Ked af det på min datters vegne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
24 svar
49 synes godt om
18. december 2019

FruStolpe

Ja det er en ganske sigende overskrift. Jeg er SÅ ked af det på min datters vegne. 

Hun fik i går fyldt sin Tinka samlemappe med god hjælp fra mormor og oldemor. Hun var lykkelig... 

Idag vil hun så gerne have mappen med i skole (3.klasse) og vise den frem. Vi fortæller hende selvfølgelig at det altid indebærer en risiko når man tager ting med. Men hun vælger at gøre det. 

Her til aften da hun skal kigge i bogen, mangler nissehue kortet... Og hun er dybt ulykkelig og spørger "hvor skal det lige ske for mig"... 

Det gør ondt helt inde i knoglerne på mig, og jeg syntes der er mega synd for hende. Hun er slet ikke i tvivl om at det er blevet stjålet og kan ikke forstå at man kan finde på det...

Så gode råd til at lære at takle modgang hos en 9årig, der er rigtig ked af det. Jeg synes det er vildt svært. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2019

Justthinking

Rum hende og fortæl hende at det selvfølgelig er ærgerligt og tarveligt at nogen kan finde på sådan noget (hvis I altså er helt sikre på at det er stjålet), men at det er risikoen - gudskelov at det bare er samlekort

Anmeld Citér

18. december 2019

LSS

Det er træls og synd, men i havde advaret hende og det må hun mærke konsekvensen af nu. Det er heldigvis bare et kort  Så vanvittige som folk er over de kort og huerne, så skulle du have sagt nej til hun tog det med.

har ingen råd desværre. 

Anmeld Citér

18. december 2019

FruStolpe

Justthinking skriver:

Rum hende og fortæl hende at det selvfølgelig er ærgerligt og tarveligt at nogen kan finde på sådan noget (hvis I altså er helt sikre på at det er stjålet), men at det er risikoen - gudskelov at det bare er samlekort

Det er det vi prøver, og ja heldigvis er det kun kort. Men når man er 9 år så er det bare en vildt vigtig ting...  men det gør ondt helt ind i mine knogler at hun bliver så ked af det... 

Anmeld Citér

18. december 2019

FruStolpe

LSS skriver:

Det er træls og synd, men i havde advaret hende og det må hun mærke konsekvensen af nu. Det er heldigvis bare et kort  Så vanvittige som folk er over de kort og huerne, så skulle du have sagt nej til hun tog det med.

har ingen råd desværre. 

Jeg ville aldrig sige nej til at hun fik det med. Og ja det er så en konsekvens heraf .

Men jeg kan alligevel ikke bare sige til hende at det er hendes egen skyld. Det bliver det jo aldrig. 

Anmeld Citér

18. december 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Justthinking skriver:

Enig, men jeg ville undlade det med at det er risikoen. Det havde I jo snakket om før. Der skal ikke meget til før børn hører "det var din egen skyld" selvom det på ingen måde er hensigten. Hun erfarer risikoen/konsekvemsen lige nu på egen krop. Så lyt lyt lyt og lad hende græde og råbe eller hvad hun nu har brug for. 

Puha jeg synes det er synd for hende også

Anmeld Citér

18. december 2019

FruStolpe

Maricella skriver:

Enig, men jeg ville undlade det med at det er risikoen. Det havde I jo snakket om før. Der skal ikke meget til før børn hører "det var din egen skyld" selvom det på ingen måde er hensigten. Hun erfarer risikoen/konsekvemsen lige nu på egen krop. Så lyt lyt lyt og lad hende græde og råbe eller hvad hun nu har brug for. 

Puha jeg synes det er synd for hende også

Jeg har gentaget mange gange at det aldrig kan blive hendes egen skyld, man skal kunne have sine ting i fred. 

Men vi har rummet og krammet, og jeg håber så inderligt at hun kan få et nyt 

Anmeld Citér

18. december 2019

ønskebørn74

FruStolpe skriver:

Jeg har gentaget mange gange at det aldrig kan blive hendes egen skyld, man skal kunne have sine ting i fred. 

Men vi har rummet og krammet, og jeg håber så inderligt at hun kan få et nyt 

Har uåbnede pakker liggende. Ser lige om jeg har er. Krammer og god jul til jer!

Anmeld Citér

18. december 2019

Ano18

Nu ved jeg godt at alles “sorg” er berettiget men til sammenligning så brændte min venindes hus og alle børn som var i din datters alder har mistet alt. Og vi snakker vitterligt alt. Jeg prøver ikke nedgøre dine følelser men det satte nogle af mine egne problematikker i perspektiv, som fx at vores familie er meget lille og vores børn kun får gaver fra os. Det var fx min dårlige samvittighed, der gjorde ondt i mig, men pludselig værdsatte jeg bare alt vi har i stedet. Til januar er de kort glemt. Måske vi som voksne ikke skal gå med strømmen men negligere de ting en hel del mere. Så mindre også kan gøre det samme. Når det så er sagt så er det selvfølgelig ikke okay at andre børn stjæler selvom det er fristende. Jeg har desværre oplevet det mange gange igennem mine børns skoletid og min yngste får ikke noget som helst med, hun ville blive ked af blev væk. Fordi ja, det er ikke rart at se dem finde ud af hvordan verden egentlig er, selvom de jo finder ud af det før eller siden.

vi samler ikke men jeg vil bede om kortene fra nu af, og får vi huen så husker jeg denne tråd og skriver

Anmeld Citér

19. december 2019

FruStolpe

ønskebørn74 skriver:

Har uåbnede pakker liggende. Ser lige om jeg har er. Krammer og god jul til jer!

Hvor er du fantastisk sød

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.