Vælge børn fra sammenkomst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2020

koeapabshicar

Jeg synes også det lyder vildt hvis i har store begivenheder to gange om måneden  Vi har en relativ stor omgangs kreds og deltager i alt vi bliver inviteret til. Men fx i år kommer den til at stå på 3 barnedåb og 1 bryllup. Sidste år var det 2 bryllupper og et sølvbryllup. og så selvfølgelig det løse her og der. Men jeg må jo så også sige at jeg bruger noget mere end 15-20 timer på mit barn om ugen og har ingen kvaler med at lade ham få tid med bedsteforældre, mostre ol. Der står i kø for at tilbringe tid med ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

Rosa Sofia

Synes dybest set bare, at folk skal holde deres selskaber på den måde de har lyst, passer formen mig ikke, kan jeg jo bare melde afbud. Og den anden vej rundt i øvrigt. 

Personligt synes jeg, at "voksenfester" er mere interessante, men synes så samtidig, at det er mærkeligt at holde konfirmation uden børn. Konfirmanden har vel fætre, kusiner, venner mm der gerne vil fejre ham eller hende. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

Rosa Sofia skriver:

Synes dybest set bare, at folk skal holde deres selskaber på den måde de har lyst, passer formen mig ikke, kan jeg jo bare melde afbud. Og den anden vej rundt i øvrigt. 

Personligt synes jeg, at "voksenfester" er mere interessante, men synes så samtidig, at det er mærkeligt at holde konfirmation uden børn. Konfirmanden har vel fætre, kusiner, venner mm der gerne vil fejre ham eller hende. 

Jeg var også meget overrasket 

Anmeld Citér

29. februar 2020

Loa

Anonym skriver:

Vi er 1-2 gange om måned og nu skal vi til en børnefri konfirmation 

Jeg har utrolig lyst til at aflyse men manden vild ikke alene og han mener det er dårlig stil at aflyse, men nu synes jeg det får for vidt 

I er vel ikke til større begivenheder som runde fødselsdage, bryllupper og konfirmationer 1-2 om måneden året rundt??

Ja der er nogle tidspunkter hvor der ligger flere begivenheder tæt og ja, så får man måske passet børnene oftere end man ellers normalt gør. 

Så må i jo derhjemme forventnings afstemme mht hvad i synes er fair at deltage i/hvor tit/sjældent børnene skal passes.

Jeg synes det er skønt at være til en fest, hvor det ikke er børnene der sætter dagsordenen. 
Det er vel ikke så mærkeligt at et brudepar eller en 40 årig gerne vil være lidt i fokus på deres store dag. Og ikke at alle gæsterne render efter grædende, sultne og overgearede børn. 
Sådanne begivenheder tænker jeg heller ikke så ofte er i børnenes ånd, så hvorfor skulle de med? Hvis det er fordi deres mor ikke kan undvære dem, så må hun jo melde ud at hun ikke deltager i noget socialt før ungerne er fløjet fra reden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.