Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg stoppede på mit job i januar og er sygemeldt lige pt. Men begynder så småt at være klar til at komme i gang igen. Men jeg har aldrig fået en uddannelse da jeg aldrig har haft en vision om hvad jeg ville uddanne mig til. 
nu har jeg gået nogen tid og tænkt over hvad jeg vil uddanne mig som. Og der er et eller andet der rykker i mig til at blive skolelærer (primært for de helt små klasser hvis set har relevans)
men tænker nu. Jeg bliver 35 år til foråret. Er der for sent mon? Er der mon nogen der vil ansætte en nyuddannet på +40?
Har ikk rigtig andre ideer til hvad jeg kunne tænke mig at uddanne mig som 
Jeg er 38 og færdig - hvis alt går vel - som lærer om 1 år. Jeg er i forvejen uddannet cand. mag, så jeg tager den som merituddannelse, og dermed er vejen selvfølgelig lidt kortere. Jeg har derudover arbejdet som først vikar og siden lærer i 8 år.
Jeg har læst sammen med en (i studiegruppe), som ikke havde en gymnasiel uddannelse, men alligevel kom ind som meritstuderende på baggrund af sin erhvervsuddannelse og erfaring (også ansat på skole). Hun var i øvrigt 54, da vi læste sammen
Nu ved jeg ikke, hvad du har beskæftiget dig med indtil nu, eller hvad du har planer om, om liniefag, men jeg ville kontakte studielederen på dit kommende uddannelsessted og høre, hvilke muligheder, der helt præcist er for dig. Ulempen ved merit er, at man selv skal betale (eller få ens arbejdsplads til at betale, hvis man er ansat på en skole). Det er en del penge, der skal op ad lommen. Omvendt tager det kortere tid at nå igennem.
Hvis du ikke kan få merit, og dermed skal igennem HF og derefter uddannelse, er der også den mulighed, der hedder TeachFirst, hvor man bliver ansat på en skole samtidig med at man læser (mener man arbejder 3 dage/studerer 2 dage ugentligt). Og så får man løn/su tilsvarende studie og arbejde.
Uanset hvad, så rigtig meget held og lykke med planerne. Jeg har aldrig fortrudt mit karriereskifte 
Anmeld
Citér