Vælge børn fra sammenkomst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2020

Soonmom

Jeg tænker fester der ligger op til alkohol og som man som vært tænker bliver sene er helt fair at skrive børnefri.

Konfirmation er lidt mærkelig synes jeg, men deres fest deres regler .

Jeg kan ikke huske vi har været inviteret til noget uden børn, men jeg vælger tit at få dem passet, især ved aften arrangementer da jeg ikke tænker de får noget ud af at sove på en stol,  og jeg har virkelig ondt af de børn der er sygt trætte som bare for lov at gå rundt så de til sidst ligger sig på det hårde gulv af bare træthed, så det afhænger af arrangement og alder på barnet. - Det var omvendt rundt, men bare for at sige at jeg ikke forstå dem der tager små børn med til store aftenarrangementer, så synes jeg faktisk det er mere rigtigt fra værten at man så skriver uden børn (hvis der ikke er forhold der gør man kan putte børn fx)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

newusername

Rent subjektivt synes jeg, at fester er sjovere uden børn. Voksne har en anden måde at hygge sig på, og det er skønt at slippe for børn i ny og næ. Jeg har ét barn, og selv om jeg forsøger at opdrage hende så godt som muligt, så slapper jeg klart mere af , når jeg er ude uden hende. 

Desuden går andre folks børn mig ofte på nerverne; mest når de larmer uhæmmet, er opmærksomhedskrævende eller direkte uvehøvlede. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

A38

Det kan ikke hidse mig op. Din fest, dine regler. Hvis mit barn ikke er inviteret til en fest og jeg ikke kan eller vil få det passet, så bliver jeg bare væk. Kan godt lide at komme til børnefri fester engang imellem.

Anmeld Citér

28. februar 2020

Birthdaybaby

Vi holder virkelig aldrig fester med børn.

Vores børn er 1 og 3 og vores alle venners børn er 0-4. De bliver typisk puttet senest 19 og spiser aftensmad ca. 17.30. Det passer ikke med vores fester. 

Vi havde ingen børn med til vores bryllup, det ville virkelig heller ingen mening give. 

Min fest, mine regler. 

Vi har tit gæster til spisning, det kan være venner, familie eller kolleger - og her aftaler vi oftest at det er med børn, så vi spiser tidligt og der er afsat tid til putning efter spisningen. Hader at have venner på besøg hvis børn “ikke kan sove ude”, så de skynder sig hjem efter middagen med overtrætte små størrelser. Vi spørger altid ved invitation om det er med eller uden børn og fortæller hvad vores begrænsninger er.  

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg synes snart bare vores samfund bliver for mærkeligt 

ingen tid med vores egne børn i Forvejen 15-20 timer om ugen, så når der er weekend ud med børnene og få dem passet af dem der lige kan fordi mor og far skal til festen uden børn

Så mærkeligt i mine øjne 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

ingen tid med vores egne børn i Forvejen 15-20 timer om ugen, så når der er weekend ud med børnene og få dem passet af dem der lige kan fordi mor og far skal til festen uden børn

Så mærkeligt i mine øjne 

Måske går I hyppigere til fest end os? Vi får passet børn måske 2-3 gange årligt for at gå til børnefri fester... Det ser jeg slet ikke som problematisk. 

Jeg elsker en børnefri fest - jeg elsker at fordybe mig i samtale med mine venner og veninder. Dét kan jeg ikke, hvis jeg har en træt unge på skødet. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Måske går I hyppigere til fest end os? Vi får passet børn måske 2-3 gange årligt for at gå til børnefri fester... Det ser jeg slet ikke som problematisk. 

Jeg elsker en børnefri fest - jeg elsker at fordybe mig i samtale med mine venner og veninder. Dét kan jeg ikke, hvis jeg har en træt unge på skødet. 

Vi er 1-2 gange om måned og nu skal vi til en børnefri konfirmation 

Jeg har utrolig lyst til at aflyse men manden vild ikke alene og han mener det er dårlig stil at aflyse, men nu synes jeg det får for vidt 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har utrolig lyst til at aflyse men manden vild ikke alene og han mener det er dårlig stil at aflyse, men nu synes jeg det får for vidt 

Den er svær... Det ER jo værten, der bestemmer præmisserne for festen - og hvis konfirmanden ikke gider småbørn (eller forældrene ikke har råd til en stor fest), er det jo frit deres valg. 
Det eneste I kan bestemme er, om I vil deltage. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Så mærkeligt i mine øjne 

Altså når du lave sådan en general udtagelse, ku det jo være spændene at lave en tråd, med en afstemning, om hvor tit det i virkeligheden sker, at folk får deres børn passet, for at tage til fest uden børn!

For vores vedkommende skete det måske Max 2 gange om året. 

Udover det ka det så være, at vi enkeltvis er inviteret til voksenfest, hvor den "bedre halvdel" er hjemme med ungerne.

Men hvis i blir inviteret til fester flere gange, hver mdrer, ka jeg da godt forstå at det er frustrende, hvis de alle er uden børn.

Måske i ka blive enige om, at begrænse hvor tit i er afsted, eller del jer lidt op engang imellem. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når I inviteres til fest så ofte, handler det måske mere om at takke nej til mindre vigtige begivenheder - det kan da næsten ikke være bryllupper, runde fødselsdage og konfirmationer hver 14. dag/4. uge? Jeg ville helt klart aldrig vælge netop en konfirmation fra, fordi den tilfældigvis lige blev dråben, der fik bægeret til at flyde over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.