Tror/er nogen herinde blevet smittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: I i syge/"friske?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.887 visninger
24 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2020

Anonym trådstarter

Ja det er jo noget af det første man tænker på, når man bliver ramt af sygdom i disse tider, men er der nogen herinde som er blevet ramt af denne nye super (trælse) sygdom?

Her har den ældste haft høj feber, hovedpine, ondt i kroppen, snot og hoste siden i søndags, og her til aften er den yngste så også blevet nedlagt med feber. 

Deres 2 veninder (søskende) og deres forældre har lagt syge siden i mandags, og deres læge mener det er corona, dog uden de er blevet testet! Men de havde været sammen med en tirsdag i sidste uge, som er blevet testet positiv..

Jeg er offentlig ansat og derfor fortsat på arbejde, som en del af nødberedsskabet. En af mine kollegaer, jeg var på arbejde med i starten af ugen, venter på svar i morgen. Spændene. Min chef er bekendt med syg barn, men reglerne indenfor vores område siger, at vi skal komme på arbejde, så længe vi selv er friske og symptomfri.

Så hvordan har i det derude, i de danske hjem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2020

Anonym

Her er vi begge hjemme. Kæresten arbejder, og jeg er blevet fyret fra jobbet. Jeg er skrækslagen for den her virus.. især efter dr1 dokumentar fra Kina (og alt det der sker i Italien) samt folks åndssvage indstilling til karantæne, og den kedsomhed der nu kan ramme både voksne og børn. Vi handler kun online, og bevæger os kun ud for at gå nogle ture i det fri. Jeg får medicin der sænker mit immunforsvar, og ville have svært ved at komme let og elegant over sådan en virus.. For at sige det mildt 

Anmeld Citér

21. marts 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Herhjemme har vi alle 3 været syge. Vi blev ikke testet, men symptomerne passede helt på corona, så lægen var også helt sikker på at det var det. Børnene klarede sig ret nemt og hurtigt igennem. Jeg var lidt hårdere ramt og det tog lidt længere tid at blive rask, men det var stadig ok at være i.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

Jeg har været sløj i længere tid med ondt i halsen. Dog ingen feber eller andet så har ikk mistænkt corona. 
idag er jeg så begyndt med trykken i hovedet og min vejrtrækning er blevet ret tung. Så skal tage dyne indåndinger hver 3-4 minut. 
så begynder at mistænke det lidt. Men jeg frygter den ikke på nogen måde. Jeg har et godt immun forsvar. Så er sikker på jeg kommer nemt igennem hvis det er 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

hejsa

nej og jeg må ikke bliv syg af den for kan død /bliv mere syg af den så hold mig hjem kom kun ud når den skal købe ind  og folk stå op i hoved af en når man købe ind så jeg bliv og sige det til folk

Anmeld Citér

21. marts 2020

Abracadabra

Jeg HÅBER, at familiens snot/hoste/lette muskelsmerter har været corona. Jeg er nemlig på vej ud i frontlinien, og jeg ville gerne have lidt antistoffer at stå imod med. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså både jeg og datteren er lidt sløje.. Datteren er forkølet og har en våd hoste, og jeg er rimelig ør/svag.. Har haft hoste, men det er væk igen.. 

Tror ikke, at det er Corona, og det tror min/vores læge heller ikke.. Både fordi kæresten ikke er/har været syg, og så også fordi det efterhånden har stået på i nogle uger.. Og hvad jeg hører af, så kommer man som regel rimelig hurtigt over Corona.. Men ved det da ikke.. Det er dog vist bare almindelig forkølelse

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her er vi begge hjemme. Kæresten arbejder, og jeg er blevet fyret fra jobbet. Jeg er skrækslagen for den her virus.. især efter dr1 dokumentar fra Kina (og alt det der sker i Italien) samt folks åndssvage indstilling til karantæne, og den kedsomhed der nu kan ramme både voksne og børn. Vi handler kun online, og bevæger os kun ud for at gå nogle ture i det fri. Jeg får medicin der sænker mit immunforsvar, og ville have svært ved at komme let og elegant over sådan en virus.. For at sige det mildt 

Ja folk er godt nok ik ret gode til at vise hensyn osv, virker det ikke til. 

Her er det også kun mig, der kommer ud blandt andre mennesker lige pt, og det er jo fordi jeg går på arbejde. 

Her er ungerne heldigvis forholdsvis store, og gode til at lege sammen. 

Har tænkt at vi nok snart sætter vores trampolin op i haven, så de kan komme ud og bruge den, nu solen skinder. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Herhjemme har vi alle 3 været syge. Vi blev ikke testet, men symptomerne passede helt på corona, så lægen var også helt sikker på at det var det. Børnene klarede sig ret nemt og hurtigt igennem. Jeg var lidt hårdere ramt og det tog lidt længere tid at blive rask, men det var stadig ok at være i.

Puha godt at i er blevet friske igen. Det er aldrig fedt, når hele familien bliver ramt på en gang. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Soonmom

Her har den ældste skoldkopper, den mellemste har let feber og spiser stort set ikke noget (tænker start til skoldkopper)

men ellers er vi friske

- OT men nogen der ved om børn med tildens til falsk strubehoste (altså anfald og ikke bare søløvehosten) og børn med astmatisk bronkitis er i risikogruppen for at det bliver slemt ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.