Jeg byder den pris, jeg Max ønsker at betale for en brugt ting, også må sælger sige nej tak.
Når jeg en sjælden gang i mellem sætter noget til salg, sætter jeg gerne prisen lidt høj, så der ka handles ned. Jeg skriver tydeligt at jeg ik sender, og at købet selv ska hente. Det er ik alle der forstår, at jeg ik gider bruge tid på at sende og bare tager det som en selvfølge.
Jeg har også prøvet at slå noget gratis op, hvor jeg igen tydeligt havde skrevet at vi gerne ville gi en gammel cykeltrailer, et nyt hjem, så den første den ku hente den, må få den. Da jeg så kom hjem fra arbejde, var der 10 der havde svaret, og et par stykker som var begyndt at byde på den. Jeg skrev til den første, som havde svaret, at hun ku hente den, og bagefter skrev jeg i tråden, hvem der havde fået den. Dette udløste et sandt møgfald, fra de 2, som havde ville betale for, hvor jeg blev svinet til osv. De ku slet ik forstå, at når de havde budt på den, så måtte de self ha et eller andet misforstået krav, på at få den. Prøvede self at henvise til overskriften, hvor der tydeligt stod at den var gratis. Endte med at anmelde dem i køb og salgsgruppen og derefter blokere dem.
Efter det, gik der lige et par år, inden jeg havde lyst til at handle igen
Så har jeg også oplevet dem, som når de kommer, gerne vil genforhandle prisen, fordi de jo lige har brugt 50kr på benzin. Dem gider jeg heller ik at handle med.
Når jeg har været til bagagerumsmarkede, må folk meget gerne forhandle om prisen, det er ligesom lidt af det sjove.
Her er det også mig der forhandler om hvidevare, bil og andre større ting. Kæresten har aldrig været god til det, og syntes næsten det er synd for sælger, at be om prisnedslag
Men mest af alt, er vi endelig begyndt at køre på krisecentret med "gamle" flyverdragter, tøj, legetøj, sko osv, fordi det fylder for meget, i forhold til hva jeg syntes jeg ka sælge det for.
Ved godt, det blev en længer smørre, men håber det gir mening. Vh Stine