Skal/skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.200 visninger
22 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2020

Anonym trådstarter

Hej. Jeg står i den situation at jeg blevet gravid. Det var ikke planlagt men nu når jeg står i situationen, gør bare tanken om at få en abort mig så ked af det. Selvom jeg ikke havde planlagt det så ønsker jeg virkelig barnet nu. Faren har sagt han ikke vil have noget med det at gøre indtil videre og er enormt sur på mig. Jeg kan bare mærke det virkelig ville knække mig at få en abort. Hvad tænker i? Skal jeg få det selvom jeg kommer til at være enlig (hvilket ikke gør mig noget, det gør bare faren sur, og barnet vil måske vokse op uden den rigtig fader) eller skal jeg få en abort selvom det ville gøre mig selv utrolig ked af det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej. Jeg står i den situation at jeg blevet gravid. Det var ikke planlagt men nu når jeg står i situationen, gør bare tanken om at få en abort mig så ked af det. Selvom jeg ikke havde planlagt det så ønsker jeg virkelig barnet nu. Faren har sagt han ikke vil have noget med det at gøre indtil videre og er enormt sur på mig. Jeg kan bare mærke det virkelig ville knække mig at få en abort. Hvad tænker i? Skal jeg få det selvom jeg kommer til at være enlig (hvilket ikke gør mig noget, det gør bare faren sur, og barnet vil måske vokse op uden den rigtig fader) eller skal jeg få en abort selvom det ville gøre mig selv utrolig ked af det? 

Man skal ikke få et barn for at undgå en abort. Jeg vil vove den påstand, at et barn kan være uendelig meget mere belastende end en abort. Og et barn, som du skal have et konfliktfyldt samarbejde med en uvildig far om, kan være så urimelig hårdt. 
Hvis du ikke er stærk nok til en abort, er du heller ikke stærk nok til et barn. En abort er en tung og svær beslutning, men livet som solomor er FYLDT med tunge og svære beslutninger. 

Anmeld Citér

13. april 2020

LSS

Jeg havde beholdt. 

Anmeld Citér

13. april 2020

Babilooo

Man skal ikke få et barn for at undgå en abort. Jeg vil vove den påstand, at et barn kan være uendelig meget mere belastende end en abort. Og et barn, som du skal have et konfliktfyldt samarbejde med en uvildig far om, kan være så urimelig hårdt. 
Hvis du ikke er stærk nok til en abort, er du heller ikke stærk nok til et barn. En abort er en tung og svær beslutning, men livet som solomor er FYLDT med tunge og svære beslutninger. 

Amen

Det er ingen grund til at beholde et barn man ikke ønsker for at undgå en abort.

Det er bestemt ikke nemt som solomor.

Anmeld Citér

13. april 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes jeg skriver rimelig tydligt at det fordi jeg ønsker barnet at jeg ikke vil have aborten. Det har ikke noget at gøre med selve aborten. Det er jo fordi jeg ikke ønsker at komme af med barnet? 

Anmeld Citér

13. april 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Amen

Det er ingen grund til at beholde et barn man ikke ønsker for at undgå en abort.

Det er bestemt ikke nemt som solomor.

Jeg skriver altså MEGET tydligt at jeg virkelig ønsker barnet. Kan slet ikke se der står skrevet nogle steder at jeg ikke ønsker barnet?! 

Anmeld Citér

13. april 2020

lottemusen

Anonym skriver:

Du har jo egentlig selv skrevet svaret 

Du ønsker barnet, det gør dig ked af, at skulle få en abort, og du har ikke noget imod at være enlig mor.

Ja, der vil være rod i forholdet til faren, men det behøver jo ikke få betydning for, hvor god en mor du er. 

Held og lykke med fremtiden! ❤️

Anmeld Citér

13. april 2020

newusername

Anonym skriver:

Jeg skriver altså MEGET tydligt at jeg virkelig ønsker barnet. Kan slet ikke se der står skrevet nogle steder at jeg ikke ønsker barnet?! 

Hvis du virkelig ønsker barnet, så har du vel svaret på dit dilemma? 

Det bliver sikkert rigtig hårdt at være alene med et barn, især når faren ikke vil have det, men det kan da lade sig gøre. 

Anmeld Citér

13. april 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Der mangler virkelig meget baggrunds information i din tråd.

feks, alder , forhold og bopælssituation.

Er du 15 år og bor hjemme eller er du 38 år og har haft et længerevarende forhold til manden (bare eksempler), forskellen kan betyde meget for ens svar

Anmeld Citér

13. april 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Der mangler virkelig meget baggrunds information i din tråd.

feks, alder , forhold og bopælssituation.

Er du 15 år og bor hjemme eller er du 38 år og har haft et længerevarende forhold til manden (bare eksempler), forskellen kan betyde meget for ens svar

Jeg er 21 år og bor ude, jeg lejer dog kun et værelse. Jeg har kendt faren i 5 år men det har aldrig ført til noget seriøst. Jeg er under uddannelse men vil blive færdig inden barnet er født, så min økonomi vil være stabil efter fødslen. Kommunen har lovet at fandme lejlighed til mig hvis jeg stadig ikke selv har fundet noget 3 måneder før termin. Håber det hjalp lidt på baggrundsviden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.