At I gerne vil holde jul hjemme er jo fair nok.
Da jeg var barn, holdt vi jul på skift hos de to sæt bedsteforældre, og første gang vi holdt det hjemme, føltes det helt forkert. Så det er nok, hvad man er vant til.
Jeg kan sådan set godt forstå, at du synes, det er hyggeligere at tulre rundt i nattøj den 25. og bare slappe af og nyde det.
Men der er tale om en tradition, som har eksisteret i mange år, og det lyder ikke, som om din mand ønsker at melde fra eller lave om på det. Og jeg synes, man skal passe på med at ville ændre sin svigerfamilies juletraditioner. Det er jo en dato, som mange har sat af, og hvis man som svigerdatter vil ændre den dato, så rammer det måske nogle mennesker, som har andre planer den 26.
Som flere foreslår - hvorfor ikke tage af sted og bare være med et par timer og så tage hjem, hvis børnene bliver for trætte, eller det hele bliver lidt for meget.
Så kan I jo bruge den 26. som en rigtig hyggedag.
Jeg ville nok vælge at tage ja-hatten på. Det er da også lidt trist for din mand, hvis han ikke kan deltage i en tradition, som måske betyder noget for ham, og hvor han måske ser en del af familien, som han ikke ser så tit.
Jeg har også familie, som jeg ikke ser så tit, og jeg elsker, når vi er sammen. Det er dog ikke i julen, men på andre tidspunkter.