Dba verden

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

28. oktober 2019

Anonym

Ej, hvor sjovt at se hvor mange der byder under salgsprisen. �� Personligt gĂžr jeg det ikke selv, fordi jeg simpelthen “fĂžler” mig uhĂžflig. Hvis jeg synes prisen er for hĂžj, sĂ„ scroller jeg bare videre.  Jeg gad rigtig godt at jeg var total komfortabel med det, men jeg kan simpelthen bare ikke lide det, jeg er ogsĂ„ skide dĂ„rlig til at gĂ„ pĂ„ loppemarkeder, fordi jeg aldrig forhandler om prisen, jeg kĂžber bare hvis jeg synes prisen er rimelig, og er den ikke sĂ„ siger jeg ellers tak, og gĂ„r videre �� 

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ej, hvor sjovt at se hvor mange der byder under salgsprisen. �� Personligt gĂžr jeg det ikke selv, fordi jeg simpelthen “fĂžler” mig uhĂžflig. Hvis jeg synes prisen er for hĂžj, sĂ„ scroller jeg bare videre.  Jeg gad rigtig godt at jeg var total komfortabel med det, men jeg kan simpelthen bare ikke lide det, jeg er ogsĂ„ skide dĂ„rlig til at gĂ„ pĂ„ loppemarkeder, fordi jeg aldrig forhandler om prisen, jeg kĂžber bare hvis jeg synes prisen er rimelig, og er den ikke sĂ„ siger jeg ellers tak, og gĂ„r videre �� 

Jeg anser det som fuldstĂŠndig normalt og ikke uhĂžfligt. Men forventeligt.

Men sÄdan er vi jo sÄ forskellige.

Min mor er Ăžstjyde, og fĂžrste gang hun og min far skulle kĂžbe noget sammen (altsĂ„ en stor ting), forhandlede min far om prisen, og min mor syntes, det var pinligt - for hun var ikke vant til det. 

Nu har hun boet i Vestjylland sÄ lÊnge, sÄ hun ved, at det er helt normalt.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym

Jeg anser det som fuldstĂŠndig normalt og ikke uhĂžfligt. Men forventeligt.

Men sÄdan er vi jo sÄ forskellige.

Min mor er Ăžstjyde, og fĂžrste gang hun og min far skulle kĂžbe noget sammen (altsĂ„ en stor ting), forhandlede min far om prisen, og min mor syntes, det var pinligt - for hun var ikke vant til det. 

Nu har hun boet i Vestjylland sÄ lÊnge, sÄ hun ved, at det er helt normalt.

Jeg er fuldstĂŠndig med pĂ„ at det som regel er sĂ„dan handler foregĂ„r, og det er jo ogsĂ„ lidt en selvfĂžlge pĂ„ et loppemarked f.eks! Jeg har det simpelthen bare ikke i mig tror jeg �� 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg er fuldstĂŠndig med pĂ„ at det som regel er sĂ„dan handler foregĂ„r, og det er jo ogsĂ„ lidt en selvfĂžlge pĂ„ et loppemarked f.eks! Jeg har det simpelthen bare ikke i mig tror jeg �� 

Nej, det er bare ikke alle, der har det i sig. Og det er ogsÄ helt ok. Man skal jo ikke "gÞre vold pÄ sig selv", hvis man har det dÄrligt med det. SÄ gÞr man bare som dig - vurderer om man vil give prisen. Det er der ikke noget galt i.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Tommelise skriver:

Jeg mÄ Êrligt indrÞmme, at jeg synes, det er dumt at give fuld pris, hvis man kan fÄ et nedslag.

Kan man ikke fÄ et nedslag, sÄ kan man jo overveje, om man synes, det er sÄ vigtigt at fÄ varen, at man er villig til at give fuld pris.

SĂ„ lĂŠnge man ikke direkte skambyder.

Jeg er helt enig  (mon du har citeret forkert?)

Dem jeg snakker om irriterer mig er f.eks. jeg havde en vare til 250 kr. Der bliver budt 100 og det er sgu fint. Men sĂ„ vil personen have den sendt uden at give ekstra. Det er sgu trĂŠls. Forsendelsen alene var 53 kr sĂ„ vil jeg hellere tage dimsen med i genbrugen og aflevere der, det er nemmere. Jeg tĂŠnker at bud meget mere end  50% under er skambud. Men folk der er sĂ„ "frĂŠkke" bĂŠrer nemme nag nĂ„r man siger nej. Jeg tĂŠnker da ofte "gĂ„r den sĂ„ gĂ„r den" med et bud, og det vĂŠrste der kan ske er et nej.  (Irl hader jdg dog at prutte priser)

For Ăžvrigt ts, hvis du er glad for det du fĂ„r for den pris du giver, sĂ„ er alt jo godt  en god handel er nĂ„r begge parter er glade 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

Maricella skriver:

Jeg er helt enig  (mon du har citeret forkert?)

Dem jeg snakker om irriterer mig er f.eks. jeg havde en vare til 250 kr. Der bliver budt 100 og det er sgu fint. Men sĂ„ vil personen have den sendt uden at give ekstra. Det er sgu trĂŠls. Forsendelsen alene var 53 kr sĂ„ vil jeg hellere tage dimsen med i genbrugen og aflevere der, det er nemmere. Jeg tĂŠnker at bud meget mere end  50% under er skambud. Men folk der er sĂ„ "frĂŠkke" bĂŠrer nemme nag nĂ„r man siger nej. Jeg tĂŠnker da ofte "gĂ„r den sĂ„ gĂ„r den" med et bud, og det vĂŠrste der kan ske er et nej.  (Irl hader jdg dog at prutte priser)

For Ăžvrigt ts, hvis du er glad for det du fĂ„r for den pris du giver, sĂ„ er alt jo godt  en god handel er nĂ„r begge parter er glade 

Jeg har nok formuleret mig kluntet, men ville egentlig bare sige, at jeg er enig i, at man ikke skal skambyde.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

kamikaze

NÄr jeg sÊtter en vare til salg er det ikke altid jeg ved hvad den kan gÄ for. SÄ er det fint at fÄ bud -- hvis jeg synes der bliver skambudt, siger jeg bare nej tak. Hvis nogen blev tÞsefornÊrmet ville jeg da bare ignorere dem?

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Normal nĂ„r jeg kĂžbe pĂ„ dba giv jeg den pris sĂŠlger nu engang har sĂŠt til gengĂŠld   oplever jeg mange gang nĂ„r jeg har ting til salg at folk buder uden den pris jeg har sĂŠt eller spĂžger om jeg vil senden varen uden jeg har skrive at varen kan sendes eller bud modtages ofte gĂ„r jeg med til af sĂŠlg uden pris hvis det er ting jeg har haft til salg lĂŠnge.

Hvad er jeres hold til folk der buder uden prisen der stÄr og har i selv gjort det og med hvor mange ?

jeg har svÊrt ved at fÄr mig selv til af gÞre det fordi jeg tÊnker der er en grund til sÊlger ikke har skrive bud modtages

Hvis man ikke skriver, at prisen er fast, sÄ er det tilladt at byde under. Jeg skriver ogsÄ altid, at jeg ikke sender. SÄ er den lukket.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det er da kun dit problem, at du ikke byder.

Jeg kĂžber intet uden at fĂ„ noget ud til min fordel, og nĂ„r jeg sĂŠlger, sĂ„ tĂŠnker jeg ×××××, nĂ„r kĂžber betaler prisen uden at byde.

Men fĂ„r du noget til din fordel i sidste ende, som det er blevet nu? Som du kan se her i trĂ„den, sĂ„ er det bare blevet sĂ„dan, at sĂŠlgerne sĂŠtter priserne op, sĂ„ der er plads til et afslag, sĂ„ de alligevel fĂ„r den pris, de egentlig ville have for varen. 

F.eks. har jeg lige solgt en flyverdragt. Jeg ville gerne have 400, sĂ„ jeg satte den pĂ„ til 500, sĂ„ jeg kunne give et afslag, og det er sĂ„ ogsĂ„ de 400 jeg er endt med at fĂ„ for den. I stedet for at jeg satte den pĂ„ til 400 og kĂžber bare gav dette, sĂ„ giver det lidt ekstra "dans", men i sidste ende, sĂ„ endte vi alligevel bare der, hvor jeg ville have det, sĂ„ kĂžber fĂžler nok, at de har fĂ„et noget ud af det, men jeg fik prĂŠcis, det jeg ville have. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Mullemee skriver:

Hvis man ikke skriver, at prisen er fast, sÄ er det tilladt at byde under. Jeg skriver ogsÄ altid, at jeg ikke sender. SÄ er den lukket.

Jeg oplever tit isÊr pÄ Reshopper, at folk ikke respekterer dette. Jeg har haft flere ting, hvor jeg skrev, at prisen var fast, men jeg fik altid bud under prisen alligevel, men sÄ siger jeg bare nej tak. Nu sÊtter jeg sÄ bare altid en hÞjere pris, sÄ jeg kan give afslag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.