Pige på 8 og menstruation HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2020

Anonym

Min pige er også 8 og bliver 9 om 2 måneder. Hun begyndte at få bryster som 7 årig, hun voksede 12 cm på et år og begyndte at lugte af sved. Hun har lige været igennem flere undersøgelser og vi afventer svar på dem. Hun skal formentlig i behandling. Hun har dog ikke fået menstruation endnu. 
Hun er i øvrigt 140 cm høj og har bryster 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min pige er også 8 og bliver 9 om 2 måneder. Hun begyndte at få bryster som 7 årig, hun voksede 12 cm på et år og begyndte at lugte af sved. Hun har lige været igennem flere undersøgelser og vi afventer svar på dem. Hun skal formentlig i behandling. Hun har dog ikke fået menstruation endnu. 
Hun er i øvrigt 140 cm høj og har bryster 

Min pige har så småt begyndt at udvikle bryster, men intet andet, ingen svedlugt eller hår endnu. Har dog kunne mærke en kraftig ændring i hendes humør på det sidste.  Men det forklarer jo også at hun har fået sin mens.

Jeg tager fat i vores læge på mandag for synes det meget meget tidligt hun skal til at slås med det. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh jeg kan godt forstå dine bekymringer, men prøv at skjul det for din datter så hun ikke bliver mere bange også..  det gør du sikkert allerede! men jeg tænker bare: hvorfor skulle hun stoppe med at vokse? Hvis jeg tænker på min bonusdatter så er hun da vokset gevaldigt selvom hun har mens? Jeg vidste ikke at man stopper med at vokse af det? Jeg ville kontakte egen læge imorgen.. bare for at være sikker..

Synes alle steder jeg søger står der at piger i gennemsnit kun vokser 6-8 cm efter første menstruation. Det godt nok ikke ret meget og så bliver min datter ikke ret høj frygter jeg. 

Anmeld

21. februar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Fåååååårk mand! Jeg synes det lyder mega vildt! Men altså - jeg var 12.... og hvis man bliver yngre og yngre  

ej, jeg synes det er vildt: men jeg ved ingenting om det. Men jeg ville da rådføre mig med lægen 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min pige har så småt begyndt at udvikle bryster, men intet andet, ingen svedlugt eller hår endnu. Har dog kunne mærke en kraftig ændring i hendes humør på det sidste.  Men det forklarer jo også at hun har fået sin mens.

Jeg tager fat i vores læge på mandag for synes det meget meget tidligt hun skal til at slås med det. 

Jeg kan godt forstå din bekymring. Jeg ville også blive chokeret hvis min pige fik menstruation nu. Jeg håber virkeligt lægerne vil udsætte det hvis undersøgelserne viser, at hun er på vej i pubertet. 
De er jo slet ikke klar mentalt... min leger stadig med Schleich heste, dukker og meget mere. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min datter på otte år (næsten ni) har her til aften fået sin første menstruation. synes godt nok det tidligere end jeg havde regnet med. Jeg var selv 10 år da jeg fik det.

Bør jeg kontakte lægen og se om man kan få det stoppet? Er hun ikke alt for ung til det? Hun er heller ikke ret høj, så hvis hun allerede har menstruation bliver hun vel heller ikke ret meget højere.? 

Åh jeg er så stresset, synes jeg fik hjulpet hende meget godt igennem det her til aften og puttet hende med humøret ok oppe. Men puha kan mærke jeg slev er ved at gå helt i stykker nu at bekymringer. 

Hun er så vidt jeg ved den første i sin klasse der har fået det. 

Hvad kan jeg gøre for hende? Vil min datter det bedste og kunne hun vente bare et år mere ville jeg synes det var klart det bedste for hende. 

Jeg var 9 år da jeg fik menstruation. Og jeg voksede altså i højden efter det og fik også bryster efter at jeg fik min menstruation. Jeg var også den første i min klasse der fik det. 
det eneste der var besværligt var når vi var på ferie og jeg skulle bade (men det er jo besværligt for alle, jeg var bare en del yngre end gennemsnittet). Tag det roligt og støt godt op om din datter. Det er simpelthen det bedste du kan gøre. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var 9 år da jeg fik menstruation. Og jeg voksede altså i højden efter det og fik også bryster efter at jeg fik min menstruation. Jeg var også den første i min klasse der fik det. 
det eneste der var besværligt var når vi var på ferie og jeg skulle bade (men det er jo besværligt for alle, jeg var bare en del yngre end gennemsnittet). Tag det roligt og støt godt op om din datter. Det er simpelthen det bedste du kan gøre. 

Tusind tak for dit svar, der hjælper mig meget. Føler bare min datter en alene i verden lige nu, og den følelse er virkelig ikke rar.  ville ønske hun ikke var den første i sin klasse. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar, der hjælper mig meget. Føler bare min datter en alene i verden lige nu, og den følelse er virkelig ikke rar.  ville ønske hun ikke var den første i sin klasse. 

Jeg blev glad dengang over at jeg fik min menstruation. Jeg kan huske at min mor ringede rundt til sine veninder (sikkert for at få råd og vejledning), men jeg følte det som maks pinligt. Mine lærerer fik det at vide i forhold til at jeg skulle have hjælp med at skifte bind når vi var på lejrskole. Det jeg tydeligst kan huske er når vi var på ferie, så gik min mor med mig ned i vandet. Fik mit bind under vandet. Hun puttede det så ind i sin bikini gik op og smed det i skraldespanden og når jeg var færdig med at lege i vandet gik vi begge hen på toilettet og hun hjalp mig med at få bind på. 
men ellers oplevede jeg ingen problemer andet end de problemer man også kan forvente hos ældre piger som fx. hormonerne. 

Anmeld

21. februar 2020

Anonym

Kan huske min mor har fortalt at hub fik sin menstruation da hun var 9 år. Hun blev 176 cm høj alligevel. 

jeg selv fik først da jeg var 13 og er kun blevet 166 cm. Så ville ikke bekymre mig 

Anmeld

21. februar 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Min datter på otte år (næsten ni) har her til aften fået sin første menstruation. synes godt nok det tidligere end jeg havde regnet med. Jeg var selv 10 år da jeg fik det.

Bør jeg kontakte lægen og se om man kan få det stoppet? Er hun ikke alt for ung til det? Hun er heller ikke ret høj, så hvis hun allerede har menstruation bliver hun vel heller ikke ret meget højere.? 

Åh jeg er så stresset, synes jeg fik hjulpet hende meget godt igennem det her til aften og puttet hende med humøret ok oppe. Men puha kan mærke jeg slev er ved at gå helt i stykker nu at bekymringer. 

Hun er så vidt jeg ved den første i sin klasse der har fået det. 

Hvad kan jeg gøre for hende? Vil min datter det bedste og kunne hun vente bare et år mere ville jeg synes det var klart det bedste for hende. 

https://nyheder.tv2.dk/2020-02-10-pubertetsalderen-falder-viser-studie-vi-skal-have-et-skarpt-oeje-paa-det-her

læste denne artikel forleden. Måske du kan få lidt svar ud af den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.