Pige på 8 og menstruation HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.756 visninger
40 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2020

Anonym trådstarter

Min datter på otte år (næsten ni) har her til aften fået sin første menstruation. synes godt nok det tidligere end jeg havde regnet med. Jeg var selv 10 år da jeg fik det.

Bør jeg kontakte lægen og se om man kan få det stoppet? Er hun ikke alt for ung til det? Hun er heller ikke ret høj, så hvis hun allerede har menstruation bliver hun vel heller ikke ret meget højere.? 

Åh jeg er så stresset, synes jeg fik hjulpet hende meget godt igennem det her til aften og puttet hende med humøret ok oppe. Men puha kan mærke jeg slev er ved at gå helt i stykker nu at bekymringer. 

Hun er så vidt jeg ved den første i sin klasse der har fået det. 

Hvad kan jeg gøre for hende? Vil min datter det bedste og kunne hun vente bare et år mere ville jeg synes det var klart det bedste for hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2020

Missyou

Jeg læste lige her den anden dag at piger gik tidligere og tidligere i puberteten og at man ikke kunne finde ud af hvorfor. 
når det så er sagt, så havde jeg klart fået en tid hos lægen. Det er meget ungt synes jeg.

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Jeg læste lige her den anden dag at piger gik tidligere og tidligere i puberteten og at man ikke kunne finde ud af hvorfor. 
når det så er sagt, så havde jeg klart fået en tid hos lægen. Det er meget ungt synes jeg.

Jeg synes godt nok også det for ungt. Er helt i chok kan jeg mærke over det allerede. 

Vil kontakte vores læge på mandag og få en tid til hende. 

Anmeld

21. februar 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Man gør desværre ikke noget for at stoppe det når de er over 8 år.

Min midterste datter gik i puberteten som 6 årig, og fik medicin til at stoppe det til hun var 9 år. 
Min mindste gik i puberteten som 8 årig, og da hun var 8 år gjorder man ikke noget ved det, hun har heldigvis ikke fået mens i nu. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Bør jeg kontakte vagtlægen istedet? Allerede her til aften? Eller er det at gøre for meget ud af det?  

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Man gør desværre ikke noget for at stoppe det når de er over 8 år.

Min midterste datter gik i puberteten som 6 årig, og fik medicin til at stoppe det til hun var 9 år. 
Min mindste gik i puberteten som 8 årig, og da hun var 8 år gjorder man ikke noget ved det, hun har heldigvis ikke fået mens i nu. 

Men det jo ikke bare almindelig start pubertet med bryster og hår, hun har jo fået sin menstruation og det betyder hun nok ikke vokser ret meget mere. 

Anmeld

21. februar 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonym skriver:

Bør jeg kontakte vagtlægen istedet? Allerede her til aften? Eller er det at gøre for meget ud af det?  

Hvad forventer du lægevagten skulle gøre ved det. Ja det er tidligt, men bløder hun voldsom, siden du vil kontakte vagtlægen. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Hvad forventer du lægevagten skulle gøre ved det. Ja det er tidligt, men bløder hun voldsom, siden du vil kontakte vagtlægen. 

Jeg har slet ikke nogen vurdering af hvor meget eller lidt hun bløder endnu.  Jeg tror bare jeg skal have det til at synke ind at min store pige har fået sin menstruation allerede. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym

Åh jeg kan godt forstå dine bekymringer, men prøv at skjul det for din datter så hun ikke bliver mere bange også..  det gør du sikkert allerede! men jeg tænker bare: hvorfor skulle hun stoppe med at vokse? Hvis jeg tænker på min bonusdatter så er hun da vokset gevaldigt selvom hun har mens? Jeg vidste ikke at man stopper med at vokse af det? Jeg ville kontakte egen læge imorgen.. bare for at være sikker..

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh jeg kan godt forstå dine bekymringer, men prøv at skjul det for din datter så hun ikke bliver mere bange også..  det gør du sikkert allerede! men jeg tænker bare: hvorfor skulle hun stoppe med at vokse? Hvis jeg tænker på min bonusdatter så er hun da vokset gevaldigt selvom hun har mens? Jeg vidste ikke at man stopper med at vokse af det? Jeg ville kontakte egen læge imorgen.. bare for at være sikker..

Var sin bonusdatter også 8 da hun fik det? 

Jeg kontakter egen læge på mandag og hører hans vurdering. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.