Må en læge dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Er du blind? Jeg spørg om en læge må gå ind og læse i en journal for en patient de intet har med at gøre. Det står da SÅ tydeligt. Det er et spørgsmål, ikke en debat. 

Slap dog lige lidt af moster .

Ikke okay debatmåde, ignorerede tonen i din første besked , men total unødvendigt og dårlig stil at fortsætter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg kan faktisk godt forstå, at TS bliver lidt sur i sine beskeder.. Hvorfor stiller I spørgsmål ved hendes spørgsmål? Altså hun spurgte om en enkel ting...Svar på det eller lad være.. Folk herinde skal simpelthen lade være med at sidde og prøve at bestemme, hvad andre skal skrive/spørge om.. 

Hvad nu, hvis hun ikke ville have, at fasteren vidste noget?! Og hvorfor er det overhovedet relevant, om fasteren får det af vide af hende eller ej.. Det er da stadig totalt grænseoverskridende, hvis fasteren går ind og læser svaret selv.. 

Så igen: svar på spørgsmålet eller gå udenom indlægget.. Det andet er squ også dårlig stil

Anmeld Citér

22. april 2020

Unicorn1

Unicorn1 skriver:

Altså jeg kan faktisk godt forstå, at TS bliver lidt sur i sine beskeder.. Hvorfor stiller I spørgsmål ved hendes spørgsmål? Altså hun spurgte om en enkel ting...Svar på det eller lad være.. Folk herinde skal simpelthen lade være med at sidde og prøve at bestemme, hvad andre skal skrive/spørge om.. 

Hvad nu, hvis hun ikke ville have, at fasteren vidste noget?! Og hvorfor er det overhovedet relevant, om fasteren får det af vide af hende eller ej.. Det er da stadig totalt grænseoverskridende, hvis fasteren går ind og læser svaret selv.. 

Så igen: svar på spørgsmålet eller gå udenom indlægget.. Det andet er squ også dårlig stil

Og nu læste jeg lige det første svar.. Altså TS skriver ingen steder, at fasteren har gjort noget forkert.. Hun spørger jo bare, om fasteren må gå videre i forløbet og tjekke op på svar 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er også et fuldstændig reelt spørgsmål. Håber tråden har givet dig ro.

Det har den ihvertfald 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Tusind tak for det!

Anmeld Citér

22. april 2020

Soonmom

Unicorn1 skriver:

Men fasteren havde jo netop IKKE læst svaret, med ud fra hvordan TS skriver lød det sådan og der synes jeg ikke er retfærdigt, for så har fasteren jo intet galt gjort.

Og TS skal jo heller ikke bestemme eventuelle spørgsmål, hvis du har en samtale i det virkelige liv spørger du så heller ikke ind til ting? - du svarer bare kort og kontant på spørgsmål? Nej vel, det er da helt naturligt at spørge ind til ting.

Anmeld Citér

22. april 2020

Unicorn1

Soonmom skriver:

Men fasteren havde jo netop IKKE læst svaret, med ud fra hvordan TS skriver lød det sådan og der synes jeg ikke er retfærdigt, for så har fasteren jo intet galt gjort.

Og TS skal jo heller ikke bestemme eventuelle spørgsmål, hvis du har en samtale i det virkelige liv spørger du så heller ikke ind til ting? - du svarer bare kort og kontant på spørgsmål? Nej vel, det er da helt naturligt at spørge ind til ting.

Nej men hun har læst navnet, og så kan jeg sådan set godt forstå, at TS bliver utryg, om faster kan læse svaret.. 

Og ud fra din kommentar om, at du så ikke forstår debatten, så lyder det meget som om, at TS skal forsvare sit spørgsmål.. Altså skal forsvare, at hun rent faktisk stiller et spørgsmål.. Det her er jo bare en tråd med et spørgsmål.. Ikke en debat, hvor man skal sidde og argumentere for og imod et emne, eller hvor TS spørger efter vores mening.. Hun spørger efter noget faktuelt..

Det er lidt det samme som, hvis hun havde skrevet "skal der kanel i en kanelsnegl?", og du så svarer "der skal smør i en kanelsnegl".. Når hun så skriver, at det jo slet ikke er det, der er spørgsmålet, så svarer du, at du så ikke forstår debatten.. 

Altså i det her tilfælde, der spørger hun ikke, om faster har gjort noget forkert.. Eller om hvad vi andre mener.. Hun spørger bare, "må faster det her eller ej?".. Længere er den ikke.. Hvordan du kan se det som en debat, det forstår jeg virkelig ikke 

Anmeld Citér

22. april 2020

Camillos

321 skriver:

Får man automatisk besked hvis der er nogen der  kigger i ens journaler ? 

Det gjorde jeg ihvertfald.... Om at der var læge ved navn der havde kigget i mine journaler og han var ikke koblet op til at måtte kigge. Selvom han var gammel behandler. Men fik besked om dette. 

Anmeld Citér

22. april 2020

FrkGranger

Jeg tænker at hvis faster arbejder på afdelingen, eller ved testene, så er det naturligt at hun kan læse navnet. 

De skal jo vide hvilke stuer/patienter, hvor der er mistanke om corona, for at undgå eventuelt smitte, ved ikke at bruge værnemidler.

Men nej hun må ikke gå i hans journal uden at være i det behandlende team. 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Jeg tænker at hvis faster arbejder på afdelingen, eller ved testene, så er det naturligt at hun kan læse navnet. 

De skal jo vide hvilke stuer/patienter, hvor der er mistanke om corona, for at undgå eventuelt smitte, ved ikke at bruge værnemidler.

Men nej hun må ikke gå i hans journal uden at være i det behandlende team. 

Faster er ikke helt uddannet endnu, men er i et forløb som et led i sin uddannelse. Hun er i Børnemodtagelsen, ikke børneafdelingen. Mit barn er i øvrigt ikke indlagt, mit barn har blot fået foretaget podningen for corona. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.