Hvad ville du gøre, hvis du var mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2019

Anonym

MorTil3+ skriver:

Tag på krisecenter I MORGEN, du har brug for hjælp til at komme videre. Og du skal nok klare dig alene med 3 børn, det er vi mange andre der gør og det kan du også når du får troen på dig selv igen. Men tag afsted i morgen og få den hjælp du har brug for, de skal nok hjælpe dig med alt det praktiske. Jeg har selv boet på krisecenter i 4 mdr.

Gu skal hun da ikke tage på krisecenter, det er hendes lejlighed. Han skal bare UD!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Gu skal hun da ikke tage på krisecenter, det er hendes lejlighed. Han skal bare UD!

Ja, han skal ud af lejligheden.

Men han opfører sig truende over for hende, og det har krisecentrene god erfaring i at håndtere og kan også rådgive hende vedr. fremtiden.

Anmeld Citér

19. december 2019

Skouboe

Anonym skriver:

Hej igen og tak for svarende til dem der gider bruge sin tid på at svare mig

Jeg har snakket med min mor her til aften. Og det hun sagde var “du gravid”  tænkte, ja det er jeg og hvad så. Hun mente jeg skulle tænke over i forhold til to ble børn, tre børn, økonomi osv. altså jeg får ikke en sen abort nu, absolut ikke.  Og snakkede med kærestens mor for nogle dage siden om det hele og om at jeg ville gå fra ham pga alt det her. Det hun sagde var “jaa men i skal tænke jer om, du får jo også brug for ham når i får tredje barn” 

altså helt ærligt. Ja de har vel til dels ret? Men tænker bare, er det virkelig grund for at behold ham?? 

Hvad er det præcist du får brug for? At blive svinet til? At blive nedværdiget? At blive udnyttet og manipuleret? At din datter lærer, at det er helt okay at behandle hende sådan, hun er alligevel ikke bedre værd? At en evt. søn lærer at man kun er en rigtig mand, hvis man behandler sin partner sådan?

Søde ven, STOP med at finde på undskyldninger for at blive og smid ham ud!!!

INTET er værd at blive i sådan et forhold for. 

Anmeld Citér

19. december 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Ja, han skal ud af lejligheden.

Men han opfører sig truende over for hende, og det har krisecentrene god erfaring i at håndtere og kan også rådgive hende vedr. fremtiden.

Super.

Så man skal vælge løsningen, hvor hun skal forlade HENDES lejlighed.

Man skal vælge at rive børnene ud af kendte rammer.

Man skal vælge at overlade lejligheden til fri afbenyttelse for ham, det vil også sige, at han kan smadre det hele, hvis det passer ham.

- og hvem siger, at hun nødvendigvis bor i et sted, hvor det er en mulighed at tage på krisecenter?

Anmeld Citér

19. december 2019

Cvbn

Har du nogen venner eller familie, som kan komme og være hos dig en dag og støtte dig i at få ham smidt ud? Det er jo svært, når han bare nægter at acceptere det.... 

Det er jo din lejlighed, så ud med ham hurtigst muligt. Hvis han mener at du skylder ham penge eller noget, så kan han hyre en advokat og så må han jo tage den efterfølgende. Det får han naturligvis intet ud af, men han skal ikke have lov til at komme med alle de tåbelige undskyldninger for at blive boende.

Anmeld Citér

19. december 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Super.

Så man skal vælge løsningen, hvor hun skal forlade HENDES lejlighed.

Man skal vælge at rive børnene ud af kendte rammer.

Man skal vælge at overlade lejligheden til fri afbenyttelse for ham, det vil også sige, at han kan smadre det hele, hvis det passer ham.

- og hvem siger, at hun nødvendigvis bor i et sted, hvor det er en mulighed at tage på krisecenter?

Der er da ingen der siger, at han skal være i lejligheden.

Andre kan hjælpe med at få ham smidt ud og få skiftet låsen. 

Lige nu er hun jo ikke engang overbevist om, at hun skal gå fra ham.

Og selv om hun smider ham ud, så er det ikke sikkert, hun er stærk nok til at holde fast i sin beslutning, hvis han fortsætter sin manipulation, lover bod og bedring osv. Måske vil det lykkes ham at overbevise hende om, at hun skal tage ham tilbage.

Det vil jeg mene er værre for børnene end at opholde sig på et krisecenter i en kortere periode.

Hvis det var så nemt for hende bare selv at smide ham ud, så havde hun allerede gjort det.

Lige nu får hun ikke  engang støtte fra sin egen mor. 

På et krisecenter vil hun kunne møde ligesindede, og der vil være frivillige, hun kan tale med. Få øjnene op for, hvad hun absolut ikke skal finde sig i. Og støtte og gode råd til sin nye tilværelse.

Og komme hjem som en stærkere kvinde. 

Alternativt kan hun opsøge en god terapeut. 

Anmeld Citér

19. december 2019

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Send mig en PB så ringer jeg gerne til din lokale Mødrehjælp for dig og får dem til at kontakte dig med henblik på støtte og hjælp..

Jeg søger gerne efter krisecenter og ringer på dine vegne og forklarerer situationen...

for lige nu kan jeg sagtens følge dig at det er meget svært at tage det sidste skridt... specielt når ens egen mor ikke støtter...

en milliard kram herfra...

Anmeld Citér

19. december 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Wampires skriver:

Send mig en PB så ringer jeg gerne til din lokale Mødrehjælp for dig og får dem til at kontakte dig med henblik på støtte og hjælp..

Jeg søger gerne efter krisecenter og ringer på dine vegne og forklarerer situationen...

for lige nu kan jeg sagtens følge dig at det er meget svært at tage det sidste skridt... specielt når ens egen mor ikke støtter...

en milliard kram herfra...

Jeg bliver så glad over at der findes mennesker som dig

Anmeld Citér

19. december 2019

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
SØS skriver:

Jeg bliver så glad over at der findes mennesker som dig

Det er absolut ikke fordi jeg har noget overskud, men tanken om børn der sidder i klemme gør at jeg er nødt til at reagere...

jeg har selv været barnet i situationen med en "voksen" der ikke kunne styre alkoholen og var dybt ubehagelig og grænseoverskridende.. både overfor den anden voksne men også med os børn.. hvis jeg kan redde bare et barn fra den oplevelse så vil jeg kæmpe ALT hvad jeg kan for at finde overskuddet til det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.