Pige på 8 og menstruation HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg blev glad dengang over at jeg fik min menstruation. Jeg kan huske at min mor ringede rundt til sine veninder (sikkert for at få råd og vejledning), men jeg følte det som maks pinligt. Mine lærerer fik det at vide i forhold til at jeg skulle have hjælp med at skifte bind når vi var på lejrskole. Det jeg tydeligst kan huske er når vi var på ferie, så gik min mor med mig ned i vandet. Fik mit bind under vandet. Hun puttede det så ind i sin bikini gik op og smed det i skraldespanden og når jeg var færdig med at lege i vandet gik vi begge hen på toilettet og hun hjalp mig med at få bind på. 
men ellers oplevede jeg ingen problemer andet end de problemer man også kan forvente hos ældre piger som fx. hormonerne. 

Hvor gammel var du, siden du ligefrem skulle have hjælp til at skifte bind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2020

kamikaze

Jeg fik menstruation da jeg var 10, men voksede meget efter det. Jeg er 168 så ikke vildt høj, men det er mine forældre heller ikke.

Jeg var den første i klassen. Jeg husker ikke mens som værende et problem, men kønshår, bryster og svedlugt var forfærdelig, de er jo mere synlige for andre. Så jeg ville måske prøve at forberede pigen på at hendes krop kommer til at ændre sig, og måske holde kontakt til seje lidt ældre kusiner hvis der findes sådan nogle.

Anmeld

22. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor gammel var du, siden du ligefrem skulle have hjælp til at skifte bind?

Som skrevet ovenover til ts var jeg 9 (og legede stadig med barbiedukker). Og havde ingen jævnaldrende at snakke med om det. Jeg kan ikke selv huske særlig meget. Det er jo mange år siden. Det meste har jeg fået fortalt som voksen. 

Anmeld

22. februar 2020

Anonym

Jeg fik min menstruation kort før jeg blev 9 år, så jeg var altså 8 år. 
Jeg mindes ikke problemer som sådan, jeg var den første i klassen, hvilket selvfølgelig ikke var særlig fedt. Men altså jeg klarede den fint. Jeg voksede også fint efterfølgende. 

Jeg “frygtede” at min datter ville få det tidligt som jeg selv gjorde, men hun er snart 10 og har endnu ikke fået det. 
Men hun begyndte da hun var 8 at udvikle bryster, små knuder, men de har ikke udviklet sig vildt meget. 

Fordi jeg selv fik det tidligt, har jeg nok forberedt mig på at min datter kunne risikere at få det tidligt. Så jeg ville ikke bekymre mig. Selvom jeg synes det er tidligt. Men jeg læste en artikel den anden dag, hvor der netop for fokus på og omtale  om børn/unge der tidligere og tidligere går i puberteten. 

Anmeld

22. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Bør jeg kontakte vagtlægen istedet? Allerede her til aften? Eller er det at gøre for meget ud af det?  

I får formentligt en henvisning til udredning, det kommer alligevel til at tage måneder, så prøv at holde hovedet koldt, selvom det godt kan være svært.

Anmeld

22. februar 2020

Anonym

Som skrevet ovenover til ts var jeg 9 (og legede stadig med barbiedukker). Og havde ingen jævnaldrende at snakke med om det. Jeg kan ikke selv huske særlig meget. Det er jo mange år siden. Det meste har jeg fået fortalt som voksen. 

Men no offence, en på 9 år burde vel sagtens kunne skifte bind? - lyder lidt voldsomt at kræve at læren skal hjælpe med det 

Anmeld

22. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men no offence, en på 9 år burde vel sagtens kunne skifte bind? - lyder lidt voldsomt at kræve at læren skal hjælpe med det 

Mon ikke, der menes, at læreren hjalp med at minde en (lille) pige om, at hun skulle skifte bind, når hun var optaget af leg og aktiviteter m.v. - og at vise hende, hvor hun kunne gøre det, hvis de var ude af huset på lejrskolen? Det ville jeg ikke opfatte som et voldsomt “krav” til mig som lærer, men som en helt i orden hjælp at give en pige i en for alderen usædvanlig og lidt prekær situation. Jeg hjælper fx også elever i 9. klasse med at huske at tage medicin, når vi er på lejrskole. 

Anmeld

22. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er utroligt som du kan dreje det skrevne ord. Jeg havde haft blødning 1 enkelt dag, da vi skulle på lejrskole. Havde måske selv skiftet bind 1 gang. Det er altså en kæmpe omvæltning når man er et lille barn på 9 år og er lidt alene når mor og far ikke er tilstede. 

Anmeld

22. februar 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Det er utroligt som du kan dreje det skrevne ord. Jeg havde haft blødning 1 enkelt dag, da vi skulle på lejrskole. Havde måske selv skiftet bind 1 gang. Det er altså en kæmpe omvæltning når man er et lille barn på 9 år og er lidt alene når mor og far ikke er tilstede. 

Jeg var 12 og fik da også lige hjælp af min mor de første par gange. Altså hun sørgede for det sad ordentlig osv

Anmeld

22. februar 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Min datter på otte år (næsten ni) har her til aften fået sin første menstruation. synes godt nok det tidligere end jeg havde regnet med. Jeg var selv 10 år da jeg fik det.

Bør jeg kontakte lægen og se om man kan få det stoppet? Er hun ikke alt for ung til det? Hun er heller ikke ret høj, så hvis hun allerede har menstruation bliver hun vel heller ikke ret meget højere.? 

Åh jeg er så stresset, synes jeg fik hjulpet hende meget godt igennem det her til aften og puttet hende med humøret ok oppe. Men puha kan mærke jeg slev er ved at gå helt i stykker nu at bekymringer. 

Hun er så vidt jeg ved den første i sin klasse der har fået det. 

Hvad kan jeg gøre for hende? Vil min datter det bedste og kunne hun vente bare et år mere ville jeg synes det var klart det bedste for hende. 

Hvor høj er din datter nu? 
kæmpe krammer, kan godt forstå          du er bekymret!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.