Vælge børn fra sammenkomst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
23 svar
105 synes godt om
28. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lidt interesseret i at høre jeres meget forskellige holdning til at vælge børn FRA til sammenkomst 

Jeg må ærligt indrømme jeg synes det er vildt mærkeligt de invitationer vi har fået igennem årene hvor der oftere og oftere står UDEN BØRN

jeg er virkelig virkelig overrasket - Begravelser, bryllupper, 30,40,50 år fødselsdag og nu også konfirmation UDEN børn?! 

hvad sker der lige? Jeg synes det er så langt ude! At man vælger børn fra hele tiden, fordi vi man skal ha det på sin måde 100% voksne fokus på en 

Børn er vilde og de kan larme osv MEN det skal de det er sådan de er de har en barnlig glæde og kan blive glade og op at køre af ingenting - Get over it! 

hvorfor er svaret at vælge dem fra alt mulige steder 

- Kan jeg næste gang jeg holder fødselsdag vælge de ældre mennsker i min familie fra, som er så gamle de orker simpelthen ikke, og ligner nogen der falder i søvn hele tiden - Må jeg vælge dem fra? Skrive : Fest UDEN dem over 70 år - dvs så kan måske konen komme fordi hun er 69 år men hendes mand må ikke fordi han er 71 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

Abracadabra

Min fest - mine regler! 

Så hvis jeg ikke har lyst til et børnebord til mit bryllup, inviterer jeg til en børnefri fest. Det samme med min 30-40-50 års fødselsdag. 

Hvis I ikke kan gå til gilde uden jeres børn, må I jo blive hjemme...

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Min fest - mine regler! 

Så hvis jeg ikke har lyst til et børnebord til mit bryllup, inviterer jeg til en børnefri fest. Det samme med min 30-40-50 års fødselsdag. 

Hvis I ikke kan gå til gilde uden jeres børn, må I jo blive hjemme...

Det handler om ikke at gide, men børn er vel mennsker som alle andre, hvorfor skal man konstant ha pasning tilbud til dem fordi voksne mennsker ikke gider ha dem til deres fest 

jeg hyggede mig gevaldigt som lille til fester 30,40,50 vi så en masse andre børn fik sodavand osv - det er en af mine sjoveste minder med fint tøj på 

Jeg forstår hellere ikke Marathon bryllup hvor man skal være der fra kl 11 til kl 04.00 hvor man ikke får lov at tage hjem før man skal spise kl 18.00 

Anmeld Citér

28. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså fødselsdagsfesten osv, som ka udvikle sig lidt vildt, med drinks, højt musik osv, gider jeg feks ik at invitere børn med til. Men tit så holder jeg også bare ren veninde fest, så her er mænderne heller ik velkommen

Bryllupper ka jo være vildt dyre at holde, og hvis man bare har lyst til at det er en ren voksen fest, så syntes jeg det er helt ok. 

Begravelser syntes jeg er for hele familien. Et sted hvor man ka sige det sidste farvel og lære om livet og døden. 

Konfirmationer og barnedåb, er igen efter min mening for alle, men da især for børn. 

Men der ka self være nogen fysiske rammer og bugeth som sætter begrænsninger, i forhold til hvor mange mennesker man ka invitere. 

Feks så syntes jeg det ka være 100 procent ok, at sige at det kun er familiens børn, som er inviteret og ik vennernes, hvis det er en større fest. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. februar 2020

MT_2011

Bryllup kan jeg sagtens sætte mig ind i man ikke vil have børn med. Vi havde kun mine nevøer med, fordi deres forældre heller ikke har andre pasningsmuligheder. Men jeg ville ikke have en børnefest, når det var min mand og mit bryllup.

Begravelser hører børn med hvis de kender den afdøde eller er i familie  

Konfirmationer syntes jeg også børn sagtens kan deltage i, forstår ikke det skal være en "voksen" efterhånden.

Fødselsdage og ved runde fødselsdage ville jeg nok selv nogle af gangene vælge børn fra. Mest fordi jeg også selv ville kunne feste og det uden selv at skulle være mor hele dagen 

Anmeld Citér

28. februar 2020

koeapabshicar

Personligt synes jeg børn hører til ved konfirmationer og barnedåb. Begravelse er vel lidt op til familien og hvordan man lige har det med det. Bryllup og børn går ikke hånd i hånd hos mig og jeg kunne aldrig drømme om at få børn med til bryllup. Større fødselsdage synes jeg også er lidt som den der holder det bestemmer. Jeg tror nu jeg ville holde det uden børn. I min familie er det intet mindre end 21 børn når alle skal med. Så dem vælger jeg oftest fra. Vil hellere sparer børnene væk og så bruge mine penge på at forkæle de andre gæster. Desuden går familier med børn tit tidligt hjem. I hvert fald i min familie. Jeg gør det såmen også selv. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har ikke behov for at fokus er på mig, men jeg inviterer ofte uden børn.

Fødselsdage holder jeg derhjemme og der er ikke fysisk plads til alle dem jeg gerne vil se, og så er det børnene, der bliver skåret fra. Holdte jeg det ude, ville jeg dog heller ikke invitere børn med, da det som regel bliver til en del alkohol, og det synes jeg ikke hører sammen med børn.

Bryllup synes jeg er for lang en fest til børn, men da vi blev gift, var der så også kun 3 af gæsterne, der havde hjemmeboende børn.

Konfirmation ville jeg invitere børn med til.

Jeg mener, at det er den, der holder festen, der laver rammerne, og så kan man deltage eller lade være, hvis man ikke kan lide præmisserne.

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med, at børn kan være vilde og larme og, at det er såden de er. Selvfølgelig skal børnene lege og ikke sidde stille til en fest, men jeg mener, der er grænser for, hvor meget vildskab man skal acceptere. Hvis det er unger, der nærmest river dugene af bordene og vælter folk, kan jeg godt forstå, hvis folk ikke gider at have dem med. Sådan nogle har vi heldigvis ikke i omgangskredsen, men der er en 3-4 stykker i min datters klasse, der opfører sig sådan, når de er sammen (men er utrolig søde alene), og den opførsel ville jeg ikke gide til en hel fest.

Anmeld Citér

28. februar 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Altså når man herinde kan blive dunket oveni hovedet over at børn bliver passet for ofte. Så er det bare sjovt at flere og flere angementer er uden børn. = de skal passes hvis man vil afsted som par.

Jeg har den holdning at det er skønt med børn. Men hvis det ender som en abefest så syntes jeg ikke det er for børn. Fester med børn kan trække lang tid ud for børnene hygger sig jo også med hinanden. Vi mærker sjældent børnene i en alder fra 4 til 14 for det er ren rå hygge når de samles. Men jo færre gNge de samles jo mere bryder man deres fælles bånd.

Her holdte jeg en surprice for dem ender ikke kunne komme på selve dagen. Det var uden børn. Selve den planlagte store 40 års var med børn.

Men når det så er sagt 90 mennesker uden børn bliver til mange hvis børn skal med. Og hvis værts parret ikke har børn selv syntes jeg det er helt fint. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Det handler om ikke at gide, men børn er vel mennsker som alle andre, hvorfor skal man konstant ha pasning tilbud til dem fordi voksne mennsker ikke gider ha dem til deres fest 

jeg hyggede mig gevaldigt som lille til fester 30,40,50 vi så en masse andre børn fik sodavand osv - det er en af mine sjoveste minder med fint tøj på 

Jeg forstår hellere ikke Marathon bryllup hvor man skal være der fra kl 11 til kl 04.00 hvor man ikke får lov at tage hjem før man skal spise kl 18.00 

Hvis du ikke har lyst til at deltage i en fest på de præmisser, værten opstiller, må du jo blive hjemme. 

Mit bryllup var et helt uegnet-for-børn marathon præcis som du beskriver. Kuvertprisen var tårnhøj, og vi frabad os børn. Vores fest, vores regler. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg er lidt interesseret i at høre jeres meget forskellige holdning til at vælge børn FRA til sammenkomst 

Jeg må ærligt indrømme jeg synes det er vildt mærkeligt de invitationer vi har fået igennem årene hvor der oftere og oftere står UDEN BØRN

jeg er virkelig virkelig overrasket - Begravelser, bryllupper, 30,40,50 år fødselsdag og nu også konfirmation UDEN børn?! 

hvad sker der lige? Jeg synes det er så langt ude! At man vælger børn fra hele tiden, fordi vi man skal ha det på sin måde 100% voksne fokus på en 

Børn er vilde og de kan larme osv MEN det skal de det er sådan de er de har en barnlig glæde og kan blive glade og op at køre af ingenting - Get over it! 

hvorfor er svaret at vælge dem fra alt mulige steder 

- Kan jeg næste gang jeg holder fødselsdag vælge de ældre mennsker i min familie fra, som er så gamle de orker simpelthen ikke, og ligner nogen der falder i søvn hele tiden - Må jeg vælge dem fra? Skrive : Fest UDEN dem over 70 år - dvs så kan måske konen komme fordi hun er 69 år men hendes mand må ikke fordi han er 71 år 

Næe, jeg vil ikke -get over it-, som du skriver. Har jeg lyst at invitere til en fest uden børn (og der kan jo være flere grunde til at gøre det), så er det det jeg gør. Vælger du så ikke at komme pga af dine børn ikke er inviteret med, så er det dit valg. Ligesom det også er dit valg ikke at invitere dem over 70 til din fest

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.