Valg af uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
22 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2020

Anonym trådstarter

jeg har været sygemeldt siden julen. Min chef har taklet det rigtig grimt og jeg ønsker derfor på ingen måde at vende tilbage til jobbet. (Ligger i sag mod hende lige pt pga noget med sygedagpenge)

men nu går jeg så med tanken om at starte uddannelse op i stedet når min sygeperiode er overstået om 1,5-2 mdr. 

men jeg har aldrig haft en drøm om specielt erhverv eller noget som helst. Udover maler som ikke kan lade sig gøre grundet dårlig skulder. 

er der nogen der kan anbefale nogle hjemmesider hvor man kan få inspiration til uddannelses valg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2020

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Www.ug.dk her kan du finde info om mange forskellige uddannelser og jobs, også adgangskrav, løn osv.

Anmeld Citér

10. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har du prøvet at tage en af de der tests hvor man gennemgår en masse spørgsmål og så kommer der nogen forslag op til job typer man måske vil passe godt til? Prøv at søge på Google måske der ligger nogen på job index og lign sider  

Anmeld Citér

10. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har du prøvet at tage en af de der tests hvor man gennemgår en masse spørgsmål og så kommer der nogen forslag op til job typer man måske vil passe godt til? Prøv at søge på Google måske der ligger nogen på job index og lign sider  

Ja jeg har her til aften prøvet 2-3 forskellige og alle sammen kommer til forslag der ihverfald ikke passer til mig. Sådan noget som datatekniker og brolægger og sådan noget 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Anonym

Hvad med køkkenassistent 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med køkkenassistent 

Nah. Det er ikke lige mig. Er ikk så glad for at stå i et køkken generelt 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Anonym

Altså nu er jeg selv maler (bygningsmaler, antager at det også er dét du mener) og jeg vil sige at en dårlig skulder ikke nødvendigvis behøver at betyde at du ikke kan blive maler. Jeg har selv problemer med kroppen og har altid døjet med skuldre, nakke og ryg (samt mine ben) og min krop har faktisk aldrig haft det bedre end efter jeg blev maler. Så længe jeg ikke skal gå og male lofter i en hel dag, så har jeg knapt nok ondt når jeg har fri (men selv raske mennsesker får ondt i kroppen efter at have malet lofter en hel dag). Og mange af de andre malere har også en del skavanker, som de lærer at arbejde med.

Det handler rigtig meget om teknikker og at lære sin krop at kende. Og hvis det kun er den ene skulder du døjer med, så kan du jo bare lade den anden hånd føre når du går med den store rulle på skaft og ellers er de lange, bløde bevægelser faktisk rigtig gode mod smerter.

Og så husk(!) at strække ud. Det er vigtigt ved al "hårdt" fysisk arbejde opg desværre noget som mange glemmer og derfor ender med at få ondt.

Der mangler malere og der er mange malermestre som decideret søger lærlinge uden held, så hvis du reelt brænder for det, så synes jeg i hvert fald at du skal prøve. Det er jo ikke værre end at du kan stoppe igen, hvis du virkelig ikke kan holde til det.

Anmeld Citér

11. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså nu er jeg selv maler (bygningsmaler, antager at det også er dét du mener) og jeg vil sige at en dårlig skulder ikke nødvendigvis behøver at betyde at du ikke kan blive maler. Jeg har selv problemer med kroppen og har altid døjet med skuldre, nakke og ryg (samt mine ben) og min krop har faktisk aldrig haft det bedre end efter jeg blev maler. Så længe jeg ikke skal gå og male lofter i en hel dag, så har jeg knapt nok ondt når jeg har fri (men selv raske mennsesker får ondt i kroppen efter at have malet lofter en hel dag). Og mange af de andre malere har også en del skavanker, som de lærer at arbejde med.

Det handler rigtig meget om teknikker og at lære sin krop at kende. Og hvis det kun er den ene skulder du døjer med, så kan du jo bare lade den anden hånd føre når du går med den store rulle på skaft og ellers er de lange, bløde bevægelser faktisk rigtig gode mod smerter.

Og så husk(!) at strække ud. Det er vigtigt ved al "hårdt" fysisk arbejde opg desværre noget som mange glemmer og derfor ender med at få ondt.

Der mangler malere og der er mange malermestre som decideret søger lærlinge uden held, så hvis du reelt brænder for det, så synes jeg i hvert fald at du skal prøve. Det er jo ikke værre end at du kan stoppe igen, hvis du virkelig ikke kan holde til det.

Tak for din erfaring. Det er rigtig rart at høre. For det er min skulder der har holdt mig tilbage fordi jeg hurtigt får ondt i den. 
men vil da helt sikkert tage det i mine overvejelser igen 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Mullemee

Ellers tag ud til Bella Center her den 16. - 18. januar. Der er DM i Skills, hvor man kan se en masse forskellige erhvervsuddannelser "live". Så kan du gå rundt og blive lidt inspireret. Der er gratis adgang alle tre dage.

Anmeld Citér

11. januar 2020

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Ellers tag ud til Bella Center her den 16. - 18. januar. Der er DM i Skills, hvor man kan se en masse forskellige erhvervsuddannelser "live". Så kan du gå rundt og blive lidt inspireret. Der er gratis adgang alle tre dage.

Har desværre ikk rigtig mulighed for at komme derud. Havde ellers været en god ide 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.