Ked af det på min datters vegne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
FruStolpe skriver:

Ja det er en ganske sigende overskrift. Jeg er SÅ ked af det på min datters vegne. 

Hun fik i går fyldt sin Tinka samlemappe med god hjælp fra mormor og oldemor. Hun var lykkelig... 

Idag vil hun så gerne have mappen med i skole (3.klasse) og vise den frem. Vi fortæller hende selvfølgelig at det altid indebærer en risiko når man tager ting med. Men hun vælger at gøre det. 

Her til aften da hun skal kigge i bogen, mangler nissehue kortet... Og hun er dybt ulykkelig og spørger "hvor skal det lige ske for mig"... 

Det gør ondt helt inde i knoglerne på mig, og jeg syntes der er mega synd for hende. Hun er slet ikke i tvivl om at det er blevet stjålet og kan ikke forstå at man kan finde på det...

Så gode råd til at lære at takle modgang hos en 9årig, der er rigtig ked af det. Jeg synes det er vildt svært. 

Vi har et nissehue kort hun må få - hvis du sender mig din adresse i en pb,så vil jeg gerne sende det til dig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2019

FruStolpe

Lefrica skriver:

Vi har et nissehue kort hun må få - hvis du sender mig din adresse i en pb,så vil jeg gerne sende det til dig  

Jeg har sendt dig en besked 

Anmeld Citér

19. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Det samme skete for min datter. Jeg kendte ikke til kortene før morfar kom med en bunke til min datter og der var også en nissehue iblandt. Da vi ikke vidste, hvor eftertragtet den var, tog hun også hendes kort med i skole, hvor der så åbenbart var andre, der kendte værdien af kortene, for da hun kom hjem igen manglede nissehuen og kronen.

Det er i 1. klasse på en lille skole med under 100 elever, hvor alle kender alle, men det kan så åbenbart ske alle steder, at børn fristes over evne. Hun blev mest ked af, at hun nok kender den, der har taget kortet, men på trods af hendes kun 7 år er hun helt klar over, at der er værre ting i Verden. Jeg mistede en veninde i sommers, der havde 3 drenge, som nu er moderløse, og det har desværre ramt min datter noget, da det er gået op for hende, at man kan miste sine forældre, selv om man kun er barn.

Kronen er det lykkedes hende at få igen ved at bytte med andre, men nissehuen har vi opgivet håbet om at få igen. Det kort er jo til salg for tossede beløb mange steder, og det gider jeg ikke være med til.

Anmeld Citér

19. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Janey skriver:

Det samme skete for min datter. Jeg kendte ikke til kortene før morfar kom med en bunke til min datter og der var også en nissehue iblandt. Da vi ikke vidste, hvor eftertragtet den var, tog hun også hendes kort med i skole, hvor der så åbenbart var andre, der kendte værdien af kortene, for da hun kom hjem igen manglede nissehuen og kronen.

Det er i 1. klasse på en lille skole med under 100 elever, hvor alle kender alle, men det kan så åbenbart ske alle steder, at børn fristes over evne. Hun blev mest ked af, at hun nok kender den, der har taget kortet, men på trods af hendes kun 7 år er hun helt klar over, at der er værre ting i Verden. Jeg mistede en veninde i sommers, der havde 3 drenge, som nu er moderløse, og det har desværre ramt min datter noget, da det er gået op for hende, at man kan miste sine forældre, selv om man kun er barn.

Kronen er det lykkedes hende at få igen ved at bytte med andre, men nissehuen har vi opgivet håbet om at få igen. Det kort er jo til salg for tossede beløb mange steder, og det gider jeg ikke være med til.

Det er jo helt gak hvis det er kommet dertil at folk sælger de kort og oven i købet til vanvittige priser. Nu må alle simpelthen stramme op og få det her ned på et niveau hvor det hører hjemme. 

Anmeld Citér

19. december 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Det er jo helt gak hvis det er kommet dertil at folk sælger de kort og oven i købet til vanvittige priser. Nu må alle simpelthen stramme op og få det her ned på et niveau hvor det hører hjemme. 

Så en igår der ville have 700 kr for det der nissehue kort 

Ærligt så har der taget så ekstrem overhånd for både børn og forældre at det er til grin. 
min kammerat gik i “protest” igår omkring dem og brændte over 300 kort i en skål. Må indrømme jeg ikk kunne lade være at grine lidt. 

Anmeld Citér

19. december 2019

FruStolpe

Jeg kommer aldrig til at betale for de kort, og min datter har også.doneret alle hendes ekstra kort til udsatte børn. 

Derfor bliver jeg da også ekstra ærgeligt når der så bliver stjålet fra hende. 

Anmeld Citér

20. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey
FruStolpe skriver:

Jeg kommer aldrig til at betale for de kort, og min datter har også.doneret alle hendes ekstra kort til udsatte børn. 

Derfor bliver jeg da også ekstra ærgeligt når der så bliver stjålet fra hende. 

Det var da en god idé. Ved du hvor man kan donere dem til? Mine børn har efterhånden mange byttere af næsten alle kort.

Anmeld Citér

20. december 2019

FruStolpe

Janey skriver:

Det var da en god idé. Ved du hvor man kan donere dem til? Mine børn har efterhånden mange byttere af næsten alle kort.

Vi har i år doneret madvarer til julekurve, og samme sted kan hun tage imod vores ekstra kort og sørge for de kommer videre til udsatte børn. 

Facebook siden hedder: tænd et lys - i et udsat barns øjne 

Anmeld Citér

21. december 2019

bøllen

AnoMor skriver:

Så en igår der ville have 700 kr for det der nissehue kort 

Ærligt så har der taget så ekstrem overhånd for både børn og forældre at det er til grin. 
min kammerat gik i “protest” igår omkring dem og brændte over 300 kort i en skål. Må indrømme jeg ikk kunne lade være at grine lidt. 

What  for et kort 

Anmeld Citér

21. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey
FruStolpe skriver:

Vi har i år doneret madvarer til julekurve, og samme sted kan hun tage imod vores ekstra kort og sørge for de kommer videre til udsatte børn. 

Facebook siden hedder: tænd et lys - i et udsat barns øjne 

Jeg har kigget på gruppen, men da jeg ikke er medlem, kan jeg ikke se, hvor i landet, den holder til. Jeg er fra Jylland, så hvis det er for langt væk, kan jeg ikke komme til at aflevere kortene, men jeg kan da forsøge at finde en lokal lignende gruppe, hvis denne er for langt væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.