Det nye Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2020

serinasmor

JA 

Jeg tror at flere chefer vil opdage at man godt kan arbejde hjemmefra og stadigt være effektiv (altså når ungerne kommer ud af hjemmet igen) 
= Vi behøver ikke sidde med røven i sædet på kontoret alle dage

Online kommunikation eksploderer

Online Læring eksploderer

Statskassen vil være slatten - og have brug for at blive tanket op 

Alle vil have en ny forståelse af, hvorfor vores sundhedsvæsen er SÅ vigtigt 

Alle forældre forstår på en helt anden måde hvorfor det er fedt at der findes lærerer som VED hvordan man underviser 

mange vil (måske) have sagt farvel til 1 i omgangskredsen

Vi opdager at man godt kan have online fællesskaber

hjælpsomheden er vokset - og måden vi hjælper hinanden på er vokset

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2020

Anonym

Jeg tænker at klimaet vist har fået de forbedringer de skulle, så de penge forventer jeg self bliver brugt til at betale tilbage.

men ellers ja forringelser, håber ikke at de tager de ekstra hænder i daginstitutionerne væk igen, men det gør de nok 

lad os nu bare få gang i samfundet igen, det her kan slet ikke svarer sig

Anmeld Citér

25. marts 2020

Tommelise

Jeg tænker, at den offentlige service bliver forringet.

Og at det kommer til at tage tid for den private sektor at komme op i gear.

Jeg tænker også, at vi forhåbentlig kommer til at værdsætte vores frihed endnu højere. Vi er vant til at kunne færdes, som vi har lyst til. 

Og mange af dem, der har arbejdet hjemmefra i flere uger, vil værdsætte at kunne komme på kontoret og være sammen med deres kolleger.

Og mange vil være taknemmelige for at have fået lov til at beholde deres mor/far, bedstemor/bedstefar, oldemor/oldefar. Netop fordi de ikke er værdiløse mennesker, selv om de er ældre.

Anmeld Citér

25. marts 2020

Hjemmegaaende

Tjullehej skriver:

Vi kommer til at se forringelser på den offentlige service og større grad af prioritering af indsatser tror jeg.

Vi vil nok ser flere skilsmisser på den korte bane - folk der presses af at være lukket inde på få kvm. i flere uger.

Mindre udvalg - butikker der lukker ned og dom vi derfor ikke kan handle i. 

En af de andre ting jeg har tænkt over er den distancering der er kommet. Danskere er ikke kendt som et af de mest imødekommende og lune folkefærd. Lige nu oplever jeg at folk næsten ser skræmte og sure ud når man møder dem på en gåtur i skoven. Mange hilser ikke engang - og her taler jeg blot et et hej eller nik. Jeg er selv meget en krammer og elsker at være sammen med andre. Jeg ville hade, hvis der kommer mere kulde eller distance ind i vores relationer på den lange bane.

Jeg oplever det modsatte - at vi alle lige hilser på sådan en måde der er lidt speciel som: “vi er alle i samme båd - godt mod til dig” agtigt.

og ja Hurra for mindre kramme-kultur

Anmeld Citér

25. marts 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg tænker at klimaet vist har fået de forbedringer de skulle, så de penge forventer jeg self bliver brugt til at betale tilbage.

men ellers ja forringelser, håber ikke at de tager de ekstra hænder i daginstitutionerne væk igen, men det gør de nok 

lad os nu bare få gang i samfundet igen, det her kan slet ikke svarer sig

Jeg forstår ikke dit indlæg? Kan du forklare det med penge fra klimaet du forventer bliver betalt tilbage og dit udsagn med “at det her slet ikke kan svare sig”?? 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Loa skriver:

Mon ikke mange alm familier er blevet ramt på økonomien, og måske har det haft konsekvenser for bolig og måske skilsmisser.

Tror i hvert fald der sker noget med boligmarkedet, banker, lån og lign.

Har ikke en skid forstand på økonomi, så kan ikke være mere specifik.  

Men mon ikke også den generelle offentlige sektor lider af de penge der bliver brugt nu på hjælpepakker, der må komme nogle stigninger eller forringelser tænker jeg. 
Mon ikke også ferie og flypriser stiger helt vildt.

Jeg er i den modsatte grøft med priserne på ferier og fly. Hvis vi ikke kan rejse ud i sommerferien, så tror jeg, at priserne på ferie i Danmark bliver langt højere end normalt, da branchen vil kunne udnytte, at vi ikke kan tage andre steder hen, men når grænserne i Verden åbnes op igen, tror jeg, at rejsebranchen og flyselskaberne er klar med nogle gode priser, da de mangler penge og gerne vil være dem, der vinder forbrugerne. Mange vil være ramt på økonomien, så for dem er de vigtigt at være dem, som forbrugerne og forretningsfolkene bruger pengene hos.

Anmeld Citér

25. marts 2020

Soonmom

SØS skriver:

Jeg forstår ikke dit indlæg? Kan du forklare det med penge fra klimaet du forventer bliver betalt tilbage og dit udsagn med “at det her slet ikke kan svare sig”?? 

Hvis du har fuldt med og set satellit billeder kan du se hvor stor en forskel der er. Så jorden har fået et stort pusterum med minimal udledning, på den måde mener jeg at vi har været grøn nok for mange år og derved kan bruge de penge der var afsat til grønt Danmark på at dække noget af hullet 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Dorthe1986

Soonmom skriver:

Hvis du har fuldt med og set satellit billeder kan du se hvor stor en forskel der er. Så jorden har fået et stort pusterum med minimal udledning, på den måde mener jeg at vi har været grøn nok for mange år og derved kan bruge de penge der var afsat til grønt Danmark på at dække noget af hullet 

Det nytter da ikke en dyt, hvis vi så bare vender tilbage og forurener på samme måde igen. Så kan det da godt være at jorden fik et pusterum i den her periode, men det er jo ikke noget man så kan spare op af. Det svarer lidt til at sige at en ryger holder en pause på et halvt år og så begynder at ryge igen, og så tro at vedkommende ikke tager så meget skade. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Babilooo

Hjemmegaaende skriver:

Jeg oplever det modsatte - at vi alle lige hilser på sådan en måde der er lidt speciel som: “vi er alle i samme båd - godt mod til dig” agtigt.

og ja Hurra for mindre kramme-kultur

Det er nu heller ikke fordi jeg kaster mig over folk og krammer dem.

men jeg synes det er påfaldende så skræmte og meget undvigende folk er. Det er næsten som om de er bange for øjenkontakt. Måske er det bare i vores område.

Anmeld Citér

25. marts 2020

Carina:-)

Jeg tror der kommer øget skatter , og reformer. 

At fx de ekstra penge til enlige mødre på kh bliver rullet tilbage. 

At der kommer flere børn i klasserne så der kan spares på undervisere .

At der kommer brugerbetaling på lægebesøg 

At su bliver fjernet for hjemmeboende , og sat ned for andre .

At pensionsalderen igen hæves  - 

Generelt tænker jeg kassen er tom , og velfærd for næste generation er stærkt forringet. 

Og så kan jeg da godt blive bange for at vi i vores iver for at redde 80 årige for enhver pris,  kommer til at koste liv senere .

Men håber jeg tager fejl.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.