Tidligt gravid med ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2020

Anonym

Da vi undfangede vores barn, havde vi kendt hinanden i to-tre måneder. Det var en kæmpe overraskelse, men vi tog chancen og er stadig sammen.

Heldigvis har ingen af os børn fra tidligere forhold. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

TinaTina1

AnoMor skriver:

Jeg blev gravid i 2013 med en fyr jeg kun havde været kærester med i knap 3 mdr. Vi var hurtigt enige om at det skulle fjernes. 
Det var alt for tidligt at få er barn sammen syntes vi. Opdagede først graviditeten da jeg var 10+5 uger henne. Så jeg var blevet gravid første gang vi var sammen og jeg var på p-piller. 
I slutningen af 2014 blev jeg gravid igen med sammen fyr og vi har idag en dejlig dreng på snart 5 år. Vi gik dog fra hinanden da sønnen var 4 mdr gammel. 

godt råd frys æg/sæd celler ned så i selv bestemmer hvirnår i for børn

Anmeld Citér

23. marts 2020

AnoMor

TinaTina1 skriver:

godt råd frys æg/sæd celler ned så i selv bestemmer hvirnår i for børn

Tror ikke den var beregnet til mig ?

Anmeld Citér

29. marts 2020

Sanneh

Jeg blev gravid med min mand da vi havde været sammen i 18 måneder ca. Det var ikke alle der sagde noget, men synes tit at man kunne mærke hvordan folk synes det er meget usikkert når vi ikke havde været sammen længere. I dag er vi dog stadig sammen og Valdemar er blevet 5 år, så det går da meget godt indtil videre 

Synes ikke du skal hænge dig for meget i hvad andre tænker. Man kan jo alligevel ikke gøre alle glade, og i sidste ende handler det om at man og ens bedre halvdel og glade.

Anmeld Citér

1. april 2020

TinaTina1

AnoMor skriver:

Tror ikke den var beregnet til mig ?

jo dette råd går ud til alle

plus man undgår også mennustartion ved at fryse det ned

Anmeld Citér

1. april 2020

Mom

Profilbillede for Mom
TinaTina1 skriver:

What? Hvordan vil du undgå mens, ved at fryse æg ned?

Og fedt, at du syntes godt om dine egne indlæg 

Anmeld Citér

1. april 2020

AnoMor

TinaTina1 skriver:

Kan kun grine af det svar 

Anmeld Citér

2. april 2020

Anonym

TinaTina1 skriver:

Nu har jeg set du skriver det her råd til andre i andre tråde... 

Det er altså ikke bare sådan lige at fryse æg ned?

Hvorfor det råd? 

Anmeld Citér

2. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min eks og jeg havde været kærester i 5 år, før min søn kom til verden, og vi gik fra hinanden da søn var 6 mdr. 

Så fordi man har været kærester længe, er det ikke ens betydende med at man kan forældrerollen sammen. 

Ah .... der er lidt mere sandsynlighed for det .... når man har valgt det sammen - OMG om jeg var blevet gravid med mine andre kærester, så havde jeg haft mit mareridt, at dele min børn, og smide dem mellem mig og deres far - det er ikke sjovt at voksen op sådan skal siges 

Fik vores børn med min mand efter ha været sammen i 5 år vi valgte tidspunktet sammen at prøve og blev gravid med det samme   

Anmeld Citér

2. april 2020

Anonym

Der er aldrig nogen garantier for at man bliver sammen, fordi man får børn langt inde i forholdet. Og nogen klarer den, selvom de har været sammen i kort tid. Men jeg vil til ENHVER tid anbefale, at man ikke springer ud i det, imens man stadig er nyforelsket. Det kan hurtig blive noget rigtig lort, når nyforelskelsen brænder ud, men opdager den andens trælse sider, som man skal lære at håndtere samtidig med man står med en nyfødt. 

Jeg har gjort det selv. Efter 6 mdr sammen blev jeg planlagt gravid. Jeg var ung og dum og forelsket. Groft sagt om mig selv måske, og selvfølgelig ville jeg ikke gøre det om fordi så havde jeg jo ikke min datter. Men hvis man ser nøgternt på det, var det en virkelig dårlig beslutning. Som jeg har lært meget af. Jeg havde ikke været i et meget langt forhold før, msx et år, så det der med at bo sammen, lære hinandens mindre flatterende sider at kende, værdier man måske ikke flasher fra start, samtidig med jeg var gravid, var noget skidt. De røde flag omkring min x begyndte først at dukke op under graviditeten.

Vi er ikke sammen den dag i dag. Har dig et godt samarbejde.

Og ja, én oplevelse er anekdotisk, men jeg tror det er svært at argumentere imod det fornuftige i at lære hinanden at kende på godt og ondt, før man træffer så stor en beslutning. For barnets skyld. Nogen er heldige det fungerer alligevel, som sagt. Sådan vil det altid være. 

Jeg har i dag en mand, som jeg har et barn med. Vi havde været sammen i tre år, før jeg blev gravid. Er så glad for det, for så havde vi bearbejdet alle de der indledende parforholds "kriser" (så slemt var det nu ikke) der kan komme, når man skal smelte to liv sammen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.