Anonym skriver:
Jeg var endelig sammen med min 6-årige i går.
H*n og min eks har i de sidste to måneder boet hjemme ved hans mor (og skal fortsætte med det), og på et tidspunkt da vi er legepladsen hører jeg mit barn fortælle et andet barn "jeg har to mor'er". Jeg sad tilfældigvis lige ved siden af, så jeg spurgte ind til det og fik at vide at det var mig og bedste. H*n kom så med en kommentar om at h*n ikke altid ved hvilken mor de snakker om.
Lige i øjeblikket sagde jeg at så kunne h*n jo bar kalde mig mama (som h*n gjorde en overgang), men efter jeg kom hjem og har fået tænkt lidt over det, blev jeg i tvivl; kan jeg godt tillade mig at bede min eks om at kalde sin mor for "bedste" når han taler til hende og vores barn er i nærheden? Kunne nemlig godt forestille mig at det er dér problemet er opstået.
Jeg tror ikke, du skal gå så meget op i ordet, hun bruger, men mere i situationen, hun står i. I praksis har hun jo ikke haft sin mor hos sig i flere måneder og rent faktisk haft “en anden mor”, farmor, i hverdagen. To måneder er meget lang tid i en 6-årigs liv, og du må nok forvente, at det varer en tid, før hun opfatter dig som “primær-mor” igen.
Jeg har flere gange tænkt på, om hun kan føle sig svigtet af dig og har lidt mere under den lange adskillelse, end I er bevidste om? Det var måske en idé lige at overveje, om hun - og I - kunne have gavn af familieterapeutisk støtte. En skilsmisse, flytning til en anden landsdel og en langvarig adskillelse fra mor er immervæk voldsomme forandringer at håndtere.
Anmeld
Citér