Anonym skriver:
Hej. Jeg står i den situation at jeg blevet gravid. Det var ikke planlagt men nu når jeg står i situationen, gør bare tanken om at få en abort mig så ked af det. Selvom jeg ikke havde planlagt det så ønsker jeg virkelig barnet nu. Faren har sagt han ikke vil have noget med det at gøre indtil videre og er enormt sur på mig. Jeg kan bare mærke det virkelig ville knække mig at få en abort. Hvad tænker i? Skal jeg få det selvom jeg kommer til at være enlig (hvilket ikke gør mig noget, det gør bare faren sur, og barnet vil måske vokse op uden den rigtig fader) eller skal jeg få en abort selvom det ville gøre mig selv utrolig ked af det?
Jeg skriver til dig fordi jeg har stået i helt samme situation som dig for nu 8 år siden.
Jeg havde en datter i forvejen som på det tidpunkt var 6 år... min daværende kæreste og jeg var gået fra hinanden i februar 2011, men vi havde sex en gang i mellem og trods vi passede på opdagede jeg i august 2011 at jeg var gravid....
jeg havde det virkelig svært med det! Min ex ønskede jeg skulle få en abort, jeg selv var meget i tvivl, da vi tidligere havde mistet 2 gange(planlagt gravid)
jeg valgte at beholde barnet og d 4 april 2012 kom den smukkeste pige til verden. Hendes far er i dag verdens bedste far for hende og vi har et godt forhold...
MEN når det er sagt.. jeg ville selvfølgelig ikke undvære min datter! Men er ikke sikker på jeg havde taget samme valg hvis jeg skulle gøre det om! Og min datter ser endda hendes far fast, hvilket du ikke ved om dit barn kommer til 
det er sååååå hårdt at være selv med et barn, men to er altså ikke mindre hårdt!! Samtidig mangler manden bare i vores liv, det at være sammen om tingene, at kunne hjælpe hinanden og være en familie
jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad du skal gøre, for ved godt hvor svært der er... men føler også med fyren.. han kan ikke gøre andet end stå og afvente hvad du gør..... jeg ville i hvert fald gøre alt jeg kunne for at indgå i en dialog med ham hvis du vælger at beholde barnet! For tro mig du og dit barn er bedst tjent med han er i barnets liv 
Anmeld
Citér