Dba verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2019

AnoMor

Jeg synes det kommer helt an på hvad jeg har til salg hvordan jeg reagerer på bud og hvordan tonen er. 

jeg har f.eks en molo flyverdragt til salg som er som ny. Den har jeg sat til 450 kr. en byder så 150 kr. det synes jeg er direkte flabet når nyprisen er over 1000 kr. så der sagde jeg bare pænt nej tak. 

men Har ikk noget mod at forhandle priser. Men man skal ikke skambyde. 

selv byder jeg sjældent under på varer. Hvis jeg synes prisen er for høj så går jeg bare videre. Vigtigere er der heller ikk for mig at købe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2019

Anonym

Janey skriver:

Men får du noget til din fordel i sidste ende, som det er blevet nu? Som du kan se her i tråden, så er det bare blevet sådan, at sælgerne sætter priserne op, så der er plads til et afslag, så de alligevel får den pris, de egentlig ville have for varen. 

F.eks. har jeg lige solgt en flyverdragt. Jeg ville gerne have 400, så jeg satte den på til 500, så jeg kunne give et afslag, og det er så også de 400 jeg er endt med at få for den. I stedet for at jeg satte den på til 400 og køber bare gav dette, så giver det lidt ekstra "dans", men i sidste ende, så endte vi alligevel bare der, hvor jeg ville have det, så køber føler nok, at de har fået noget ud af det, men jeg fik præcis, det jeg ville have. 

Selvfølgelig gør jeg det. Jeg ved da godt, hvad den reele handelsværdi er, det er udbud og efterspørgsel som alle andre steder. Af samme årsag køber jeg flyverdragter m.m. i uge 30 hvert år, sparer tusindevis af kroner på den måde, både i butikker, på nettet og ved private, sælger vil gerne af med tingene, og der er ikke andre bydere på det tidspunkt.

Der er uskrevne regler, der siger, at man aldrig går over halvdelen af nyprisen med porto på nye varer, og det vil kun være tilfældet med meget eftertragtede og udsolgte varer. 

Brugte varer vil ligge betydeligt lavere.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Selvfølgelig gør jeg det. Jeg ved da godt, hvad den reele handelsværdi er, det er udbud og efterspørgsel som alle andre steder. Af samme årsag køber jeg flyverdragter m.m. i uge 30 hvert år, sparer tusindevis af kroner på den måde, både i butikker, på nettet og ved private, sælger vil gerne af med tingene, og der er ikke andre bydere på det tidspunkt.

Der er uskrevne regler, der siger, at man aldrig går over halvdelen af nyprisen med porto på nye varer, og det vil kun være tilfældet med meget eftertragtede og udsolgte varer. 

Brugte varer vil ligge betydeligt lavere.

Den uskrevne regel har jeg så aldrig hørt om, men det kommer måske an på, hvor man køber og sælger. Jeg får i hvert fald noget mere for mine ting her i min del af Jylland.

Jeg har lige solgt helt nyt Paw Patrol til 65% af butiksprisen og har også solgt meget andet både nyt og brugt og synes sjældent, at det er et problem at få solgt. Mit eneste problem er, alle de useriøse folk, der laver en aftale og så aldrig dukker op.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg byder den pris, jeg Max ønsker at betale for en brugt ting, også må sælger sige nej tak. 

Når jeg en sjælden gang i mellem sætter noget til salg, sætter jeg gerne prisen lidt høj, så der ka handles ned. Jeg skriver tydeligt at jeg ik sender, og at købet selv ska hente. Det er ik alle der forstår, at jeg ik gider bruge tid på at sende og bare tager det som en selvfølge. 

Jeg har også prøvet at slå noget gratis op, hvor jeg igen tydeligt havde skrevet at vi gerne ville gi en gammel cykeltrailer, et nyt hjem, så den første den ku hente den, må få den. Da jeg så kom hjem fra arbejde, var der 10 der havde svaret, og et par stykker som var begyndt at byde på den. Jeg skrev til den første, som havde svaret, at hun ku hente den, og bagefter skrev jeg i tråden, hvem der havde fået den. Dette udløste et sandt møgfald, fra de 2, som havde ville betale for, hvor jeg blev svinet til osv. De ku slet ik forstå, at når de havde budt på den, så måtte de self ha et eller andet misforstået krav, på at få den. Prøvede self at henvise til overskriften, hvor der tydeligt stod at den var gratis.  Endte med at anmelde dem i køb og salgsgruppen og derefter blokere dem.

Efter det, gik der lige et par år, inden jeg havde lyst til at handle igen

Så har jeg også oplevet dem, som når de kommer, gerne vil genforhandle prisen, fordi de jo lige har brugt 50kr på benzin. Dem gider jeg heller ik at handle med. 

Når jeg har været til bagagerumsmarkede, må folk meget gerne forhandle om prisen, det er ligesom lidt af det sjove.

Her er det også mig der forhandler om hvidevare, bil og andre større ting. Kæresten har aldrig været god til det, og syntes næsten det er synd for sælger, at be om prisnedslag

Men mest af alt, er vi endelig begyndt at køre på krisecentret med "gamle" flyverdragter, tøj, legetøj, sko osv, fordi det fylder for meget, i forhold til hva jeg syntes jeg ka sælge det for.

Ved godt, det blev en længer smørre, men håber det gir mening. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Anonym

Jeg sælger en del på forskellige sider og de priser jeg sætter , er dem jeg ønsker for varen . Hader når folk skam byder ( langt under 1/2 pris af prisen ) fint nok folk prutter,  men nogle bud er så langt under prisen , at jeg nærmeste ikke gider svare . En ting jeg har meget svært ved at forstå , er dem som skriver om varen kan leveres i modsatte ende af landet  eller folk skriver de gerne vil købe og så høre man aldrig mere . 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg sælger en del på forskellige sider og de priser jeg sætter , er dem jeg ønsker for varen . Hader når folk skam byder ( langt under 1/2 pris af prisen ) fint nok folk prutter,  men nogle bud er så langt under prisen , at jeg nærmeste ikke gider svare . En ting jeg har meget svært ved at forstå , er dem som skriver om varen kan leveres i modsatte ende af landet  eller folk skriver de gerne vil købe og så høre man aldrig mere . 

Den med levering i den anden ende af landet har jeg også prøvet 

Jeg bor i Jylland og er blevet spurgt, om jeg kunne tage tingen med til København, men nej jeg betaler ikke brændstof og 2x bro for at køre til København med en ting til 100 kr. 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Anonym

Janey skriver:

Den med levering i den anden ende af landet har jeg også prøvet 

Jeg bor i Jylland og er blevet spurgt, om jeg kunne tage tingen med til København, men nej jeg betaler ikke brændstof og 2x bro for at køre til København med en ting til 100 kr. 

Nemlig også det jeg har oplevet . Forstår egenlig slet ikke folk spørger . Jeg havde faktisk en igen idag som spurgte om levering på Fyn , jeg bor i Nordjylland . Skrev at jeg kunne undersøge fragtmand ( sjovt nok kom der ingen svar retur ) 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Miti's mama

Man kan forhandle om alt. Min far køber intet stort uden at forhandle (hvidevarer, mv) men han er også Sønderjyde. Min veninde har lige købt helt ny bil, og der forhandlede hun også.... hun er så fra Falster, så den gælder åbenbart flere steder 

Tror det kommer meget an på hvad man er vant til. Men jeg har aldrig solgt noget selv uden at nogen har forsøgt at forhandle. Ignorerer dog skambud. E.g. solgte jeg er skab til 350 kr, og personen spørger om de kan få det til 50 kr.... det er jo ikke seriøst.

Anmeld Citér

1. november 2019

Anonym trådstarter

Jeg kan forstår der er flere herind som har det fint med at bude under måske jeg skulle kaste mig ud i det også selvom jeg ikke har det helt godt med det

Anmeld Citér

1. november 2019

Tommelise

Janey skriver:

Den uskrevne regel har jeg så aldrig hørt om, men det kommer måske an på, hvor man køber og sælger. Jeg får i hvert fald noget mere for mine ting her i min del af Jylland.

Jeg har lige solgt helt nyt Paw Patrol til 65% af butiksprisen og har også solgt meget andet både nyt og brugt og synes sjældent, at det er et problem at få solgt. Mit eneste problem er, alle de useriøse folk, der laver en aftale og så aldrig dukker op.

Den regel kender jeg også. Mange vil max. give halv pris for en vare. Men det er mest på Trendsales, jeg har oplevet det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.