Altså nu er jeg selv maler (bygningsmaler, antager at det også er dét du mener) og jeg vil sige at en dårlig skulder ikke nødvendigvis behøver at betyde at du ikke kan blive maler. Jeg har selv problemer med kroppen og har altid døjet med skuldre, nakke og ryg (samt mine ben) og min krop har faktisk aldrig haft det bedre end efter jeg blev maler. Så længe jeg ikke skal gå og male lofter i en hel dag, så har jeg knapt nok ondt når jeg har fri (men selv raske mennsesker får ondt i kroppen efter at have malet lofter en hel dag). Og mange af de andre malere har også en del skavanker, som de lærer at arbejde med.
Det handler rigtig meget om teknikker og at lære sin krop at kende. Og hvis det kun er den ene skulder du døjer med, så kan du jo bare lade den anden hånd føre når du går med den store rulle på skaft og ellers er de lange, bløde bevægelser faktisk rigtig gode mod smerter.
Og så husk(!) at strække ud. Det er vigtigt ved al "hårdt" fysisk arbejde opg desværre noget som mange glemmer og derfor ender med at få ondt.
Der mangler malere og der er mange malermestre som decideret søger lærlinge uden held, så hvis du reelt brænder for det, så synes jeg i hvert fald at du skal prøve. Det er jo ikke værre end at du kan stoppe igen, hvis du virkelig ikke kan holde til det.
Anmeld
Citér