At købe ind i disse tider...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
23 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg har 2 børn og det kan jo ikke undgås, at man skal købe ind! Vi har "hamstret", så vi har et lager af basisvarer og ikke skal gå derned så ofte, men alligevel skal vi ned efter lidt friske varer 2-3 gange om ugen.

Hvor er det modbydeligt. Jeg har så dårlig samvittighed, fordi jeg er potentiel smittespreder, selvom både mine børn og jeg er raske.
Det er så væmmeligt, som man i princippet bliver mistænkeliggjort og samtidig mistænker andre for at være potentielle smittespredere - ens medmennesker, som man tidligere bare gik fordi uden at skænke sygdom en tanke. Og al den afspritten og handsker og plexiglas...!

Men jeg skal jo købe ind. Her er der kun ét online supermarked, der leverer, og alle deres produkter koster mere end Nettos... Men jeg overvejer snart at benytte det.
Ellers går jeg nemlig også kun ture i det fri med børnene, hvor der er masser af plads til at gå forbi hinanden.

Hvordan har I andre det med at købe ind? Og hvordan har I organiseret jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

Tip!

Jeg køber ind uden den mindste frygt.. for det skal ikke være frygten der styre os. 

Vi handler ind til et par dage af gangen, for selvom vi er i lock Down, så er der jo en hverdag der skal fungere og opretholdes. 

Vi sørger bare for at spritte/vaske hænder og tager vores forholdsregler som der nu er. 

3 uger hjemme endnu med skolebarn og jeg er i nødberedskab, så hverdagen skal hænge sammen. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym

Har det bestemt helt fint!  Jeg handler så sjældent som muligt (et par gange om ugen) og UDEN mine børn. Smiler og snakker på afstand med mine medmennesker som er ude og handle samt de ansatte bag kassen. Stemningen er god, og jeg føler man mærker sammenholdet. Jeg frygter intet, spritter af før og efter jeg går ind i en butik, spritter min bil af hvor jeg har rørt, og jeg handler for mine ældre bedsteforældre. Ro på, tag dine forholdsregler og send et smil, så skal det hele nok gå 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Mort3

VI handler ind helt som jeg plejer. Eneste forskel er, at den der handler, handler alene og vi ikke længere tager af sted alle sammen. 

Søndag formiddag laver jeg madplan. Så handler jeg ind til og med torsdag af alt, hvad vi skal bruge. Fredag får vi takeout og lørdag handler vi ind på dagen, da det er dagen til, hvad har vi lyst til.

Nogle gange skal vi i løbet af ugen af sted efter en mælk, frugt eller grønt. Men det er ikke så tit

Christina 

Anmeld Citér

23. marts 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg har 2 børn og det kan jo ikke undgås, at man skal købe ind! Vi har "hamstret", så vi har et lager af basisvarer og ikke skal gå derned så ofte, men alligevel skal vi ned efter lidt friske varer 2-3 gange om ugen.

Hvor er det modbydeligt. Jeg har så dårlig samvittighed, fordi jeg er potentiel smittespreder, selvom både mine børn og jeg er raske.
Det er så væmmeligt, som man i princippet bliver mistænkeliggjort og samtidig mistænker andre for at være potentielle smittespredere - ens medmennesker, som man tidligere bare gik fordi uden at skænke sygdom en tanke. Og al den afspritten og handsker og plexiglas...!

Men jeg skal jo købe ind. Her er der kun ét online supermarked, der leverer, og alle deres produkter koster mere end Nettos... Men jeg overvejer snart at benytte det.
Ellers går jeg nemlig også kun ture i det fri med børnene, hvor der er masser af plads til at gå forbi hinanden.

Jeg bruger bilka to go, og hvis jeg skal i en butik (er sket 1 gang) så sidder han i vognen, så jeg kan holde afstanden. 

Det burde kunne skæres til du kun skal handle 1 måske 2 gange i ugen 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Sscm

Her er der handlet basisvare, og handler MAX ind 1 gang i ugen - mælk,frugt mm kan nemt holde sig..... og mangler vi noget så så undvære vi det.. og det fungere super godt.

Jeg laver madplan - så er det nemmere at handle stort ind og udem at man pludselig mangler noget. Hvidt brød bliver bagt selv, hvilket ham på 5 år altid hjælper med.

Jeg handler nu altid alene, og ved lige hvad jeg går efter, så jeg slipper for at være i butikkerne mere en højst nødvendigt - for jeg erkender blankt at jeg er opmærksom på evt smitte kilder og vil gerne mindske det så meget så muligt.

Desuden køber jeg intet der ikke er i emballage pt, som frugt mm...måske er jeg hysterisk men hellere safe then sorry 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Her handler jeg ind 1 gang om ugen. Laver madplan og indkøbsseddel, så jeg husker alt. Vores køleskab har grøntskuffer, hvor det kan holde i virkelig lang tid uden at blive slatten eller rådden, så det er altid friskt. Morgenbrød bager jeg selv og rugbrød køber vi dobbelt, og fryser det ene ned til når vi skal bruge det. 

Du skal bare slappe af når du handler- det gør jeg, ellers ville jeg glemme halvdelen af det jeg kom efter. Hvis man bare tager sine forholdsregler med håndaprit og håndvask, så går det nok. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Soonmom

Vi handler som vi plejer, eller det passer ikke helt, for vi tager ikke børnene med, men ellers helt som vi plejer  

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg handler som jeg plejer , eller dvs jeg handler når det ikke kan strækkes længere . Vi holder os primært hjemme i disse tider , men handler ind hvis det er nødvendigt . Spritter hænder inden og efter , holder den nødvendige afstand til andre . Men vi handler ikke så ofte som vi plejer og prøver at få brugt , hvad vi har 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

Lidt skørt, så har jeg faktisk købt mere ind i fysiske supermarkeder end jeg plejer. Almindeligvis handler jeg på nettet en gang om ugen. Men det gør alle bare nu hvilket betyder, at leveringstiderne er omkring 6 dage vi spiser også 3 ekstra måltider hjemme end normalt så vi skal også have mere i huset.

vi vasker hænder før og efter vi går afsted. Jeg ha tro børn, de bliver stående udenfor butikken og venter.

jeg tænker, jeg får regnet vores forbrug ud i løbet af denne uge og kan så bedre bestille på forhånd på nettet fremover.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.