Ægløsning to gange???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Så ved jeg da bare ikke hvornår jeg kan forvente menstruation (hvis den kommer). 14 dage efter første eller sidste ægløsning? Hmm 

I don't know .. 

Bare gør som mig.. Jeg går med bind, når jeg nærmer mig perioden (og her ville jeg tage første periode), og så slipper jeg for eventuelle blodige uheld .. 

Og så kan du jo teste for graviditet løbende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2020

Anonym

Unicorn1 skriver:

Jeg skriver heller ikke, at det er videnskabeligt bevist.. Jeg skriver bare, hvad jeg har læst op til flere gange herinde.. Om det er rigtigt eller ej, ved jeg ikke.. Men nu er det jo en debatside og ikke en faktuel side, så man kan vel godt komme med en tanke/forestilling 

Ja, sådan er vi jo så forskellige. Jeg vil nu langt hellere holde mig til fakta i stedet for at viderebringe myter.

Anmeld Citér

4. januar 2020

Strain

Anonym skriver:

Ja, sådan er vi jo så forskellige. Jeg vil nu langt hellere holde mig til fakta i stedet for at viderebringe myter.

Tvillinger med 2 forskellige fædre

Denne artikel beskriver det ganske fint som tveæggende tvillinger med hver deres far. Dette er kun muligt når ægløsning finder sted to gange på en cyklus.

Og igen, fra en Gyn overlæge

Anmeld Citér

4. januar 2020

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Denne artikel beskriver det ganske fint som tveæggende tvillinger med hver deres far. Dette er kun muligt når ægløsning finder sted to gange på en cyklus.

Vildt! Jeg har dog kun én mand 

Anmeld Citér

4. januar 2020

Anonym

Strain skriver:

De beskriver så fint en SYGELIG tilstand hos de ganske få beskrevne tilfælde (som jeg, som så mange andre, har læst beskrevet i sensationspressen).

Det er stadig en teori, og de er baseret på, at man ikke har anden forklaring på fænomenet (det er udelukkelsesmetoden). Der er intet evidens for dette, og der er af gode grunde ikke lavet forsøg eller kohortestudier af fænomenet. 

Når vi her på siden snakker, hvilke muligheder der kan være for forskellige problemstillinger, så vil man næppe bringe en så usandsynlig teori i spil, og lad mig ikke starte på dine kildeangivelser, en psykolog og ja, jeg kender godt til den pågældende læge.

Anmeld Citér

4. januar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Jeg har ofte to ÆL på en cyklus. Mine cyklus er dog også lange 35 til 52 dage.

jeg har fx. Sidst haft Menstruation d. 10 nov. ÆL d. 8 dec (digital ÆL test - så intet at tage fejl af) ÆL igen d 22 dec (14 dage efter) voldsomme ÆL smerter, ømme bryster, og voldsomt Æggehvide udflåd.

og har lige fundet ud af jeg er gravid, som er sket i anden ÆL.

min læge er indover, og har anerkendt, at jeg ofte har to ÆL.

så det korrekt at man kan have ÆL to gange på en cyklus, intet unormalt i det.  

Anmeld Citér

4. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er egentlig bare godt forvirret. Har ikke flere æglæsningstests, men en graviditetstest jeg vil forsøge at tage i morgen. Måske jeg skal købe et par stykker i morgen 

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym trådstarter

Graviditetstest i dag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym

M O R til J Vega skriver:

Jeg har ofte to ÆL på en cyklus. Mine cyklus er dog også lange 35 til 52 dage.

jeg har fx. Sidst haft Menstruation d. 10 nov. ÆL d. 8 dec (digital ÆL test - så intet at tage fejl af) ÆL igen d 22 dec (14 dage efter) voldsomme ÆL smerter, ømme bryster, og voldsomt Æggehvide udflåd.

og har lige fundet ud af jeg er gravid, som er sket i anden ÆL.

min læge er indover, og har anerkendt, at jeg ofte har to ÆL.

så det korrekt at man kan have ÆL to gange på en cyklus, intet unormalt i det.  

Nej, du har stigning af LH til et niveau, hvor du får positiv test, det er dét. En positiv test er ikke det samme som ægløsning. Kendt fænomen for PCO-piger, men også hos ikke-PCO'ere.

Hvis din læge? har erkendt, at du "ofte" har 2 ægløsninger, så må du være noget helt særligt, som kunne assistere de forskere ude i verden, som har screenet rigtig mange ikke-sygelige kvinder i andre sammenhænge uden at kunne påvise noget i den retning, han må i givet fald have et omfattende journalmateriale, der kan understøtte den påstand, meget spændende

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Graviditetstest i dag

Lidt svært at se, om der er farve i, men ser lovende ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.