35, for gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2020

Sprit25

Jeg læser også meritlærer. Er færdig om et 1 år! 

Afsted, afsted, afsted! Jeg nyder hvert et sekund af det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2020

Babilooo

Hvorfor er du sygemeldt - om jeg må spørge. For at være lærer specielt i de små klasser er krævende og stressende samtidig med givende og sjovt. Hvis du har  en lav stress tærskel er det måske ikke optimalt.

ellers er du ikke for gammmel

Anmeld Citér

14. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvorfor er du sygemeldt - om jeg må spørge. For at være lærer specielt i de små klasser er krævende og stressende samtidig med givende og sjovt. Hvis du har  en lav stress tærskel er det måske ikke optimalt.

ellers er du ikke for gammmel

Det er noget fysisk jeg er sygemeldt med som ikke vil have betydning så snart det er overstået  

Min stres tærskel er højere blandt teenagere end blandt børn ihverfald. Har altid kunne lide børn og børnehavepædagog har egentlig også været oppe og vende. Men er en lidt “sart” type. Så tanken om at tørrer andre børn i måsen efter toilet besøg eller blebørn er det der afholder mig 

Anmeld Citér

14. februar 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres super positive svar. De giver mig helt sikkert mere blod på tanden. Så jeg får lavet en tid med studievejlederen i næste uge 

Anmeld Citér

14. februar 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Jeg er 45 og igang med HF..

Må jeg spørger hvad du skal bruge din hf til? 

Anmeld Citér

14. februar 2020

Anonym

Min mand har lige taget en HF, og er nu igang med socialrådgiveruddannelsen. Han er 41. 

Jeg siger: Go, go, go! 

Pensionsalderen stiger, og du skal højst sandsynlig være på arbejdsmarkedet en del år endnu. Det handler om at vælge noget du bliver glad for, og som giver dig livskvalitet 

Anmeld Citér

14. februar 2020

fehår

Jeg læser også til lærer, og der er mange af mine medstuderende, som er meget ældre end mig og mine 30 år. Vi hygger os allesammen, og det er faktisk min erfaring, at der kun er en fordel med noget ekstra modenhed at trække på. Især de pædagogiske fag virker ofte nemmere for os lidt "ældre" end de helt unge. Så mit råd er: bare gå i gang!

Og en HF kan klares på 2 år, så det er hurtigt klaret. 

Anmeld Citér

14. februar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

som lærer på et VUC har vi masser af kursister som er i gang med en HF både som 30 - 40 og 50 årige - så hvis du har mod på det, så bare kom i gang.

Du kan både tage enkeltfag og stykke sammen til en fuld hf eller følge en klasse i 2 år - så du kan få en hf på alt fra 2- x år alt efter om du vil læse fuldtid eller deltid.

Så det er bare at drøfte mulighederne med en studievejleder. Og så evt. tænk på linjefag som lærer, når du skal vælge dine valgfag.

Anmeld Citér

14. februar 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

som lærer på et VUC har vi masser af kursister som er i gang med en HF både som 30 - 40 og 50 årige - så hvis du har mod på det, så bare kom i gang.

Du kan både tage enkeltfag og stykke sammen til en fuld hf eller følge en klasse i 2 år - så du kan få en hf på alt fra 2- x år alt efter om du vil læse fuldtid eller deltid.

Så det er bare at drøfte mulighederne med en studievejleder. Og så evt. tænk på linjefag som lærer, når du skal vælge dine valgfag.

Tak. Jeg får bestilt tid hos studievejleder i næste uge.  

linjefag skal jeg selvfølgelig overveje. For der er flere jeg synes er rigtig spændende. Men det skal jeg vel først beslutte når selve lærer delen starter ikk?

Anmeld Citér

14. februar 2020

Miti's mama

Min mor uddannede sig da hun var omkring 40 - med HF enkeltfag først. Hvor gammel du er har ingen relevans for dine evner som lærer, så det vil der nok ikke blive stillet spørgsmål til.

Hun bliver 60 lige om lidt og har været lærer siden hun blev færdig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.