Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.363 visninger
23 svar
9 synes godt om
15. juni 2020

Sprit25

Ih så får vi da lidt af vores egne penge. Hvad regner I med at bruge dem på 

Ovenpå to hårde år med fuldtidsstudie, tiltider tre studiejob og mandens job trænger vi til en weekendtur! Og ellers bare ekstra forkælelse i ferien! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2020

MEF

Ja det er da dejligt at vi får en del af pengene!
Vi venter barn til december og min mand er startet på studie, så det gør det lige lidt mere Overskueligt ift at vi ikke behøver at spare for meget på de ting vi gerne vil købe til baby...

Anmeld Citér

15. juni 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi er lidt kedelige, så vores ryger formentlig bare på opsparingskontoen til en 2 måneders rejse næste år, da vi har penge nok på kontoen lige nu pga. aflyste rejser, koncerter og andre arrangementer, som vi har fået penge tilbage for de sidste par måneder.

Vi kommer ikke til at forbruge ekstra i sommerferien, som regeringen ellers gerne vil have, når vores feriepenge formentlig først kommer til oktober. Selv om vi er sikker på at få pengene, er jeg ikke meget for at bruge penge, før jeg rent faktisk har dem.

Det er lidt ærgerligt for mange, at pengene først kommer så sent, da jeg tror, der sidder mange familier rundt omkring, der ikke har råd til at bestille en ny sommerferie, da deres penge stadig lægger hos diverse rejseselskaber, som tager flere måneder om at betale folk tilbage for deres aflyste rejser. De kan jo ikke betale en ferie i juli med penge, der først kommer til oktober.

Anmeld Citér

15. juni 2020

Birthdaybaby

Tror de ryger på opsparingen som vi lige har tømt. 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Ano18

Jeg har heller ikke lyst til at bruge penge før de er kommet. Det føles så “farligt”  

Vi bruger dog løbende penge på renovering og prioriterer hele tiden, så når de kommer så bliver de også brugt på det. Formentligt et ventilationssystem. Jeg tænker vores unger også bliver forkælet nu hvor vi ingen steder skal

Anmeld Citér

15. juni 2020

A38

Vi går og drømmer om forskellige renoveringsprojekter både i haven og indendøre, som vi sparer løbende op til. Pengene vil helt sikkert ryge med i den opsparing.

Anmeld Citér

15. juni 2020

serinasmor

Jeg får præcis 0 kr - og bruger dem nok på en gåtur 

Jeg ved ikke hvad manden får - vi har fælles økonomi... men når det først er aktuelt til oktober så ved vi endnu ikke hvad prioriteringen bliver. 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Lje

Sprit25 skriver:

Ih så får vi da lidt af vores egne penge. Hvad regner I med at bruge dem på 

Ovenpå to hårde år med fuldtidsstudie, tiltider tre studiejob og mandens job trænger vi til en weekendtur! Og ellers bare ekstra forkælelse i ferien! 

Gældsafvikling. 

Vi har en fin sommerferieopsparing (og forsikringen dækker vores udlæg på flybilletter), så for os er det ikke nødvendig med den ekstraudbetaling. Så vi afvikler den sidste rest SU-gæld og frigiver dermed 1200 kr. hver måned fremadrettet.

Vi har købt sommerhus og kommer til at have et naturligt mindreforbrug (holdt op i mod flybilletter, hotel og oplevelser) denne sommer. Og ser stadig frem til dette års oprindelige planlagte ferie. Bare i 2021/2022/2023

Vh.

Anmeld Citér

15. juni 2020

Janet1989

Mine ryger vist bare på opsparingen. Jeg drømmer om at få sat et ordentlig hegn (fast hegn) og lavet terasse i vores forhave + lavet indkørsel helt op til huset - meeeen der skal vist lidt mere end 15.000 til da ����

Anmeld Citér

15. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi skal bruge så lidt som muligt   låner en lejlighed gratis at en veninde i den anden ende af landet i nogen dage, og ellers bliver det småture ud af huset. 

Vi har ikke lyst til at bruge penge før de er på kontoen, så der bliver ikke læsset ekstra penge ud i samfundet fra vores side af, før det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.