At købe ind i disse tider...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er en del af nødberedsskabet og derfor den eneste i vores hus, som er nød til at bevæge mig udenfor en dør (sådan helt firkantet set)

Det betyder at jeg pt er den eneste, som rager ud og handler. Jeg handler normalt større ind, hver torsdag, men valgte bevist først at handle ind i søndags, i sidste uge. Der købte jeg mad til hele ugen, til 2 voksne og 2 børn. Det eneste vi har handlet extra i løbet af ugen, har været mælk. 

Jeg har været oppe og handle for et venne par, som er total nedlagt. De har højest sandsynligt corona, da de havde været til fest med en læge, som havde været på skiferie, om tirsdagen, inden landet lukkede ned onsdag. 

Derud over har jeg handlet for en veninde, som havde bruge for hjælp, også self for min arbejdsplads. 

"Alle" steder jeg er kommet, har der været en rigtig fin stemning, og folk har virket rolige og tålmodige. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Vi laver madplan til en uge og jeg handler stort ind hver søndag. Skulle jeg mangle noget så tager min mand det med hjem når han kører fra job. Vi andre bliver på matriklen

Anmeld Citér

23. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har det helt ok med at handle. Jeg har på intet tidspunkt følt mig mistænkeliggjort og har heller ikke selv mistænkt andre. Tværtimod har der været en stille og rolig stemning, når jeg har været ude, og alle har holdt god afstand.

Herhjemme er det kun mig, der handler, og jeg handler stort ind hver gang, så vi kan trække den så langt som muligt mellem indkøbsturene. Jeg har lige forsøgt mig med BilkaToGo i dag, men det har jeg opgivet igen, da jeg først kunne få varerne om 3 dage, og det er for lang tid, og vi har ikke andre online muligheder i vores område, så jeg må fortsætte med indkøbene i de fysiske butikker.

Anmeld Citér

23. marts 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg har 2 børn og det kan jo ikke undgås, at man skal købe ind! Vi har "hamstret", så vi har et lager af basisvarer og ikke skal gå derned så ofte, men alligevel skal vi ned efter lidt friske varer 2-3 gange om ugen.

Hvor er det modbydeligt. Jeg har så dårlig samvittighed, fordi jeg er potentiel smittespreder, selvom både mine børn og jeg er raske.
Det er så væmmeligt, som man i princippet bliver mistænkeliggjort og samtidig mistænker andre for at være potentielle smittespredere - ens medmennesker, som man tidligere bare gik fordi uden at skænke sygdom en tanke. Og al den afspritten og handsker og plexiglas...!

Men jeg skal jo købe ind. Her er der kun ét online supermarked, der leverer, og alle deres produkter koster mere end Nettos... Men jeg overvejer snart at benytte det.
Ellers går jeg nemlig også kun ture i det fri med børnene, hvor der er masser af plads til at gå forbi hinanden.

Hvordan har I andre det med at købe ind? Og hvordan har I organiseret jer?

Det er kun den ene af os der tager afsted. Også er der en indkøbsseddel som vi holder os til så vi kan finde varerne hurtigts muligt også ud igen. Hvis det er små ting så tager jeg selv et net med eller tager tingene under armen og undgår dermed at bruge deres kurve/vogne. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

januar16

Vi bor meget tæt på både Netto og fakta, så det er nemmest for os bare at handle der. Vi har også prøvet Bilka to go.

Vi har købt lidt ekstra ind af basisvarer, og så laver vi madplan til en uge af gangen. Vi kommer dog nok til at skulle handle to gange, da vi snacker ret meget frugt og grønt (og Chips, men det prøver vi at begrænse). Vi har valgt at have lidt ekstra af det hele da min mand er læge, og kan risikere at skulle arbejde meget og derfor ikke have tid til at handle. Han skulle eksempelvis have haft ferie i weekenden, men endte med at arbejde det meste af tiden i stedet.

Det er primært min mand der har handlet, og da vi ved at den Netto er bedre besøgt end fakta, så vælger vi i disse dage hellere fakta.

Jeg var dog i fakta for et par dage siden, hvor jeg brugte “scan og betal”, der var engangshandsker ved indgangen og alle mine varer kom direkte i min indkøbsposer. Jeg handlede på et godt tidspunkt så vi var kun 3 handlende i butikken. Vi smilte pænt til hinanden på afstand. 

Skulle vi få mistanke om at min mand har været udsat for smitte vil vi vælge at få vores indkøb leveret i stedet for at handle selv. Men indtil da er vi bare ekstra forsigtige 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym

Hos os er det kun far der handler ind. Jeg har hostet i over 1,5 måned, og lyder som en søløve, og selvom det ikke er corona, vil jeg ikke gå og skræmme folk, for det lyder ret så forfærdeligt. Manden tager maske på når han går i butik, og har handsker på, han er helt ligeglad med hvordan han ser ud, og det er jo fint nok. Han oplever også at folk for det meste har humøret oppe, og det er som om der nu er dette emne alle har tilfælles, kan lave små (halvnervøse) jokes omkring osv. Så det er ikke så slemt.

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hos os er det kun far der handler ind. Jeg har hostet i over 1,5 måned, og lyder som en søløve, og selvom det ikke er corona, vil jeg ikke gå og skræmme folk, for det lyder ret så forfærdeligt. Manden tager maske på når han går i butik, og har handsker på, han er helt ligeglad med hvordan han ser ud, og det er jo fint nok. Han oplever også at folk for det meste har humøret oppe, og det er som om der nu er dette emne alle har tilfælles, kan lave små (halvnervøse) jokes omkring osv. Så det er ikke så slemt.

Nåh ja, og så savner vi take-out, men tør bare ikke. Ved ikke om det kan være på embalagen, selve maden, fra nogen stod og snakkede over maden mens de tilberedte den, eller lignende. Ikke alle har symptomer jo, og vi har en datter med svagr immunsystem. Men damn, vi savner en god pizza eller burger king 

Anmeld Citér

24. marts 2020

ønskebørn74

Jeg har 2 børn og det kan jo ikke undgås, at man skal købe ind! Vi har "hamstret", så vi har et lager af basisvarer og ikke skal gå derned så ofte, men alligevel skal vi ned efter lidt friske varer 2-3 gange om ugen.

Hvor er det modbydeligt. Jeg har så dårlig samvittighed, fordi jeg er potentiel smittespreder, selvom både mine børn og jeg er raske.
Det er så væmmeligt, som man i princippet bliver mistænkeliggjort og samtidig mistænker andre for at være potentielle smittespredere - ens medmennesker, som man tidligere bare gik fordi uden at skænke sygdom en tanke. Og al den afspritten og handsker og plexiglas...!

Men jeg skal jo købe ind. Her er der kun ét online supermarked, der leverer, og alle deres produkter koster mere end Nettos... Men jeg overvejer snart at benytte det.
Ellers går jeg nemlig også kun ture i det fri med børnene, hvor der er masser af plads til at gå forbi hinanden.

Hvordan har I andre det med at købe ind? Og hvordan har I organiseret jer?

Jeg kører 30-40 min. med glæde og køber ind ved Bilka to go. Det er en app, du får en mail når dine varer er pakket og klar. Og de ligger dem så i dit bagagerum. 

Anmeld Citér

24. marts 2020

AnoMor

Har ingen problemer med at handle. Jeg er alene med min søn og han kommer derfor med da jeg ikk har andre muligheder. 
i vores netto står der en sprit flaske i indgangen. Jeg spritter både mine og hans hænder af når vi går ind. Og igen når vi går ud. 
også handler vi udenfor myldre tiden. Dvs ved 12-13 tiden hvor der ikke er så mange mennesker. Også har vores netto sat afstand tape op i kassen som folk respekterer. 
idag stod jeg foran et af køleskabene og udvalgte pålæg da en kvinde pænt og høfligt spurgte om det var ok at hun lige tog noget der var foran mig. Jeg sagde selvfølgelig og trådte et skridt tilbage så vi havde afstand og hun kunne få sin varer. 

handler til en uge af gangen så det kun er mælk der lige skal købes ekstra af sidst på ugen. 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym

Jeg køber ind uden den mindste frygt jeg tager min forholdsregler

ved at spritte mine hænder af når jeg gå ind i en butik og ud igen og holder afstand til de andre kunder.

Min frygt handler om hvordan det kommer til at gå med min bevægelighed i forhold til mit handicap da jeg normalt går til fys engang om uge men det kan jeg ikke så længe Danmark er lukke ned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.