Det kan jo sagtens være, at han ikke har lyst til at blive gift, uanset.
Jeg kender det.
Jeg vil heller ikke giftes, selvom jeg har været sammen med min mand næsten 20 år, vi har 4 børn, ejer hus og biler.
Jeg synes, at du skal respektere hans ønske, det må være lige så validt at fravælge ægteskab som at fravælge andre aspekter her i livet.
Jeg elsker min mand lige højt, om vi er gift eller ej, det kan et stykke papir ikke ændre på.
Selvfølgelig er det da helt i orden ikke at gå ind for ægteskab. Selv om jeg selv er gift, mener jeg ikke, at det er ægteskabet, der er afgørende for, om man vil hinanden. Min lillebror er f.eks. ikke gift, men derfor elsker han ikke sin kæreste og deres familie mindre af den grund og har da planlagt at leve resten af livet med hende.
Problemet her er, at det er nogle vattede undskyldninger manden kommer med, som så heller ikke holder i den virkelige Verden. Hvis han "bare" ikke går ind for ægteskab, så er det da helt ok, men så meld da det ud i stedet for at komme med dårlige undskyldninger og så sørg da for at sikre familien på anden vis, så den ikke pludselig står alene tilbage med 3 mindre børn og et hus, bil mv. man er nødt til at sælge, så børnene kan få deres arv.
Unge mennesker kan også gå bort alt for tidligt. Min ene veninde blev enke for 3 år siden, da hendes mand på kun 34 pludselig døde fra den ene dag til den anden uden noget varsel om, at han var syg. Han faldt bare pludselig om og døde. Jeg mistede en anden veninde i sommers i en trafikulykke, så man skal bestemt ikke vente med at sikre sig.
Jeg håber, at I med 4 børn har sikret jer på anden vis.