Rådigheds beløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2020

Anonym

Hvad vil det sige lånebevis ? Har det indflydelse på rådighedsbeløb ?

Nej overhovedet ikke  eller jo, hvis man vil købe hus, så har det. Nu højere rådigheds beløb, nu mere må du købe hus for, men det er ikke mit indtryk det er det, du skulle bruge rådigheds beløb til.

lånebevis er hvor meget vi må købe for til vores nye hus. Det var bare sådan en bonus info 

men vores rådigheds beløb er 15.000kr 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Altså det kommer an på, hvad du skal bruge rådighedsbeløbet til.. Hvis det er for at skulle låne penge til et hus, så er jeg desværre ikke sikker på, at det er nok.. Men det kommer an på banken.. 

Hvis det bare er for at vide det for sjov, så vil jeg sige, at det måske er fint.. Kommer an på så meget.. Vi har et rådighedsbeløb på ca. 10.000 kr., hvoraf de 5000 som sagt går til mad og husholdning.. Derefter har vi begge 500 kr. til emergency, begge 250 kr. til gaver, begge omkring 1000 kr. til lommepenge, og så er der lidt småt hist og her (psykolog, medicin, restaurantbesøg og husopsparing).. Så ja det kommer an på, hvad du vil bruge pengene til.. Om du skal have opsparing, om du går til psykolog eller får dyrt medicin, hvor mange penge du vil have til lommepenge osv.

Jeg skal skilles og flytte i lejebolig . Det er ikke til huslån , når den tid kommer har jeg opsparing til dette . Så ville bare skulle være til at leve for til jeg kan købe hus 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej overhovedet ikke  eller jo, hvis man vil købe hus, så har det. Nu højere rådigheds beløb, nu mere må du købe hus for, men det er ikke mit indtryk det er det, du skulle bruge rådigheds beløb til.

lånebevis er hvor meget vi må købe for til vores nye hus. Det var bare sådan en bonus info 

men vores rådigheds beløb er 15.000kr 

Åhh okay . Står selv med et hus som skal sælges  og har fået udregnet hvad jeg kan købe for , jeg har en større opsparing til dette . Men skal bo til leje indtil vi får solgt eget hus . Så bare rådigheds beløb til at leve for .

Anmeld Citér

20. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg skal skilles og flytte i lejebolig . Det er ikke til huslån , når den tid kommer har jeg opsparing til dette . Så ville bare skulle være til at leve for til jeg kan købe hus 

Ja okay.. Altså så vil jeg sige, at det bestemt er et fint beløb.. Hvis du som sagt ikke skal bruge pengene på noget såsom psykolog eller dyr medicin eller noget, og du heller ikke skal bruge pengene på andet end evt. almindelig lille opsparing, mad, husholdning og sjov og ballade, jamen så synes jeg bestemt, at det er et helt fint beløb

Anmeld Citér

20. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nu er det lidt svært uden detaljer. Hvor gammel er barnet fx? Teenagere er dyrere end små børn. Hvordan er jeres levestandard? Fx har en der har været på su en anden levestandard end en der har levet godt af to gode lønninger. 

Jeg tror, hvis det var mig der skulle budgettere med et rådighedsbeløb ( altså kun mad og diverse) og jeg var 1 voksen og 1 barn. Så ville jeg nok sætte er sted mellem 3500- 5000kr af til mad og et sted mellem 2000-3000kr af til diverse. Dvs i alt et sted mellem 5000-8000kr. Det ville jeg synes var realistisk. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

En voksen og to børn, og vi bruger ca 4000 kr på mad og husholdning om måneden. Det kunne helt sikkert godt gøres for det halve, men jeg har visse prioteringer, som er dyre.

Alt udover mad og husholdning er jo et spørgsmål om valg og vaner.

Jeg bruger vel 800 kr pr måned på at ryge. Så er der tøj og sko og frisør og alt det andet ved siden af, men det er jo ikke det samme, vi alle bruger på det heller.

Vi rejser også en del, så der går 2500 kr på rejseopsparing pr måned. 

Jeg betalte et lån af - blev færdig for 15 mdr siden. Der skar jeg alt ind til benet og valgte i stedet at få det ud af verden. Igen et spørgsmål om prioritering.

Jeg har en gammel bil, som jeg har købt kontant. Hvis vi skulle have en nyere og flottere bil, jamen så er der andre ting, vi ikke kan have. 

Så igen; det er et spørgsmål med mange variabler. En voksen og et barn kan helt sikkert leve for 2500 kr pr måned - det bliver bare knap så sjovt, hvis det skal vare i længere tid. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

Her levede vi 1 voksen og 1 barn i 12år for mellem 2500-3000kr,når alt var betalt. 

Det fungeret fint. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En voksen og to børn, og vi bruger ca 4000 kr på mad og husholdning om måneden. Det kunne helt sikkert godt gøres for det halve, men jeg har visse prioteringer, som er dyre.

Alt udover mad og husholdning er jo et spørgsmål om valg og vaner.

Jeg bruger vel 800 kr pr måned på at ryge. Så er der tøj og sko og frisør og alt det andet ved siden af, men det er jo ikke det samme, vi alle bruger på det heller.

Vi rejser også en del, så der går 2500 kr på rejseopsparing pr måned. 

Jeg betalte et lån af - blev færdig for 15 mdr siden. Der skar jeg alt ind til benet og valgte i stedet at få det ud af verden. Igen et spørgsmål om prioritering.

Jeg har en gammel bil, som jeg har købt kontant. Hvis vi skulle have en nyere og flottere bil, jamen så er der andre ting, vi ikke kan have. 

Så igen; det er et spørgsmål med mange variabler. En voksen og et barn kan helt sikkert leve for 2500 kr pr måned - det bliver bare knap så sjovt, hvis det skal vare i længere tid. 

Tak for svar . Jeg er god til at leve på en sten . Vi har ikke nogle dyre poster . Jeg klipper selv knægten . Bilen er købt kontant og ingen lån ellers . 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Omkring 3000 vil være fint til mad og husholdning  

Så hvis du har 6000, er der fint råd til fornøjelser og opsparing også  

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her levede vi 1 voksen og 1 barn i 12år for mellem 2500-3000kr,når alt var betalt. 

Det fungeret fint. 

Det var ikke meget . Sådan . Vi har ingen dyre poster . Så tror også vi kan leve overkommeligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.