Jeg har aldrig fået en reel chance hos min svigerfamilie. Først og fremmest fordi jeg "tog" deres søn fra dem i og med at han valgte at flytte til min by og flytte sammen med mig.
Min svigermor (især) har forventet at hun skulle med til mine fødsler, forsøgt at bestemme hvad vores børn skal hedde, at drengene skulle omskæres, osv. Hun (og resten af familien) er overbevist om, at jeg har dårlig indflydelse på hendes søn, at han er under tøflen, osv.
Der har været så mange skænderier og stikpiller. Jeg fik direkte at vide at jeg er et umenneske. Der har været mange perioder hvor man ikke talte sammen.
Jeg har for min mands skyld forsøgt at se bort fra alt, og blev fyldt op indeni. Til sidst eksploderede jeg og gjorde noget, som jeg ikke er stolt over, men jeg kunne ikke mere.
Det har så gjort at der nu er stilhed og ro. Ingen stress. Jeg har ikke set dem længe. Min mand besøger dem en gang imellem med børnene. Jeg har ingen behov for det.
Det er desværre min historie.
Jeg var gift en gang før, og havde den mest fantastiske svigermor, som var ligesom en veninde for mig. Hende savner jeg.
Anmeld
Citér