lægevagten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2009

DL

suanne85 skriver:

Ej en idiot, han kunne sgu da have kommet med nogle ting som kunne have beroliget dig. Ring senere og håb på at få fat i en anden og så spørg indtil hvad det kan være da det gør dig utryg

det tror gør jeg også, at jeg bliver nød til at gøre..

har lige skiftet ble igen.. og der var mere blod (det er jo ikke vildt meget, det er som starten af en menstration, men det er nok til jeg bliver bekrymret.. i min verden skal der ikke være blod i en baby´s ble).. .. lillemanden sover nu, så venter lige en ble mere og ser hvordan den ser ud, inden jeg ringer igen..

men ringer under alle omstændigheder til min egen læge i morgen.. Og hører om hans mening mht blodet

(han kan også give mig navnet på vagtlægen, deres navn står nemlig under ens cpr nr..de for nemlig løn alt efter hvor mange cpr nr de når at ekspedier på deres vagt) hvis jeg nu vælger at klage over lægevagten.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Vingummien

DL skriver:

det tror gør jeg også, at jeg bliver nød til at gøre..

har lige skiftet ble igen.. og der var mere blod (det er jo ikke vildt meget, det er som starten af en menstration, men det er nok til jeg bliver bekrymret.. i min verden skal der ikke være blod i en baby´s ble).. .. lillemanden sover nu, så venter lige en ble mere og ser hvordan den ser ud, inden jeg ringer igen..

men ringer under alle omstændigheder til min egen læge i morgen.. Og hører om hans mening mht blodet

(han kan også give mig navnet på vagtlægen, deres navn står nemlig under ens cpr nr..de for nemlig løn alt efter hvor mange cpr nr de når at ekspedier på deres vagt) hvis jeg nu vælger at klage over lægevagten.. 

Ej det er da synd for ham. Håber du giver update om det når du ved mere

Anmeld

22. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

DL skriver:

GGggrr må lige afreagere .. har lige lagt røret på efter t have talt med vagtlæge.. 

ved ble skift ser vi at der er "gele" med blod i afførringen.. magnus er 10 uger, virker ikke syg.. men selv om det er mit 3 barn + jeg arbejder som dagpleje mor har jeg aldrig oplevet dette.. og ringer derfor til egen læge som er lukket og derefter til vagtlgen for at spørge hvordan jeg skal forholde mig..

Det er ikke akut og når det ikke er højrødt eller sort blod (hvilket han ikke har spurgt om).. så er det ikke lægevagten du skal ringe til .... jeg fortæller ham at dette ser altså ikke normalt ud, men bliver igen afbrudt med .. dette er ikke akut.. 

jeg bliver sgu sur og siger... ved du hvad .. jeg ligger på nu og ringer og taler med en anden læge..

lægens svar var.. TILLYKKE MED DET .. også smækkede han på..

Jeg er så rasende  er det mig der er helt gal på den??

Kort fortalt: 5 uger gammel og akut indeklemt lyskebrok en søndag aften. Ringed til lægevagt og han bad os køre direkte på børne afd - han ville ringe og sige vi var på vej. 2 timer efter ank til børne afd, lagde vi ham selv på operations bordet og så ham først 5 ½ time senere.

9 uger gammel de 4 S'er og egen læge bad os køre direkte til børne afd og hun ville sende en elektronisk indlæggelse. 6 dage i isolation og medicin hver 8 time.

6 mdr og 1 dag, bad vores egen læge også køre direkte på børne afd. Har stadig åben indlæggelse.

Hertil har vi været tilfredse med både læge og vagtlægen, lige til i mandags...

I mandags valgte vi at køre til vaglægen. Knægten havde ikke spist og drukket noget særligt i 6 dage, var hæs, hoste anfald, vågen hver 2 time og temp. på mellem 36,2 og 36,8. Bleg og mat, ingen energi. Lægevagten hverken lytted på lunger, tjekked øre eller hals. Troed ikke på vores målinger i 6 dage (morgen - middag - aften).  6 min efter vi var ankommet var vi ude igen. Med det svar at det var helt normalt at små børn ikke spiser i længere perioder. Sådan en kvart hjerne...

Anmeld

23. oktober 2009

DL

Frederic's moar skriver:

Kort fortalt: 5 uger gammel og akut indeklemt lyskebrok en søndag aften. Ringed til lægevagt og han bad os køre direkte på børne afd - han ville ringe og sige vi var på vej. 2 timer efter ank til børne afd, lagde vi ham selv på operations bordet og så ham først 5 ½ time senere.

9 uger gammel de 4 S'er og egen læge bad os køre direkte til børne afd og hun ville sende en elektronisk indlæggelse. 6 dage i isolation og medicin hver 8 time.

6 mdr og 1 dag, bad vores egen læge også køre direkte på børne afd. Har stadig åben indlæggelse.

Hertil har vi været tilfredse med både læge og vagtlægen, lige til i mandags...

I mandags valgte vi at køre til vaglægen. Knægten havde ikke spist og drukket noget særligt i 6 dage, var hæs, hoste anfald, vågen hver 2 time og temp. på mellem 36,2 og 36,8. Bleg og mat, ingen energi. Lægevagten hverken lytted på lunger, tjekked øre eller hals. Troed ikke på vores målinger i 6 dage (morgen - middag - aften).  6 min efter vi var ankommet var vi ude igen. Med det svar at det var helt normalt at små børn ikke spiser i længere perioder. Sådan en kvart hjerne...

åhh sikke meget jeres lille pus har været igennem.. fik helt en klump i halsen.. hvordan er dennne uge så gået? er han ok igen? 

man søger jo kun vagtlæge når man virkelig er bekrymret.. ved virkelig akutte ting kører man da på skadestuen?? (brækket ben, sår der skal sys mm) jeg forstår virkelig ikke de vagtlæger

Anmeld

23. oktober 2009

DL skriver:

åhh sikke meget jeres lille pus har været igennem.. fik helt en klump i halsen.. hvordan er dennne uge så gået? er han ok igen? 

man søger jo kun vagtlæge når man virkelig er bekrymret.. ved virkelig akutte ting kører man da på skadestuen?? (brækket ben, sår der skal sys mm) jeg forstår virkelig ikke de vagtlæger

Han har klaret alt det hele til ug.

Begyndte at spise lidt mere sidste dag - sover igen 2 ½ time i dp og sover atter igennem om natten. Og sidste dag tog han selv 10 skridt - selvfølgelig mens mor er på arbejde og farmand hjemme med drengen. Men begynder at gå mere og mere.

Kan sige at ved 1 års vaccinationerne, mente han at han skulle hjælpe til med at både holde og trykke på sprøjterne.

Kan det være de 'berømte' røde tis krystal'er - de ligner nemlig blod. havde frederic også i et par dage og så var det ovre.

Anmeld

23. oktober 2009

DL

de 'berømte' røde tis krystal'er ??? det ved jeg slet ikke hvad er.. dette her er tykt gelé med klare røde spor af blod..

Anmeld

23. oktober 2009

DL skriver:

de 'berømte' røde tis krystal'er ??? det ved jeg slet ikke hvad er.. dette her er tykt gelé med klare røde spor af blod..

http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Ammeleksikon/Vaeskemangel/e_4_1152.page

det er tykt som husblas

Tegn på væskemangel

Et sikkert tegn på væskemangel er, at barnet tisser mindre, og urinen bliver mørkere i farven og skarpere i lugten. Hos nyfødte børn kan væskemanglen opdages ved, at barnet tisser ”krystaller”. Det ligner små røde blodklatter i bleen, som forsvinder, så snart barnets får noget mere væske.
Er fontanellen på barnets isse nedsunken, er det også et tegn på væskemangel, dog er det normalt, at den er en smule nedsunken, lige før barnet skal have mad.
Ved alvorlig væskemangel bliver barnets hud og læber tørre. Huden kommer til at se rynket ud, og løfter man op i den, falder den ikke på plads med det samme. Øjnene bliver efterhånden også lidt indsunkne.

Behandling af væskemangel

Et lille barn skal have fem til seks godt våde bleer dagligt, som tegn på at væskebalancen er i orden.
Når barnet viser tegn på væskemangel, er det vigtigt, at det får noget væske hurtigt. I denne situation må man se bort fra principper om, hvad der er sundest for barnet at drikke. Alle kneb må bruges for at få barnet til at drikke.
Er barnet blevet så påvirket af sin væskemangel, at det er svært at få barnet til at drikke, må en læge straks kontaktes.

Anmeld

23. oktober 2009

DL

Frederic's moar skriver:

http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Ammeleksikon/Vaeskemangel/e_4_1152.page

det er tykt som husblas

Tegn på væskemangel

Et sikkert tegn på væskemangel er, at barnet tisser mindre, og urinen bliver mørkere i farven og skarpere i lugten. Hos nyfødte børn kan væskemanglen opdages ved, at barnet tisser ”krystaller”. Det ligner små røde blodklatter i bleen, som forsvinder, så snart barnets får noget mere væske.
Er fontanellen på barnets isse nedsunken, er det også et tegn på væskemangel, dog er det normalt, at den er en smule nedsunken, lige før barnet skal have mad.
Ved alvorlig væskemangel bliver barnets hud og læber tørre. Huden kommer til at se rynket ud, og løfter man op i den, falder den ikke på plads med det samme. Øjnene bliver efterhånden også lidt indsunkne.

Behandling af væskemangel

Et lille barn skal have fem til seks godt våde bleer dagligt, som tegn på at væskebalancen er i orden.
Når barnet viser tegn på væskemangel, er det vigtigt, at det får noget væske hurtigt. I denne situation må man se bort fra principper om, hvad der er sundest for barnet at drikke. Alle kneb må bruges for at få barnet til at drikke.
Er barnet blevet så påvirket af sin væskemangel, at det er svært at få barnet til at drikke, må en læge straks kontaktes.

hmm.. magnus tager både bryst og flaske, så det burde ikke være det.. og bleerne er våde, det er når han har afførring, at det kommer.. som gele, tykt som en skovsnegl og med klare røde spor af blod.. 

Anmeld

23. oktober 2009

Karo

Sikke en nar. Tænk at han ikke engang gad komme med en forklaring på blodet i bleen Jeg ville også klage.

Kort efter min veninde havde født sin søn tissede han også pludselig en rød gele agtig tis. Hun henvendte sig på sygehuset som kunne fortælle at dette var normalt. Mener det havde noget med nyrerne at gøre. Noget med nogle krystaller der nogle gange bliver dannet i nyrene og som jo kommer ud på et tidspunkt.

Men ring for en sikkerheds skyld til egen læge idag.

Anmeld

23. oktober 2009

qp

Jeg har engang oplevet det med gelekrystallerne da jeg passede en lille dreng for mange år siden.

Det viste sig, at være en fejl i bleen.... hvis en ble er våd og du åbner den (klipper el sprætter den op)  er den fyyyyyyyyldt med gelekrystaller.

Den med blodet ved jeg så ikke lige???? Men prøv og læg en stofble ind i hans ble for, at se om krystallerne også lægger sig i stofbleen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.