Tidligt gravid med ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2020

Tystys14

Anonym skriver:

Jeg ville godt høre lidt erfaringer fra jer, der er blevet tidligt/hurtigt gravid med en ny kæreste. Og "tidligt" er jo individuelt, så skriv gerne, hvor tidligt det var  

Hvor længe havde I været sammen som par og hvor længe havdr I kendt hinanden, da I blev gravide? 

Var graviditeten planlagt? 

Var der andre børn involveret forinden denne graviditet ? 

Hvordan er det siden gået for jer ? 

Havde kendt ham i tre mdr. Da jeg blev gravid.  Jeg var 17 og han var 31. Vi valgte at beholde det og idag er det 10 år siden og vi venter vores tredje til august.

Det gik godt for os, men vil ikke anbefale at det går så hurtigt for vi skulle først til at lære hinanden at kende efter vi havde fået barn sammen nærmest. Det svært og en hård omgang i hvert fald for os, vi havde mange nedture og har ofte været ved at gå fra hinanden i det første år. Ikke pga skænderier men pga vi følte vi var to fremmede som pludselig havde barn og skulle have en hverdag igang uden vi vidste noget om hvad vi hver i sær havde af stærke og svage sider.

Idag har det gjort os stærke som par, og vi kan næsten læse hinandens tanker. Men det kunne lige så godt have gået den anden vej.  du kan nok hører det ikke var spor planlagt.

Vi havde ikke nogle børn i forvejen hverken ham eller jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2020

MEF

Vi havde været kærester i 6 måneder og han var lige flyttet ind, da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Vi var totalt nyforelskede og boede i en smuk lyserød boble og var lykkelige over graviditeten. Jeg vil ikke sige at det var planlagt, men vi beskyttede os ikke rigtigt, så vi viste det var en chance. 
Vi er nu blevet gift og har et fantastisk liv sammen! Men det var noget af et wake up Call at pludselig gå fra nyforelskelses boblen, til baby! Vi klarede det dog rigtig godt og har aldrig fortrudt vores valg.

Anmeld Citér

10. april 2020

TinaTina1

Anonym skriver:

Nu har jeg set du skriver det her råd til andre i andre tråde... 

Det er altså ikke bare sådan lige at fryse æg ned?

Hvorfor det råd? 

Fordi der er fordele!!

fordele

1) Æggene forbliver den bedste kvalitet og undgå sygdomme

2) hvis man fx gerne vil føde til juni. så kan man blive gravid via ferteliteklinik. og bare få sæd og æg ind der.

3) Man undgå menustration, som kan være VILDT træls!!

4) Man har mugelighed for at få mange børn. Ikke noget med aarh nu har jeg ikke flere æg til, at få en mere

ps. jeg drømmer selv om at få 4 /5 børn mINDST og er træt er menustation

DERfor dette RÅD

Anmeld Citér

10. april 2020

TinaTina1

AnoMor skriver:

Kan kun grine af det svar 

hihi okay. 

det er ok hvis vi er  uenige. 

men jeg er altså træt er menustartion og jeg vil gerne selv bestemme hvornår børnene bliver født. 

Alle kan bruge mit råd..eller grine af det

Anmeld Citér

10. april 2020

TinaTina1

Mom skriver:

What? Hvordan vil du undgå mens, ved at fryse æg ned?

Og fedt, at du syntes godt om dine egne indlæg 

hihi ja jeg like mine ejne indlæg 

og hvis man fryser alle ægceller ned så for man ikke menutration.

jeg ved ikke hvorfor jeg er ikke lige frem læge....

beklager ka ik svare

Anmeld Citér

10. april 2020

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
TinaTina1 skriver:

Fordi der er fordele!!

fordele

1) Æggene forbliver den bedste kvalitet og undgå sygdomme

2) hvis man fx gerne vil føde til juni. så kan man blive gravid via ferteliteklinik. og bare få sæd og æg ind der.

3) Man undgå menustration, som kan være VILDT træls!!

4) Man har mugelighed for at få mange børn. Ikke noget med aarh nu har jeg ikke flere æg til, at få en mere

ps. jeg drømmer selv om at få 4 /5 børn mINDST og er træt er menustation

DERfor dette RÅD

Her syntes jeg faktisk du træder på folk der kæmper i fertilitetbehandling... 

Jeg har selv været en der har benyttet fertilitetbehandling 

Kan bare sige dig trods min unge alder på 24 og mand på 28 er det sgu ikke bare sådan lige 

Bliver faktisk helt sur over du tror det bare er en leg. Fedt du syntes det, men der sidder kvinder der kæmper 8 år og har måske for 20 gang fået æg ud som ikke overlever noget?!

Syntes du skal stopp! 

Anmeld Citér

10. april 2020

Sanneh

Tror det er meget individuelt om hvornår det er godt at få børn. Men altså der er vel generelt større chance for at blive sammen, hvis man har været sammen noget tid, og boet sammen inden man får børn. (Ved godt man ikke må generalisere).

Man finder ud af hvor hårdt det kan være at få børn lige i starten. Tror mange giver op når det er hårdt, i stedet for at blive sammen indtil det hele falder på plads. I andre tilfælde passer man bare ikke sammen, og så er et nok bedst hver for sig

Anmeld Citér

10. april 2020

TinaTina1

Stinna Gundlund skriver:

Her syntes jeg faktisk du træder på folk der kæmper i fertilitetbehandling... 

Jeg har selv været en der har benyttet fertilitetbehandling 

Kan bare sige dig trods min unge alder på 24 og mand på 28 er det sgu ikke bare sådan lige 

Bliver faktisk helt sur over du tror det bare er en leg. Fedt du syntes det, men der sidder kvinder der kæmper 8 år og har måske for 20 gang fået æg ud som ikke overlever noget?!

Syntes du skal stopp! 

ej undskyld. jeg hviste SLET IKKE at i havde problemer

Det må du undskyld

Jeg troede det var nemt. /håbede det var nemt da jeg selv vil bruge fertelite

Undskyld. Jeg sende al MIN KÆRLIGHED OG VARMESTE TANKER TIL JER

og så en rettelse til min  teskt om fra nu af at man skal være opmærksom på at man skal førsøge flere gange med , at blive gravid via fertelitet og det er ik lige til dessvære ):

Og Tak fordi du gør mig opmærksom på det. Jeg er blevet kloger idag

Anmeld Citér

10. april 2020

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
TinaTina1 skriver:

ej undskyld. jeg hviste SLET IKKE at i havde problemer

Det må du undskyld

Jeg troede det var nemt. /håbede det var nemt da jeg selv vil bruge fertelite

Undskyld. Jeg sende al MIN KÆRLIGHED OG VARMESTE TANKER TIL JER

og så en rettelse til min  teskt om fra nu af at man skal være opmærksom på at man skal førsøge flere gange med , at blive gravid via fertelitet og det er ik lige til dessvære ):

Og Tak fordi du gør mig opmærksom på det. Jeg er blevet kloger idag

Jo vi havde problemer, vi betalte 48.000 for 3 forsøg... Du starter når du har mens, så skal du scannes ca hver anden dag og tage sprøjter hver dag nogle gange 2 gange om dagen... 

Det koster ca 3500 for medicin med Danmark indover min regning lød på 40.631 uden tilskud 

Du skal virkelig sætte tid af og dit arbejde er ikke just glad for du smutter hele tiden. Så skal du have taget æg ud det tager en hel dag at komme sig, bevares jeg havde det fint, men man får morfin og man har fået lagt bedøvelse i skeden. 

Så kommer de lange dage hvor du venter svar på om æggene er befrugtet eller om de er gået i stå i processen og hvis der er et æg så skal du ind og få det sat op, nu kommer 14 dage hvor du ikke ved om du er gravid eller ikke!

Jeg vil ikke byde min værste fjende sådan en behandling både psykisk og fysisk!

Og æg uden sædcelle i har rigtig dårlig overlevelse når de bliver tøet op! 

Anmeld Citér

10. april 2020

TinaTina1

Stinna Gundlund skriver:

Jo vi havde problemer, vi betalte 48.000 for 3 forsøg... Du starter når du har mens, så skal du scannes ca hver anden dag og tage sprøjter hver dag nogle gange 2 gange om dagen... 

Det koster ca 3500 for medicin med Danmark indover min regning lød på 40.631 uden tilskud 

Du skal virkelig sætte tid af og dit arbejde er ikke just glad for du smutter hele tiden. Så skal du have taget æg ud det tager en hel dag at komme sig, bevares jeg havde det fint, men man får morfin og man har fået lagt bedøvelse i skeden. 

Så kommer de lange dage hvor du venter svar på om æggene er befrugtet eller om de er gået i stå i processen og hvis der er et æg så skal du ind og få det sat op, nu kommer 14 dage hvor du ikke ved om du er gravid eller ikke!

Jeg vil ikke byde min værste fjende sådan en behandling både psykisk og fysisk!

Og æg uden sædcelle i har rigtig dårlig overlevelse når de bliver tøet op! 

tak for svaret.det gør ondt

håber alt det bedste for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.