Tidligt gravid med ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.387 visninger
29 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg ville godt høre lidt erfaringer fra jer, der er blevet tidligt/hurtigt gravid med en ny kæreste. Og "tidligt" er jo individuelt, så skriv gerne, hvor tidligt det var  

Hvor længe havde I været sammen som par og hvor længe havdr I kendt hinanden, da I blev gravide? 

Var graviditeten planlagt? 

Var der andre børn involveret forinden denne graviditet ? 

Hvordan er det siden gået for jer ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2020

nille

Profilbillede for nille

ved Min første graviditet blev jeg gravid hvor vi egentligt var gået fra hinanden, men alligevel ikke kunne undvære hinanden helt og derfor endte sammen en enkelt aften. Først 3 1/2 måned senere fandt vi sammen igen, og det var også først derefter jeg opdagede at jeg var gravid. ( jeg havde ingen symptomer på graviditet inden, og havde taget p-piller).

Så vi havde nærmest ikke været i et forhold og havde ikke boet sammen. 
vi er stadig sammen her efter  25 år og to børn yderligere.

men absolut ikke den mest ideelle situation.

Anmeld Citér

15. marts 2020

Anonym

Vi havde kendt hinanden i knap 8 måneder. Nået at bo sammen i 4. da jeg blev gravid. 

Jeg havde en rigtig god mavefornemmelse med ham. Det har jeg aldrig haft med nogle af mine andre kærester. 

Vi er stadig sammen. Har været gift i 5 år (kærester i 6) og har to børn. Han er helt sikkert stadig mit livs kærlighed! 

Anmeld Citér

15. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg ville godt høre lidt erfaringer fra jer, der er blevet tidligt/hurtigt gravid med en ny kæreste. Og "tidligt" er jo individuelt, så skriv gerne, hvor tidligt det var  

Hvor længe havde I været sammen som par og hvor længe havdr I kendt hinanden, da I blev gravide? 

første gang testede jeg positiv da vi havde været sammen i 5 mdr. og kendt hinanden i 6-8 mdr. men tabte barnet en måned efter. Jeg blev gravid igen 5 mdr. efter og fik en dejlig dreng ud af det. Vi var sammen i 4 år.

Jeg fandt så sammen med en barndomsven og testede positiv 4+5 da vi havde været kærester i 7½ mdr. Vi fik en skøn pige der bliver 6 år om en lille måneds tid, men desværre er vi lige gået fra hinanden, så det blev til 7 år 3 mdr.

Anmeld Citér

15. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde været sammen med min kæreste i 4 måneder, da vi fandt ud af, at jeg var gravid.. Det var ikke planlagt, men heller ikke super tilfældigt.. Vi flyttede sammen samme dag, som vi kom sammen, og fandt derefter et fælles rækkehus, som vi lejede.. Derefter begyndte vi at snakke om, hvornår der skulle børn til...Han ville gerne have ventet, da han gerne ville opleve nogle ting med mig først såsom ferie, men jeg ville gerne starte med det samme, så vi aftalte, at vi ville begynde for alvor til januar (4 måneder senere).. Og inden da så havde vi ses uden prævention i de sikre perioder.. Men ja min ene sikre periode var bare ikke så sikker, da jeg fik ægløsning 4 dage efter endt mens.. Så jeg blev gravid med det samme.. Desværre mistede vi det, men valgte så at prøve for alvor.. Og nu har vi vores dejlige datter på 16 måneder..

Og der skal lige siges, at vi ikke havde kendt hinanden mere end 3 uger, før vi kom sammen.. Så for os gik det jo rigtig hurtigt..

Nu har vi været sammen i 2,5 år, er forlovet og er ved at spare sammen til vores eget hus, samt vi begynder at snakke om nr. 2.. Vi har det super godt sammen.. Ja vi har vores problemer, og tro mig nogle var virkelig store.. Min kærestes venner samt vores fælles veninde fik problemer med mig/vores forhold.. Jeg gik ned med en depression.. Vi mistede den første og det er vi begge stadig mærket af.. Men alt det her har faktisk bare gjort vores forhold og kærlighed til hinanden stærkere i sidste ende..

Anmeld Citér

16. marts 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg blev gravid i 2013 med en fyr jeg kun havde været kærester med i knap 3 mdr. Vi var hurtigt enige om at det skulle fjernes. 
Det var alt for tidligt at få er barn sammen syntes vi. Opdagede først graviditeten da jeg var 10+5 uger henne. Så jeg var blevet gravid første gang vi var sammen og jeg var på p-piller. 
I slutningen af 2014 blev jeg gravid igen med sammen fyr og vi har idag en dejlig dreng på snart 5 år. Vi gik dog fra hinanden da sønnen var 4 mdr gammel. 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Rosa Sofia

Vi havde været sammen i 15 mdr da jeg blev gravid (vi var sammen 7,5 år i alt). Jeg ved ikke om det er tidligt gravid, men ville nok vente lidt længere nu.og dog, i dag er jeg 35, dengang var jeg 24, så jeg ville ikke helt stole på, at det går lige så hurtigt (1 måned) med at blive gravid. 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Anonym

Min eks og jeg havde været kærester i 5 år, før min søn kom til verden, og vi gik fra hinanden da søn var 6 mdr. 

Så fordi man har været kærester længe, er det ikke ens betydende med at man kan forældrerollen sammen. 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Lilleluna

Vi havde været kærester i 5 måneder da jegblev gravid med vores søn. Vi var vildt forelskede og helt oppe og køre over at vi oven i hatten skulle have det her lille kærlighedsbarn.

men fuuuuuck hvor har det været hårdt. Og fuldstændig skørt at gå direkte fra total nyforelskede til at befinde sig i den totale undtagelsestilstand det er pludselig at stå med et lille spædbarn. Vi endte med at flytte fra hinanden da vores søn var 1 år. 
men altså det gik ikke værre end at vi fandt sammen igen efter ca. 7-8 måneders tid og ja nu venter vi faktisk på at lillesøster kommer til verden om lidt.

så ja jeg ville nok ikke lave noget om selv - men aldrig om jeg ville anbefale andre at gøre som os

Anmeld Citér

16. marts 2020

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Vi havde været sammen i 3 måneder da jeg blev gravid ikke planlagt ! vi gik fra hinanden efter 2 år og har et fint forhold idag 9 år efter med nye børn og kærester . Ville dog aldrig råde andre til og få børn med nogle de kun har kendt kort tid men det heldigvis op til folk selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.