Dba verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
29 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Normal når jeg købe på dba giv jeg den pris sælger nu engang har sæt til gengæld   oplever jeg mange gang når jeg har ting til salg at folk buder uden den pris jeg har sæt eller spøger om jeg vil senden varen uden jeg har skrive at varen kan sendes eller bud modtages ofte går jeg med til af sælg uden pris hvis det er ting jeg har haft til salg længe.

Hvad er jeres hold til folk der buder uden prisen der står og har i selv gjort det og med hvor mange ?

jeg har svært ved at får mig selv til af gøre det fordi jeg tænker der er en grund til sælger ikke har skrive bud modtages

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Abracadabra

Jeg forsøger hyppigt at handle ned og har heller ikke noget mod, at andre byder under. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Jeg synes, det er heeeelt normalt at forhandle om prisen.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Normal når jeg købe på dba giv jeg den pris sælger nu engang har sæt til gengæld   oplever jeg mange gang når jeg har ting til salg at folk buder uden den pris jeg har sæt eller spøger om jeg vil senden varen uden jeg har skrive at varen kan sendes eller bud modtages ofte går jeg med til af sælg uden pris hvis det er ting jeg har haft til salg længe.

Hvad er jeres hold til folk der buder uden prisen der står og har i selv gjort det og med hvor mange ?

jeg har svært ved at får mig selv til af gøre det fordi jeg tænker der er en grund til sælger ikke har skrive bud modtages

Jeg har da spurgt om prisen er fast. Og det er ikke for at være ond eller noget, jeg spørg bare. Nogen sætter også bare en pris, for at have noget. Så hvis nogen byder under, svarer man bare nej tak. 
Det med om den kan sendes, er da meget normalt.. Hvad er der galt i det? Især hvis du ikke har skrevet det, for så kan køber jo ikke vide det. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg sætter konsekvent mine varer lidt højere, så jeg kan give afslag. Jeg bliver til  gengæld vildt irriteret (og det er irrationelt) hvis folk byder meget under og så lige forventer at jeg sender gratis også. Jeg har intet imod at sende (kun vaser og glas osv) men porto kommer sgu ved siden af den pris man byder 

For øvrigt er det langt fra alle bud jeg accepterer. Skriver bare pænt ellers tak og så er den skid slået. Omvendt bliver jeg ikke sur hvis folk ikke går ned i pris. Men jeg får nedslag 80% af gangene jeg spørger, så tror mange sætter prisen lidt højere end hvad de vil sælge for  

Jeg skriver i øvrigt kun bud modtages, hvis jeg er villig til at sælge nærmest uanset pris

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men i Vestjylland er det også normalt at handle sig til et prisnedslag i en butik, hvis det drejer sig om store ting.

Måske er det ikke helt så udbredt i dag, men min far har tit fået f.eks. musikinstrumenter eller hvidevarer til en lavere pris. Han har så til gengæld været trofast mod butikken.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Maricella skriver:

Jeg sætter konsekvent mine varer lidt højere, så jeg kan give afslag. Jeg bliver til  gengæld vildt irriteret (og det er irrationelt) hvis folk byder meget under og så lige forventer at jeg sender gratis også. Jeg har intet imod at sende (kun vaser og glas osv) men porto kommer sgu ved siden af den pris man byder 

For øvrigt er det langt fra alle bud jeg accepterer. Skriver bare pænt ellers tak og så er den skid slået. Omvendt bliver jeg ikke sur hvis folk ikke går ned i pris. Men jeg får nedslag 80% af gangene jeg spørger, så tror mange sætter prisen lidt højere end hvad de vil sælge for  

Jeg skriver i øvrigt kun bud modtages, hvis jeg er villig til at sælge nærmest uanset pris

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det er dumt at give fuld pris, hvis man kan få et nedslag.

Kan man ikke få et nedslag, så kan man jo overveje, om man synes, det er så vigtigt at få varen, at man er villig til at give fuld pris.

Så længe man ikke direkte skambyder.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det er da kun dit problem, at du ikke byder.

Jeg køber intet uden at få noget ud til min fordel, og når jeg sælger, så tænker jeg ×××××, når køber betaler prisen uden at byde.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Folk byder næsten altid under både på DBA og Reshopper, så jeg sætter altid mine priser højere end det jeg vil sælge for. Så får jeg alligevel den pris jeg vil have. 

Hvis folk direkte skambyder, er det ikke altid jeg gider bruge tid på at svare eller svarer kun nej tak, da jeg alligvel ikke kommer til at handle med de folk. 

Dem jeg er mest træt af er de folk, man bliver enige med og så betaler de aldrig, hvis det er noget der skal sendes, eller kommer aldrig og henter som aftalt. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym

Jeg sætter altid prisen så der er plads til et afslag. Men jeg prøver også altid at sætte prisen under markedspris for at få solgt lynhurtigt. Jeg gider ikke rigtig de portaler. Det er ofte spild af tid da folk enten ikke dukker op, eller er alt for tidskrævende at have med at gøre. Ofte ender jeg med at donere genstanden istedet , så slipper jeg får 1000 spørgsmål.. 

Jeg forsøger næsten altid at handle med folk hvis jeg selv køber brugt..det er lidt at det sjove ved at købe brugt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.