Tror/er nogen herinde blevet smittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Her har den ældste skoldkopper, den mellemste har let feber og spiser stort set ikke noget (tænker start til skoldkopper)

men ellers er vi friske

- OT men nogen der ved om børn med tildens til falsk strubehoste (altså anfald og ikke bare søløvehosten) og børn med astmatisk bronkitis er i risikogruppen for at det bliver slemt ?

God timing med skoldkopperne!

Jeg følger lige med ift dit andet spørgsmål - har jeg også tænkt på!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2020

tossen93

Min datter lagde sig torsdag i forrige uge. 2-3 dage med 39,8 I feber, stakåndet og hoste. Feberen er først idag helt væk, og hun kan igen klare længere gåture uden at blive helt dvask. Hun hoster stadig... Er meget I tvivl om hun har haft det. (hun har astmatisk bronkitis, til de som var bekymret) 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har været sløj i længere tid med ondt i halsen. Dog ingen feber eller andet så har ikk mistænkt corona. 
idag er jeg så begyndt med trykken i hovedet og min vejrtrækning er blevet ret tung. Så skal tage dyne indåndinger hver 3-4 minut. 
så begynder at mistænke det lidt. Men jeg frygter den ikke på nogen måde. Jeg har et godt immun forsvar. Så er sikker på jeg kommer nemt igennem hvis det er 

Rigtig god bedring! 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hejsa

nej og jeg må ikke bliv syg af den for kan død /bliv mere syg af den så hold mig hjem kom kun ud når den skal købe ind  og folk stå op i hoved af en når man købe ind så jeg bliv og sige det til folk

Ja folk er ikke ret gode til at holde afstand, og syntes især de ældre virker ret ligeglade med om de står og ånder en i nakken. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg HÅBER, at familiens snot/hoste/lette muskelsmerter har været corona. Jeg er nemlig på vej ud i frontlinien, og jeg ville gerne have lidt antistoffer at stå imod med. 

Ja jeg håber lidt på det samme. Dog har jeg jo ikke selv været syg, det er indtil videre kun begge vores unger. 

Men jeg er også fortsat på arbejde og krydser bare finger for, at hverken mig, mine kollegaer eller borger bliver alt for alvorligt ramt. 

Og fedt at i læger gør, så fantastisk en indsats!! 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Altså både jeg og datteren er lidt sløje.. Datteren er forkølet og har en våd hoste, og jeg er rimelig ør/svag.. Har haft hoste, men det er væk igen.. 

Tror ikke, at det er Corona, og det tror min/vores læge heller ikke.. Både fordi kæresten ikke er/har været syg, og så også fordi det efterhånden har stået på i nogle uger.. Og hvad jeg hører af, så kommer man som regel rimelig hurtigt over Corona.. Men ved det da ikke.. Det er dog vist bare almindelig forkølelse

Rigtig god bedring! 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Her har den ældste skoldkopper, den mellemste har let feber og spiser stort set ikke noget (tænker start til skoldkopper)

men ellers er vi friske

- OT men nogen der ved om børn med tildens til falsk strubehoste (altså anfald og ikke bare søløvehosten) og børn med astmatisk bronkitis er i risikogruppen for at det bliver slemt ?

På en måde meget heldigt med skoldkopper nu, hvor de fleste alligevel er sendt hjem. Og hvis det self også gælder hos jer. 

Rigtig god bedring med dem. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

tossen93 skriver:

Min datter lagde sig torsdag i forrige uge. 2-3 dage med 39,8 I feber, stakåndet og hoste. Feberen er først idag helt væk, og hun kan igen klare længere gåture uden at blive helt dvask. Hun hoster stadig... Er meget I tvivl om hun har haft det. (hun har astmatisk bronkitis, til de som var bekymret) 

Rigtig god bedring med hende også! 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Ano18

Min yngste søn har haft høj feber, vejrtrækningsbesvær, hoste, influenzalign symptomer generelt men bare meget værre respiratorisk og nu har min datter overtaget det hele her ca 12 dage efter han startede. Vi var ude og rejse og i fly / lufthavn etc., så vi har desværre været ret udsatte (og havde ikke mulighed for at få billetter hjem fra start af). Min ældste datter har lidt hovedpine og min ældste søn lidt hoste, men primært de yngste og især ham som i forvejen har døjet meget med RSVirus og kighoste etc som værende lidt yngre så det sætter sig altid på hans lunger, når der er noget. Jeg selv har følt mig ret udmattet og haft lidt trykken på brystet, forkølelse og hovedpine. Jeg er gravid og har måske ikke helt så godt et immunforsvar som ellers så det passer med jeg også har været lidt mere ramt end fx min mand der bare har haft lidt trykken for brystet og været forkølet. Vi var til læge i USA som ikke nævnte corona men jeg tror det passede med vi rejste lige da sygdommen kom til dk og de var lidt bagefter derover (meget !). Hun mente det var en virus han havde som RSVirus, - vi tog dog alle forholdsregler selv og rejste først hjem da ingen så havde symptomer i 48 timer. Så det var en anderledes ferie .... om man har haft det eller ej er jo svært at sige. Hvis min yngste søn fx er blevet smittet i fly på vej på ferie kan man hurtigt forestille sig hvor mange andre der er blevet smittet / bliver. Tror godt nok der er mange der har haft det / har det uden man ved det - eller finder ud af det.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Janet1989

Jeg havde et par dage i ugen med hovedpine og kvalme - er dog ret sikker på at det ikke er corona .. er dog ikke testet ... men .. er også bare bange for, hvad nu hvis jeg er rask smittebærer? De tester jo ikke alle . Synes der er meget uvished i alt det corona-halløj for tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.