hvor leger jeres barn/børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.678 visninger
31 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

Vingummien

Ja det spørgsmpl kommer af en lille diskution jeg havde med kæresten den anden dag.

Emil har jo sit eget hjørne inde i stuen hvor hans legetøj er så kan han sidde der eller være sammen med os hvis han hellere vil det.
Jeg syntes det er hyggeligt at være i samme rum som ham også når det larmer og så sidder han heller ikke for sig selv nede på hans værelse når han har været i vuggestuen om  dagen. Så er vi mere sammen som familie og han nyder det jo.

Men plejer at være mig der rydder op efter ham, men her den anden dag gjorde hans far så og så gik det vist op for ham hvor meget legetøg Emil har hehe, nåh men han mente at han snart skulle ned på sit værelse med det nu, det vil jeg så ikke have for syntes det er så dejligt at have ham i samme rum og så når han lige vil kigge efter en jamen så sidder man jo bare i sofaen eller hvis man lige har lyst til at lege med ham så hopper man jo bare lige ned på gulvet til ham.

Hvor leget jeres børn henne? Bliver de sendt ned på værelse når de skal lege eller har de ligesom os deres lege hjørne i stuen.

Emils legehjørne:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

DL

suanne85 skriver:

Ja det spørgsmpl kommer af en lille diskution jeg havde med kæresten den anden dag.

Emil har jo sit eget hjørne inde i stuen hvor hans legetøj er så kan han sidde der eller være sammen med os hvis han hellere vil det.
Jeg syntes det er hyggeligt at være i samme rum som ham også når det larmer og så sidder han heller ikke for sig selv nede på hans værelse når han har været i vuggestuen om  dagen. Så er vi mere sammen som familie og han nyder det jo.

Men plejer at være mig der rydder op efter ham, men her den anden dag gjorde hans far så og så gik det vist op for ham hvor meget legetøg Emil har hehe, nåh men han mente at han snart skulle ned på sit værelse med det nu, det vil jeg så ikke have for syntes det er så dejligt at have ham i samme rum og så når han lige vil kigge efter en jamen så sidder man jo bare i sofaen eller hvis man lige har lyst til at lege med ham så hopper man jo bare lige ned på gulvet til ham.

Hvor leget jeres børn henne? Bliver de sendt ned på værelse når de skal lege eller har de ligesom os deres lege hjørne i stuen.

Emils legehjørne:

mine store børn er nu 9 +11 år, men da de var små havde vi en træ kiste inde i stuen.. så kunne alt legetøjet blive ryddet op/gøres rent, når de skulle i seng.. det samme tror jeg, at jeg vil gøre når magnus er gammel nok.. han er kun 10 uger.. men lige nu ligger legetæppet, skråstolen og meget mere rundt omkring..

Anmeld

23. oktober 2009

N&J

Nikita har et legehjørne i stuen, som er lavet mellem væggen og en rumdeler, der står udfra væggen.. så har jeg sofahjørne på den anden side, så reolen tager noget af "larmen", men vi bor jo i en 2- vær. så det er en nødvendighed at have et sted til hendes legetøj, men det er faktisk noget jeg vil fortsætte med selvom vi får en tre vær. da jeg selv kan huske hvor meget jeg nød at kunne lege nede i stuen ved mine forældre, og jeg hadede når jeg skulle rygge op fordi stuen skulle bruges.. så det vil jeg fortsætte med, tror det er sundt for børnene.. og så syntes jeg heller ikke larmen er så slemt fordi det er placeret på den ,åde som det er.. Nikita kravler ind imellem igennem rumdeleren.. så hun kan komme ud til sin mor..

Knuz fra Jane

Anmeld

23. oktober 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Emils legehjørne:

Jamen Liva har faktisk 3 steder hun leger.
Hun har en enkelt kasse lego i stuen som hun i øjeblikket er vild med at lege med.
Vi udskifter ind imellem legetøjet i stuen alt efter hvad hun synes er interessant lige for tiden. Vi gider ikke have en hel masse legetøj stående og fylde i stuen.
Hun leger også ind imellem oppe på sit værelse. Der går hun bare selv op hvis hun har lyst til det.
Og så har jeg jo dagplejeværelset hvor hun også leger rigtig meget!

Anmeld

23. oktober 2009

Vingummien

Nikitas mor skriver:

Nikita har et legehjørne i stuen, som er lavet mellem væggen og en rumdeler, der står udfra væggen.. så har jeg sofahjørne på den anden side, så reolen tager noget af "larmen", men vi bor jo i en 2- vær. så det er en nødvendighed at have et sted til hendes legetøj, men det er faktisk noget jeg vil fortsætte med selvom vi får en tre vær. da jeg selv kan huske hvor meget jeg nød at kunne lege nede i stuen ved mine forældre, og jeg hadede når jeg skulle rygge op fordi stuen skulle bruges.. så det vil jeg fortsætte med, tror det er sundt for børnene.. og så syntes jeg heller ikke larmen er så slemt fordi det er placeret på den ,åde som det er.. Nikita kravler ind imellem igennem rumdeleren.. så hun kan komme ud til sin mor..

Knuz fra Jane

Hehe kan faktisk huske at det bedste jeg vidste var at sidde med mine forældre i sofaen om aften og så sidde med f.eks mine barbie dukker jeg havde. Total hyggeligt

Anmeld

23. oktober 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Jamen Liva har faktisk 3 steder hun leger.
Hun har en enkelt kasse lego i stuen som hun i øjeblikket er vild med at lege med.
Vi udskifter ind imellem legetøjet i stuen alt efter hvad hun synes er interessant lige for tiden. Vi gider ikke have en hel masse legetøj stående og fylde i stuen.
Hun leger også ind imellem oppe på sit værelse. Der går hun bare selv op hvis hun har lyst til det.
Og så har jeg jo dagplejeværelset hvor hun også leger rigtig meget!

he vi brugte også den med at bytte om på legetøjet, men måtte vi opgive. Det vi ikke havde fremme stod i en kasse nede på hans værelse. Men en eller anden unge hentede det ind i stuen hehe

Anmeld

23. oktober 2009

Valle81

Hejsa:0)

Da Asta var lille havde hun som Jer et legehjørne i stuen, men havde også legetøj på værelset. Da hun blev 2 år, blev jeg dagplejer og passede hende hjemme. Havde dagpleje i stuen, så der var der legesager hele tiden til hun blev 4 1/-2 hvor jeg holdte som dagplejer igen.

Idag har hun kun legetøj på værelset, men leger tit i stuen, hvilket hun helt sikkert må. Nogle gange kan det godt vær jeg ike orker alt det hurlumhej i stuen og siger jeg idag er det på værelset. Hun er snart 6 år:0)

Knus Christina, som nogle gange freder stuen fra leg, men hvis børn ellers må lege alle steder i huset, bare de hjælper med at rydde op

Anmeld

23. oktober 2009

Tina2

Mine unger på 2½ og 5½ år må lege lige hvor de vil her i huset.... De har flexibane i stuen der er pakket i en kæmpe kurv og min søn har sin bilgarage i stuen også.

Resten står på værelserne men som regel slæber de det bare ind i stuen, det de vil lege med. Inden sengetid hjælper vi hinanden med at rydde det på plads...

Hvis flexibanen er samlet fylder den RIGTIG meget af stuen, men den må gerne stå der nogle dage, inden jeg pakker den sammen igen.

De leger også tit på værelserne, det er alt efter hvad de laver og har lyst til. Det må de som sagt helt selv om:-) Min søn kan sidde alene på sit værelse- nogle gange et par timer og lege med biler og høre børnemusik. Men døren er åben, så han kan se og høre os hele tiden...

Eneste tidspunkt jeg beder dem gå på værelset eller bare ned i værelsesafd at lege, er når vi har gæster som har børn på vores børns alder, og det er kun hende på 5½ som får det at vide. Når hun har besøg af veninder kan de virkelig larme og for at det også skal være muligt at være i stuen uden at sidde og råbe til hinanden, så ser jeg helst de leger dernede. Og det har de det helt fint med:-)

Anmeld

23. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Vores pige har også meget legetøj.

Hun har halvdelen i stuen, de store ting, så som gå bil, stoprt paplegehus, putte kasse mm.

På værelset har hun min gamle dukke vogn i flet fyldt med bøger og andet godt, hun har en reol med 6 små kasser m. klodser og et mineature sæt i kaffe/the stell. (og tusind bamser! )

Anmeld

23. oktober 2009

Cris

I en hjørne i stuen også, for der er hellere ikke plads til mere. Men vores har ikke så meget legetøj som jeres   Men i den alder gemmer de sig ikke og leger synes jeg. Han kan godt lige at være med. Han kommer og viser tingene og fortæller, han vil gerne, at vi er med og det gør vi også meget tit. Og det er nemmere i stuen, synes jeg. Men efter han er blevet puttet om aftenen finder jeg biler og lego klodser over det hele, også i køkkenet og under sengen! Men han leger kun i stuen  hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.