lægevagten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

Henri84

Vi har prøvet det samme.... Med blod i afføringen... Her har vi prøvet det 2 gange... Første gang havde han lige været meget forkølet, og der kom, som du også skrev, frisk geleagtig blod i afføringen... Han havde det i 1 uge, og vi var til læge 2 gange... Vi fik at vide det var helt normalt, og fordi deres slimhinder er sarte, så kan de godt bløde lidt ved virusinfektioner...
2. gang havde han feber og kastede op samtidig, og her var vi indlagt med ham, han havde salmonellaforgiftning...
Men så længe der ikke er feber, opkast og/eller mavesmerter, så er det også vores oplevelse at det ikke bliver taget så seriøst... Og i vores tilfælde har det nok også bare været irriterede slimhinder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

DL

Henri84 skriver:

Vi har prøvet det samme.... Med blod i afføringen... Her har vi prøvet det 2 gange... Første gang havde han lige været meget forkølet, og der kom, som du også skrev, frisk geleagtig blod i afføringen... Han havde det i 1 uge, og vi var til læge 2 gange... Vi fik at vide det var helt normalt, og fordi deres slimhinder er sarte, så kan de godt bløde lidt ved virusinfektioner...
2. gang havde han feber og kastede op samtidig, og her var vi indlagt med ham, han havde salmonellaforgiftning...
Men så længe der ikke er feber, opkast og/eller mavesmerter, så er det også vores oplevelse at det ikke bliver taget så seriøst... Og i vores tilfælde har det nok også bare været irriterede slimhinder...

magnus er 10 uger og er stadig kun på mælk, så salmonella er udelukket .. heldigvis.. lyder ikke rart hvad jeres søn var igennem.. men magnus har godt nok været forkølet i en uges tid..så måske er det med slimhinderne/virusinfektioner en logisk forklaring..

men under alle omstændigheder, så har jeg en tid ved lægen senere idag 

Anmeld

23. oktober 2009

DL

qp skriver:

Jeg har engang oplevet det med gelekrystallerne da jeg passede en lille dreng for mange år siden.

Det viste sig, at være en fejl i bleen.... hvis en ble er våd og du åbner den (klipper el sprætter den op)  er den fyyyyyyyyldt med gelekrystaller.

Den med blodet ved jeg så ikke lige???? Men prøv og læg en stofble ind i hans ble for, at se om krystallerne også lægger sig i stofbleen.

det er vist rigtig nok at alm. bleer gør det.. men jeg bruger stofbleer til ham.. så det kan ikke være det..

formsyet bleer er ikke de gammeldag´s, men en ble i stof, som til forveksling ligner en alm. ble,, men som man så bare vasker efter brug.. vil nemlig helst undgå kemi,parabener mm. til mit barn.. prøv at læs/google imsevimse bleer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. oktober 2009

Henri84

Elias blev også fuldammet da han fik salmonella! Vi aner stadig ikke hvordan det kunne lade sig gøre... Men det kunne det altså...
Men som sagt så kan det sagtens skyldes en forkølelse!
Især når han ikke virker syg ellers...
Men godt nok lige at få ham tjekket af en læge

Anmeld

23. oktober 2009

Mira0911

En dag hvor min datter var kommet af med afføring, blødte hun også, og blev bekymret, det viste sig at hun virkelig havde presset så meget at hun var sprækket en lille smule op af presseriet, men ikke noget slemt.. Bare sådan en lille revne...

I sidste uge ringede jeg til vagtlægen, da hun havde plamager på ryg og mave som var røde men ingen feber...

Jeg ringede til vagtlægen og snakkede frem og tilbage...

Hun siger så til mig "Hold øje med pletterne og feberen, hvis det bliver værre, så er det menigitis" (staves)

Tak for kommentaren....

Pletterne er så kommet pga tanden hun har fået..

Anmeld

23. oktober 2009

DL

Henri84 skriver:

Elias blev også fuldammet da han fik salmonella! Vi aner stadig ikke hvordan det kunne lade sig gøre... Men det kunne det altså...
Men som sagt så kan det sagtens skyldes en forkølelse!
Især når han ikke virker syg ellers...
Men godt nok lige at få ham tjekket af en læge

vildt.. det viste jeg ikke kunne lade sig gøre.. 

Anmeld

23. oktober 2009

DL

MoarJ skriver:

En dag hvor min datter var kommet af med afføring, blødte hun også, og blev bekymret, det viste sig at hun virkelig havde presset så meget at hun var sprækket en lille smule op af presseriet, men ikke noget slemt.. Bare sådan en lille revne...

I sidste uge ringede jeg til vagtlægen, da hun havde plamager på ryg og mave som var røde men ingen feber...

Jeg ringede til vagtlægen og snakkede frem og tilbage...

Hun siger så til mig "Hold øje med pletterne og feberen, hvis det bliver værre, så er det menigitis" (staves)

Tak for kommentaren....

Pletterne er så kommet pga tanden hun har fået..

Hun siger så til mig "Hold øje med pletterne og feberen, hvis det bliver værre, så er det menigitis"..........

De kære vagtlæger, det er jo ikke noget vi som forældre kan/vil selv bedømme.. man ringer jo til lægen for at søge råd og vejledning.

hvis vi kendte svaret eller selv skal lege læge.. og selv skal bedømme hvornår det er slemt nok/ er blevet værre.. havde man jo nok ikk e ringet i første omgang.. 

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

Hvad bilder han sig ind....!!!!!!!! Grrrrr.... Bliver sq gal over sådan noget altså.

Hvis jeg var dig ville jeg klage over ham. Andre kan jo stå i en akut situation, men hvis de ikke får lov til at forklare det for ham, kan han jo ikke vide det er akut.

Det er sq vigtigt at læger tager os seriøst!!!

Anmeld

23. oktober 2009

DL

Senia skriver:

Hvad bilder han sig ind....!!!!!!!! Grrrrr.... Bliver sq gal over sådan noget altså.

Hvis jeg var dig ville jeg klage over ham. Andre kan jo stå i en akut situation, men hvis de ikke får lov til at forklare det for ham, kan han jo ikke vide det er akut.

Det er sq vigtigt at læger tager os seriøst!!!

man ringer jo ikke til vagtlægen for sjov.. jeg var virkelig så gal igår.. hvis jeg vil lave fis & ballade kan jeg gå i byen med tøzerne eller lege rundt på facebook..  vagtlægen ringer jeg ikke for sjovt til og spørg om en logisk forklaring på der er blod i bleen på en 10 uger gammel baby.. GGrr

idag har jeg mere, bare en hovedrystene tilovers for ham..måske er det pga min søvnmangel.. var virkelig nervøs i nat..Og idag er magnus et lille pivet hængetræ, men om en time er vi hos vores egen læge.. de gav os en akut tid, så vi ikke skulle være bekrymret i hele weekenden..

tænk at den vagtlæge igår,  havde så lidt tilovers for et lille barn, han spurgte jo ikke ind til noget.. så har de virkelig enten for travlt eller får for meget i løn pr. cpr nr de losser igennem telefonen.. (ups..lyder hvis lidt bitter)

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

DL skriver:

man ringer jo ikke til vagtlægen for sjov.. jeg var virkelig så gal igår.. hvis jeg vil lave fis & ballade kan jeg gå i byen med tøzerne eller lege rundt på facebook..  vagtlægen ringer jeg ikke for sjovt til og spørg om en logisk forklaring på der er blod i bleen på en 10 uger gammel baby.. GGrr

idag har jeg mere, bare en hovedrystene tilovers for ham..måske er det pga min søvnmangel.. var virkelig nervøs i nat..Og idag er magnus et lille pivet hængetræ, men om en time er vi hos vores egen læge.. de gav os en akut tid, så vi ikke skulle være bekrymret i hele weekenden..

tænk at den vagtlæge igår,  havde så lidt tilovers for et lille barn, han spurgte jo ikke ind til noget.. så har de virkelig enten for travlt eller får for meget i løn pr. cpr nr de losser igennem telefonen.. (ups..lyder hvis lidt bitter)

Kan nu godt forstå du er vred. Tænk hvis det virkelig havde været alvorligt. Så er jeg sq ligeglad med hvor travlt han har...!!!

Er jo netop ikke for sjov du ringer - det er jo ikke tlf.fis du laver, du er med gode grunde bekymret for dit barn, og det skal sq tages seriøst!

Syntes nu stadig du skal klage..

Hvordan gik det hos egen læge, med den kære Magnus?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.