Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2020

Rundtpågulvet

Vi bruger heller ikke pengene, før de er ankommet på kontoen. Det virker forkert for mig, at bruge penge på forskud.

MEN når de kommer, så har vi nogle vedligeholdelses-projekter på huset som de nok ryger i puljen til. Vi skal have nye havelåger, malet døre og vinduer osv. Det er noget vi skulle have gjort alligevel, nu rækker opsparingen så bare det længere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2020

lineog4

De penge vi bruger i denne periode var penge der var kalkuleret med, så jo feriepengene dækker selvsagt, men vi havde forbrugt det samme alligevel.

Vi holder ikke den store dyre ferie i år, vi regner med at tage til Sønderjylland, for nu har vi talt så meget om genforeningen. 

Jeg må indrømme, at jeg havde håbet på udspillet om gratis storebæltsbro, billigere tog og tilskud til museer og eventuelt overnatning - det havde nok gjort vi havde forbrugt langt mere. Nu bliver det hygge hjemme, bygge kolonihavehus, længere cykelture, spil og forhåbentlig lidt sol til ture på stranden i nærheden. 

Så nej det er nok ikke hos os feriepengene sætter gang i forbruget 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Miti's mama

Kommer på opsparingen til en ny bil. Det bliver begrænset hvad vi får udbetalt da det kun er min indkomst (Min mand er selvstændig) og jeg er studerende...

Anmeld Citér

15. juni 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Når pengene engang kommer, skal vi igang med at kigge efter et nyt køkken . 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Tip!

Enten betale restgælden ud på min bil, få købt den sofa jeg drømmer om eller smide dem på opsparingen til den planlagte ferie næste år. 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Carina:-)

Er selvstændig  - så får o 

Min mand får ret meget , men her ryger de bare på kontoen .

Vi bruger hverken mere eller mindre af den grund .

Anmeld Citér

15. juni 2020

AnoMor

Sprit25 skriver:

Ih så får vi da lidt af vores egne penge. Hvad regner I med at bruge dem på 

Ovenpå to hårde år med fuldtidsstudie, tiltider tre studiejob og mandens job trænger vi til en weekendtur! Og ellers bare ekstra forkælelse i ferien! 

HVIS jeg får nogen udbetalt. Så skal de bruges på at afdrage på lån. 
men tør ikk satse på at jeg får dem. Det firma jef arbejdede i var desværre en rigtig korupt chef har jeg fundet ud af. Så kan godt frygte at jeg ikk får dem. 

Anmeld Citér

15. juni 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Vi er ved at fylde opsparingen op igen efter køb af bil. Feriepengene gør at vi er i mål ca et halvt år før planlagt med de 80.000 vi gerne skal have sparet op (de 30 er til ferie næste år) og dækker desuden for det minus jeg får i tre mdr ved at gå på dagpenge pga barsel.

Anmeld Citér

15. juni 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
AnoMor skriver:

HVIS jeg får nogen udbetalt. Så skal de bruges på at afdrage på lån. 
men tør ikk satse på at jeg får dem. Det firma jef arbejdede i var desværre en rigtig korupt chef har jeg fundet ud af. Så kan godt frygte at jeg ikk får dem. 

Det kan chefen ikke slippe for. Han får en regning på beløbet, og ellers kan de inddrives. Hvis han ikke betaler, så kan fx en fagforening indgive konkursbegæring.

Anmeld Citér

15. juni 2020

AnoMor

Lucinde skriver:

Det kan chefen ikke slippe for. Han får en regning på beløbet, og ellers kan de inddrives. Hvis han ikke betaler, så kan fx en fagforening indgive konkursbegæring.

Hun er pisse ligeglad. Undskyld mit franske. Selvom lovgivningen også siger at hun skal betale første måned af sygemelding. Så gjorde hun heller ikk det. I stedet fyrede hun mig og snød mig for knap 24.000 kr. desværre er jeg ikke i fagforening (ja dumt, men det kan jeg ikk bruge til noget idag). 

men står og skal køre en retsag mod hende netop pga den manglende løn osv. så hvis feriepengene ikk kommer. Så bliver de kørt med i sagsøgningen. Det tager jo bare lang tid sådan noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.