Sprit25 skriver:
Fordi meget dysleksi kan forbedres, hvis det trænes. Naturligvis skal det lige kontrolleres, men hvis folk ikke dømte dårlige stavere. jamen så ville folk bede om hjælp
Faktisk så bliver dårligere stavere ikke dømt eller set ned på - i hver fald ikke af alle.
Det er ikke som tidligere, hvor de blev betragtet som dummere end andre.
Og har man et job, hvor man sender noget skriftligt ud, så bør man enten bede om hjælp - eller undlade at bliver sur, hvis man bliver tilbudt hjælp.
Rigtig mange vil faktisk gerne hjælp en kollega. Vi har jo alle vores styker og svagheder.
Jeg vil også gerne have hjælp af en kollega, hvis der er noget, der ikke ligger lige til højrebenet for mig.
Jeg læser som regel korrektur på brochurer og andet på min arbejdsplads. Der er ingen dårligere stavere på min arbejdsplads, men vil vil gerne undgå slåfejl. Og jeg retter altså også, hvis der er skrevet "lagt" i stedet for "ligget".
For det betyder noget, hvad det er man sender ud. Man er ikke privat, men repræsenterer sin arbejdsplads.
Og nej- jeg ser ikke ned på ordblinde. Min morbror er stærkt ordblind, men har tidligere drevet sit eget firma.
Men det var selvfølgelig ikke ham, der skal skrive til kunderne.
Det afhænger selvfølgelig af, hvilken arbejdsplads, man har. Men det virker uprofessionelt at sende fejlfyldte mails ud til kunder.
Det afhænger selvfølgelig af, hvilken arbejdsplads, man er på. Og mange forældre vil nok se igennem en dygtig pædagogs stavefejl. Men jeg kan godt forstå, at TS bliver irriteret, hvis det bliver uforståeligt.
Og jeg kan godt forstå, at en dansklærer krummer tæer, hvis skolelederen sender noget ud til forældrene, som er fyldt med fejl.