sove sammen, hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
31 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2020

Anonym trådstarter

min veninde og hendes mand har et stykke tid diskuteret - og efterhånden er det nærmest skænderier - omkring deres børns søvnvaner.

De har et par tvillinger (dreng/pige) på 12 år. Da de var spæd delte de den samme tremmeseng og da de blev for store til det fik de hver deres seng, men endte med at kun sove i den ene. Nu er de flyttet i et større hus hvor børnene har fået mulighed for at få hver deres værelse men de sover stort set altid i samme seng alligevel.

Min veninde har det sådan at de jo har hver deres seng og hver deres værelse, så de skal nok selv sige fra, men deres far mener at de skal tvinges til at sove på hver deres værelse for det andet er "unaturligt".

Hvad synes I? Skal børnene sendes på hver deres værelse, eller skal man se tiden an, og hvor længe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

min veninde og hendes mand har et stykke tid diskuteret - og efterhånden er det nærmest skænderier - omkring deres børns søvnvaner.

De har et par tvillinger (dreng/pige) på 12 år. Da de var spæd delte de den samme tremmeseng og da de blev for store til det fik de hver deres seng, men endte med at kun sove i den ene. Nu er de flyttet i et større hus hvor børnene har fået mulighed for at få hver deres værelse men de sover stort set altid i samme seng alligevel.

Min veninde har det sådan at de jo har hver deres seng og hver deres værelse, så de skal nok selv sige fra, men deres far mener at de skal tvinges til at sove på hver deres værelse for det andet er "unaturligt".

Hvad synes I? Skal børnene sendes på hver deres værelse, eller skal man se tiden an, og hvor længe?

Hvorfor er det unaturligt?

Hvis de kan li at sove på samme værelse, så lad dem dog.

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvorfor er det unaturligt?

Hvis de kan li at sove på samme værelse, så lad dem dog.

jeg ved heller ikke hvorfor det skulle være unaturligt. Når vi spørger ham er det tydeligt at han ser "forkert" på det og nærmest ligger nogle mere 'voksne' tanker i det, og bekymrer sig meget om hvad andre vil tænke.

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Synes han det er unaturligt fordi det er dreng/pige eller fordi de er søskende generelt? 

hvis det er det første så skal han da mental tjekkes vil jeg da næsten mene. 

selvfølgelig skal de da sove sammen hvis det er det de har lyst til. Når de kommer i puberteten om et par år så gider de nok ikk det mere. 

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym

Det tænker jeg fint de selv kan styre. 

Anmeld Citér

20. april 2020

Soonmom

Så længe det ikke er i samme seng, synes jeg det er fint.

I samme seng, ville for mig også være "forkert"

Anmeld Citér

20. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

jeg ved heller ikke hvorfor det skulle være unaturligt. Når vi spørger ham er det tydeligt at han ser "forkert" på det og nærmest ligger nogle mere 'voksne' tanker i det, og bekymrer sig meget om hvad andre vil tænke.

Men de er søskende. Og 12 år gamle. De er børn. 

Det er da ham der er unaturlig.

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Så længe det ikke er i samme seng, synes jeg det er fint.

I samme seng, ville for mig også være "forkert"

Hvad “forkert” er der i det? 

det er da ikke anderledes end forældre der samsover med deres børn. ?

hvorfor skal vi forældre mor/far sove sammen. Men børnene skal sove i deres seng alene. 

Anmeld Citér

20. april 2020

grinny

Nej nej ordet han leder efter er tryghed... Ikke unaturligt! 

Anmeld Citér

20. april 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Hvad “forkert” er der i det? 

det er da ikke anderledes end forældre der samsover med deres børn. ?

hvorfor skal vi forældre mor/far sove sammen. Men børnene skal sove i deres seng alene. 

Fordi de er 12 år (så er man da i øvrigt også alt for stor til at samsove)

Fordi vi forældre har et kæreste forhold.

Der er forskel på kærester - søskende - forældre/børn

Det er da vigtigt at lære sine børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.