Rådigheds beløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.239 visninger
24 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2020

Anonym trådstarter

Hvor meget er realistisk til rådighedsbeløb til 1 voksen og et barn ?

Til mad , div ( altså efter faste udgifter er betalt )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det kommer så sandelig an på, hvad du har af udgifter og indtægter.. Det er jo forskelligt fra person til person

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Det kommer så sandelig an på, hvad du har af udgifter og indtægter.. Det er jo forskelligt fra person til person

Tror måske du misforstår spørgsmålet . Har måske formuleret mig forkert ?

jeg tænker rådighedsbeløb når alle udgifter ER BETALT   Hvad det er realistisk en voksen og barn kan leve for .

mon ikke der sidder en enkelt eller 2 herinde som kan fortælle hvad deres rådighedsbeløb er 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget er realistisk til rådighedsbeløb til 1 voksen og et barn ?

Til mad , div ( altså efter faste udgifter er betalt )

Vi har et barn (2,5år) og har et rådigheds beløb på 15000kr når alle faste udgifter er betalt. 

vi har lige solgt vores hus, og har et lånebevis på 1.720.000kr 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Unicorn1

Tror måske du misforstår spørgsmålet . Har måske formuleret mig forkert ?

jeg tænker rådighedsbeløb når alle udgifter ER BETALT   Hvad det er realistisk en voksen og barn kan leve for .

mon ikke der sidder en enkelt eller 2 herinde som kan fortælle hvad deres rådighedsbeløb er 

Nåå altså hvad man kan leve for om måneden? 

Ja altså vi er to voksne og et barn på 16 måneder.. Til bleer, mad og anden husholdning bruger vi omkring 5000 kr. om måneden.. Men vi lever også lidt dyrt.. Friske grøntsager, mange forskellige krydderier og fonder, kød hos slagteren eller det dyre i supermarkedet, nogle gange fisk hos fiskehandleren, dyre æg og generelt kvalitet fremfor kvantitet.. 

Vi må desværre nok skære ned, når vi skal låne til hus, da man helst skal have 5000 kr. pr. voksen og 2500 kr. pr. barn til rådighed

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym

Jeg ved ikke for hvad 1 v og et barn er. 

Min mand og jeg har efter alt er betalt 20.000 og via har et barn 5 år og hus. bil og lever meget alm 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nåå altså hvad man kan leve for om måneden? 

Ja altså vi er to voksne og et barn på 16 måneder.. Til bleer, mad og anden husholdning bruger vi omkring 5000 kr. om måneden.. Men vi lever også lidt dyrt.. Friske grøntsager, mange forskellige krydderier og fonder, kød hos slagteren eller det dyre i supermarkedet, nogle gange fisk hos fiskehandleren, dyre æg og generelt kvalitet fremfor kvantitet.. 

Vi må desværre nok skære ned, når vi skal låne til hus, da man helst skal have 5000 kr. pr. voksen og 2500 kr. pr. barn til rådighed

Ja lige præcis . Har muligvis formuleret mig skidt. Jeg ville have omkring 6000 kr kan ikke finde ud af om det er nok 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved ikke for hvad 1 v og et barn er. 

Min mand og jeg har efter alt er betalt 20.000 og via har et barn 5 år og hus. bil og lever meget alm 

20000 det lyder som en god slat  

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har et barn (2,5år) og har et rådigheds beløb på 15000kr når alle faste udgifter er betalt. 

vi har lige solgt vores hus, og har et lånebevis på 1.720.000kr 

Hvad vil det sige lånebevis ? Har det indflydelse på rådighedsbeløb ?

Anmeld Citér

20. marts 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Ja lige præcis . Har muligvis formuleret mig skidt. Jeg ville have omkring 6000 kr kan ikke finde ud af om det er nok 

Altså det kommer an på, hvad du skal bruge rådighedsbeløbet til.. Hvis det er for at skulle låne penge til et hus, så er jeg desværre ikke sikker på, at det er nok.. Men det kommer an på banken.. 

Hvis det bare er for at vide det for sjov, så vil jeg sige, at det måske er fint.. Kommer an på så meget.. Vi har et rådighedsbeløb på ca. 10.000 kr., hvoraf de 5000 som sagt går til mad og husholdning.. Derefter har vi begge 500 kr. til emergency, begge 250 kr. til gaver, begge omkring 1000 kr. til lommepenge, og så er der lidt småt hist og her (psykolog, medicin, restaurantbesøg og husopsparing).. Så ja det kommer an på, hvad du vil bruge pengene til.. Om du skal have opsparing, om du går til psykolog eller får dyrt medicin, hvor mange penge du vil have til lommepenge osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.