Åhh blev så trist igår.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

N&J

Ej okey.. tror måske jeg er lidt sart, men hvis Nikitas far nogensinde skulle se hende og hun så sagde mor til hans kæreste, så ville jeg altså bare blive helt vildt ked af det.. det kan godt være at jeg er lidt smålig, men syntes istedet man skal finde på navne der minder om mor/far og så bruge dem til stedforældrene hvis børnene så gerne vil kalde dem noget andet end deres navn.. men de skal ihvertfald ikke tvinges til det... syntes vi har så mange fantstiske sprog ude i verden og så burde man da kunne finde et alternativ for far/mor på et andet sprog evt. men okey det kan også være jeg er lidt sart eller det bare er fordi jeg ikke står i situationen.. men håber på det bedste for din lille bonussøn..

Knuz fra Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Valle81

Nikitas mor skriver:

Ej okey.. tror måske jeg er lidt sart, men hvis Nikitas far nogensinde skulle se hende og hun så sagde mor til hans kæreste, så ville jeg altså bare blive helt vildt ked af det.. det kan godt være at jeg er lidt smålig, men syntes istedet man skal finde på navne der minder om mor/far og så bruge dem til stedforældrene hvis børnene så gerne vil kalde dem noget andet end deres navn.. men de skal ihvertfald ikke tvinges til det... syntes vi har så mange fantstiske sprog ude i verden og så burde man da kunne finde et alternativ for far/mor på et andet sprog evt. men okey det kan også være jeg er lidt sart eller det bare er fordi jeg ikke står i situationen.. men håber på det bedste for din lille bonussøn..

Knuz fra Jane

Jeg synes ikke du er sart, for forstår virkelig godt hvad du mener med det:0)

Tit siger han faktisk også - ChristinaMor:0)

Nu ser min datter ikke hendes rigtige fra, hvis hun gjorde og jeg hørte eller vidste at hun kaldte hans kæreste for mor, så tror jeg også det ville gøre så ondt på mig, men for min datters skyld måtte jeg skulle accepterer det, sålænge hun selv har valgt at kalde hende det:0)

Vi har aldrig omtalt mig som mor overfor min bonus søn, altid sagt Christina.

Knus

Anmeld

23. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Valle81 skriver:

Hejsa,

Nej tror ikke han har fået gjort det, men når jeg kommer hjem fra arbejde idag, så kommer han til det:0)

Hvis det falder børn naturligt, så synes jeg det er en fantastisk anerkendelse.

Min kærestes søn kalder mig meget for mor, hvilket aldrig er noget jeg har bedt ham om. Jeg tiltaler mig altid selv som Christina overfor ham og det gør min kæreste også. Altså gå lige hen til Christina, vi skal op til Christina osv. Men han vælger selv at sige mor, og det giver vi ham lov til, hvis det er det han føler for

Men at sige til sit barn, du skal kalde ham for far, når han ikke er det, det synes jeg virkelig tangerer til sygeligt. Sorry

Har selv en datter på snart 6. Hun har aldrig haft et forhold til sin far, men er fuld bevidst om at selv om hun ikke ser ham, så er hen hendes far. Nu hvor hun har min kæreste i msit liv, siger hun, ja han er jo lidt min far, men jkeg kalder ham Kenny:0) Det er sødt, hun elsker min kæreste overalt på jorden, men min far siger hun, nej det er han ikke, jeg har min egen far:0) Og det respekterer vi da fuldt ud, skulle hun ville kalde Kenny for far en dag, så helt ok.

Tjah, blev bare så trist, og håber hun kan se problemet.

Nu har jeg ikke lige læst alle svarende, men det slog mig da jeg læste det her. Om moderen, måske kan være misundelig over at sønnen kalder dig for mor? Og så også vil "vise" far (altså din kæreste) at hende kæreste er ligeså god som dig. og derfor skal drenge kalde ham for far???

Håber du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

23. oktober 2009

Valle81

malucca09 skriver:

Nu har jeg ikke lige læst alle svarende, men det slog mig da jeg læste det her. Om moderen, måske kan være misundelig over at sønnen kalder dig for mor? Og så også vil "vise" far (altså din kæreste) at hende kæreste er ligeså god som dig. og derfor skal drenge kalde ham for far???

Håber du forstår hvad jeg mener?

Hejsa,

Jeg forstår lige hvad du mener:0) Vi har faktisk snakket om at det kunne være grunden. Vi ved ikke om min bonus dreng siger mor om mig derhjemme, eller ChristinaMor som han nogen gange siger eller han bare siger Christina.

Men hvis han omtaler mig "mor" så tror jeg bestemt det kan være en mulighed.....

Anmeld

23. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg forstår lige hvad du mener:0) Vi har faktisk snakket om at det kunne være grunden. Vi ved ikke om min bonus dreng siger mor om mig derhjemme, eller ChristinaMor som han nogen gange siger eller han bare siger Christina.

Men hvis han omtaler mig "mor" så tror jeg bestemt det kan være en mulighed.....

Mon ikke han kalder dig det hele derhjemme. især efter en weekend hvor han har kaldt dig for mor...

Altså mine niecer, kalder mig for mor, når de kommer hjemmefra hende. Far når de kommer fra ham. ja selv farfar.

Men jeg vil da bestemt mene at det er en "god" grund til at hun vil ha´han kalder ham for far.

(Altså en ikke en god grund. Men at det er derfor hun bil ha´det)

Og så synes jeg da bestemt også faderen skal tage en FREDLIG snak med moderen om det.

Anmeld

26. oktober 2009

Valle81

Hejsa alle:0)

Vil lige runde denne af;0)

Det endte med at min kæreste ringede til hans søns mor og fortalte hende hans bekymringer for sin søn og hvad søn havde fortalt.

Det blev sagt på en pæn og god måde, det er jo altid svært. Min kæreste var meget nervøs og berørt, så han havde lidt svært ved at være helt fattet. Men det gk fint.

Hendes svar var, som ventet, at det havde de aldrig sagt, de have givet ham valget. Min kæreste sagde til hende, at det var også ok, men han var nødt til at reagere, når nu deres søn gav udtryk for at være klemt i en situation.

Så alt i alt ok afslutning, nu er det fortalt, og selvom hun afviser, så tager vi jo altid de ting vi bliver konfronteret med op til overvejelse, så mon ikke hun har fået lidt at tænke på.

Kærligst fra Christina

Anmeld

26. oktober 2009

Betina88

Valle81 skriver:

Hejsa alle:0)

Vil lige runde denne af;0)

Det endte med at min kæreste ringede til hans søns mor og fortalte hende hans bekymringer for sin søn og hvad søn havde fortalt.

Det blev sagt på en pæn og god måde, det er jo altid svært. Min kæreste var meget nervøs og berørt, så han havde lidt svært ved at være helt fattet. Men det gk fint.

Hendes svar var, som ventet, at det havde de aldrig sagt, de have givet ham valget. Min kæreste sagde til hende, at det var også ok, men han var nødt til at reagere, når nu deres søn gav udtryk for at være klemt i en situation.

Så alt i alt ok afslutning, nu er det fortalt, og selvom hun afviser, så tager vi jo altid de ting vi bliver konfronteret med op til overvejelse, så mon ikke hun har fået lidt at tænke på.

Kærligst fra Christina

Dejligt at det gik fint med samtalen .. Så den sag ud af verden ..

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Betina88 skriver:

Dejligt at det gik fint med samtalen .. Så den sag ud af verden ..

Tusind tak:0) Ja så er den ude af verdenen:0) Blev så stolt af min kæreste at han fik det gjort. Han er ikke så god til sådanne ting, da han ikek stoler så meget på sig selv.

Han er ordblind, og det har virkelig sat præg på ham, når han så skal tage noget op til konfrontation. Han føler aldrig at han har ordet i sin magt, fordi der er nogle ord han kan have svært ved at sige. Så han bliver så nervøs og lidt angst ved det.

Så er bare stolt af ham:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.