Ægløsning to gange???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Nej, du har stigning af LH til et niveau, hvor du får positiv test, det er dét. En positiv test er ikke det samme som ægløsning. Kendt fænomen for PCO-piger, men også hos ikke-PCO'ere.

Hvis din læge? har erkendt, at du "ofte" har 2 ægløsninger, så må du være noget helt særligt, som kunne assistere de forskere ude i verden, som har screenet rigtig mange ikke-sygelige kvinder i andre sammenhænge uden at kunne påvise noget i den retning, han må i givet fald have et omfattende journalmateriale, der kan understøtte den påstand, meget spændende

Spændende, så du mener at hvis du har en bragende positiv ÆL test, så kan man ikke regne med at have ÆL?

hvis det er tilfældet er ÆL test godt nok spild af penge 

jeg er tjekket to gange for pco, og det har jeg heldigvis ikke. 
ligelidelse betyder pco vel også at man har svært ved at opnå graviditet? Måske tager jeg fejl? 

Jeg har været gravid tre gange, og alle gange er det sket i første cyklus.

og ja, min læge har tjekket mig plus gynækolog har været med indover, ingen pco og to ÆL. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lidt svært at se, om der er farve i, men ser lovende ud.

Altså du mener, at du ser en teststreg også på det billede jeg har lagt op i dag? Jeg ser den nemlig ikke selv, det gjorde jeg heller ikke i går. Dog fik jeg en utydelig streg, som jeg selv kunne se, efter tid på en aften-test i går. Men den tæller jo egentlig ikke 

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym trådstarter

Aftentesten efter nogle timer i går. Den er jo ugyldig.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. januar 2020

Strain

Anonym skriver:

De beskriver så fint en SYGELIG tilstand hos de ganske få beskrevne tilfælde (som jeg, som så mange andre, har læst beskrevet i sensationspressen).

Det er stadig en teori, og de er baseret på, at man ikke har anden forklaring på fænomenet (det er udelukkelsesmetoden). Der er intet evidens for dette, og der er af gode grunde ikke lavet forsøg eller kohortestudier af fænomenet. 

Når vi her på siden snakker, hvilke muligheder der kan være for forskellige problemstillinger, så vil man næppe bringe en så usandsynlig teori i spil, og lad mig ikke starte på dine kildeangivelser, en psykolog og ja, jeg kender godt til den pågældende læge.

Link til forskning. ( https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1126506/) Det er en lille gruppe test personer, givet, men de er randomiserede og de er som sådan okay valide i forhold til spørgsmålet givet - er det muligt for en kvinde at have mere end én ægløsning på en cyklus. Og ja, det er det.

Godt nok var mine tidligere links til online aviser, men det ændre jo ikke det faktum at der er fundet (og bevist) at der er kvinder som har tvillinger med to forskellige mænd. Og med mindre du kan finde en anden forklaring end dobbelt ægløsning, så er det en valid hypotese at opstille.

Dette link er godt nok også til et tidskrift, men et tidsskrift som beskæftigere sig med forskning ( https://www.newscientist.com/article/dn3927-women-can-ovulate-more-than-once-a-month/) som siger det samme. At dette godt kan lade sig gøre.

Samtidig viser gennemgang af forskning, at der simpelthen forskes for lidt i kvinde-kroppen til at du, uden at undersøge nærmere, kan sige nej til spørgsmålet. Det er observeret, det er undersøgt svagt grundet emnet og subjekterne, men det er undersøgt og der er fundet at det ikke er umuligt.

Anmeld Citér

6. januar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Aftentesten efter nogle timer i går. Den er jo ugyldig.

har du taget en idag? 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym trådstarter

har du taget en idag? 

Her til morgen er graviditetstesten negativ, så det kan simpelthen ikke være HCG jeg har fanget på ægløsningstesten den anden dag  jeg er på dag 25 i cyklus og forventer menstruation på torsdag. Jeg tror dog ikke jeg kan regne med den kommer der, gravid eller ej

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym

Når man snakker om 2 ÆL i 1 cyklus, er det fordi der frigives 2 æg med op imod 24 timers mellemrum. 

Der er altså ikke tale om flere uger imellem. 

Og så er det faktisk muligt, at få tvillinger med 2 forskellige lød,når begge forældre ikke har samme hudfarve. 

Jeg har gået i klasse med en, der fik tvillinger, den ene var krid hvid som sin mor, den andrn var mørk som sin tyrkiske far. 

LH stigning behøver desværre ikke betyde ægløsning, testen måler kun at LH nivuet i urien er på min. 50miu/ml.

Anmeld Citér

7. januar 2020

Anonym trådstarter

Når man snakker om 2 ÆL i 1 cyklus, er det fordi der frigives 2 æg med op imod 24 timers mellemrum. 

Og så er det faktisk muligt, at få tvillinger med 2 forskellige lød,når begge forældre ikke har samme hudfarve. 

Jeg har gået i klasse med en, der fik tvillinger, den ene var krid hvid som sin mor, den andrn var mørk som sin tyrkiske far. 

LH stigning behøver desværre ikke betyde ægløsning, testen måler kun at LH nivuet i urien er på min. 50miu/ml.

Jeg har altid en regelmæssig cyklus på 27 dage. Jeg fik positiv ægløsningstest på dag 12, som passer med hvad den plejer at være, og så igen på dag 22 da jeg tidligt begyndte at teste for graviditet. Graviditetstestene på dag 25 er negative. Hvad kan forklaringen så være?

Anmeld Citér

7. januar 2020

M O R til J Vega

Det er simpelhen ikke korrekt. 

at to æg bliver befrugte med 24-48 timers mellemrum (med fx to forskellige mænd) har ikke noget med to ægløsninger at gøre, men lige præcist den måde tvæ ægget tvillinger bliver skab på fra naturens side, da et æg lever op til 48 timer, og at løsne to æg på en ægløsning er noget helt helt andet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.