Har du et godt forhold til svigermor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har ikke talt med 'min' i 5år,og kommer heller aldrig til det. 

Hvorfor ikke, hvis du vil fortælle det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor ikke, hvis du vil fortælle det?

Hun blandede sig i noget, der ikke vedkom hende,som splittede vores familie i en periode. 

Anmeld Citér

19. marts 2020

nille

Profilbillede for nille

Jeg elsker virkelig min svigermor, og jeg ser hende ofte alene, uden børn og mand. Vi kan tale om alt og hvis hun en enkelt gang blander sig for meget, kan jeg sagtens sige det til hende uden sure miner.

Anmeld Citér

19. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har et fantastisk forhold til min svigermor. 

Hun er et mega varmt og betænksomt og meget følsomt menneske. Hun elsker min kæreste og svigerinde og vil gøre alt for at de er trygge og glade. 

Hun elsker vores unger, og nu de er blevet større, har de dem gerne på besøg i ferien, hvis vi ska arbejde, samtidig med, at hun self lige tjekke om det nu også er ok med mig osv. 

Hun er sådan der altid spørg hva kæresten og ungerne ku tænke sig at få at spise til aften, når vi besøger dem. Også har hun altid et eller andet lækkert gemt til mig, fordi hun ved jeg ik går så meget op i menuen.

Hun ringer flere gange om ugen, for at høre hvordan det går, uden at trænge sig på, og alligevel så er det lige så tit mig der ringer til hende, fordi jeg luge har brug for et madlavningsråd. 

Jeg gør meget ud af, at sender jeg et billede af ungerne til min mor, så sender jeg self også til hende. Og hun siger tit, at hun er så glad for at jeg også tænker på hende osv. 

Min svigerfar kone, har jeg også et rigtig godt forhold til. Hun er også bare helt fantastisk og rar. 

Mig og kæresten har været sammen i 17 1/2 år, og puha det ville være bøvlet, hvis man ik ku med svigerforældtene vh Stine 

Anmeld Citér

19. marts 2020

FruJakobsen91

Jeg har desværre aldrig haft et forhold til min svigermor, da hun døde et par år før min mand og jeg fandt sammen. Dog var hun lærer på den skole, jeg gik på i 8. klasse, og jeg havde hende til et madlavningsvalgfag. Og hun har også engang trøstet mig et frikvarter, hvor jeg var ked af det. De minder sætter jeg meget stor pris på. 

Min mor er også død (brystcancer ligesom min svigermor), så min mand har heller ikke sin svigermor. Vi savner at kunne få gode råd og omsorg af mor/svigermor, så det er virkelig et stort tab for os, som vi dog (med møje og besvær) har lært at leve med.

Anmeld Citér

19. marts 2020

Anonym

Min svigermor ville have foretrukket en kinesisk svigerdatter, så jeg er en evig skuffelse. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Min svigermor behandler mig stadig, som har jeg stjålet hendes søn. Er jeg alene med hende udnytter hun situationen til at fortælle mig, hvordan jeg skal vaske hendes søns tøj, hvad han kan lide af mad, hvor han gerne vil hen på ferie og hvor ofte han gerne vil ud til sport og ud med vennerne. Er vi sammen hele familien ved middagsbordet snakker hun ofte udenom mig, som om de andre har en samtale jeg ikke må involveres i. 
Vi har været sammen i syv år, har været gift i to år og har to børn.

ej hvor er det vildt, det der!

Anmeld Citér

20. marts 2020

MorTil3+

Jeg har et ok forhold til min svigermor, vi ser desværre ikke min mands side af familien ret tit, til fødselsdage, og højtider, men der er aldrig nogle problemer. Ville da ønske mine børn var lige så tætte med farmor og farfar som de er med mormor og morfar. Men min mand har altid haft lidt issues med sine forældre pga hans barndom desværre.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vil ikke sige, jeg har et godt forhold til min, men heller ikke helt skidt. 
hun er rigtig sød med ungerne, men hun taler lige ud i posen, og hun mener, hun skal bestemme det meste. 

hun blander sig i mange ting, og det kan godt være hårdt. Men samtidig er hun også god til at hjælpe osv. så det er jo ikke helt skidt 

men jeg gider ikke hænge ud med hende alene. Vi har ikke rigtigt noget til fælles... vi er faktisk direkte modsætninger med mange ting. Det har hun svært ved at forstå. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Miti's mama

Jeg har et godt forhold til min svigermor. Hun bor så også på den anden side af jorden og vi taler ikke samme sprog 

Men når vi ser hinanden er hun altid sød og betænksom, vil gerne fortælle pinlige historier om min mand fra han var barn (bliver mimet) og elsker sine børnebørn overalt på jorden. Hun er fra en meget anden generation og helt anden kultur, men hun er opmærksom på det og har bidt sig i tungen flere gange fordi hun ville lade mig gøre tingene på min måde. Vi har god gensidig respekt over for hinanden og giver plads til kultur og generations forskelle. Ville bare ønske vi boede tættere på hinanden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.