsonkort til de steder, vi vil besøge, så det bliver heller ikke til ekstra penge til forlystelser, så der bliver feriepengene heller ikke brugt. Ungerne mangler noget nyt tøj, men det ville også være købt alligevel. Vi mangler ikke andet, så vi kan ikke finde på noget at bruge pengene på lige nu, så derfor ryger de i opsparingen til vores tur til Australien, så det bliver derfor Australien, der får fornøjelsen af vores penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.