Hmmm. Alt er jo individuelt. Jeg er også bygningsmaler og vil til forskel fra den anden bruger, aldrig aldrig aldrig anbefale folk med skavanker i nakke, ryg, knæ, skulder eller håndled, at starte op i det fag. Det er lige de steder som rigtig mange malere får problemer med og shit jeg har mange gamle kollegaer der er blevet opereret flere gange diverse steder i kroppen pga daglige smerter. Ikke en ønsværdig fremtid for ens krop som jo skal holde i mange år endnu
det kan godt være man kan "leve med det" men er det fedt at skulle spise piller på daglig basis for at passe sit job? Så er man i hvertfald pludselig selv skyld i at det bliver hårdt at holde til den nye pensionsalder, hvis man på forhånd vidste ens krop ikke var skabt til fysisk arbejde på den måde.
Nå, men anyway, hvis du nu ender med at give det et skud - så skal du da lige vide at du bagefter kan læse til byggekoordinator eller byggetekniker (begge 2årige uddannelser) eller bygningskonstruktør (proffesionsbachelor på 3,5 år) bagefter hvis du skulle få lyst til at blive i branchen uden det fysiske arbejde
og så er der selvfølgelig muligheden for selv at blive "mester" i sit eget firma, eller konduktør i et større firma - dette kræver dog ofte at man har noget viden om virksomhedsøkonomi men det kan tages som kurser.
Jeg læser selv til bygningskonstruktør nu og det er det bedste jeg nogensinde har gjort
Anmeld
Citér