Det lyder, som om hun sidder fast i sorgen på en usund måde.
Det må have været et forfærdeligt chok for hende, og det er svært at undgå bitterhed over, at han døde p.gr.a. en lægefejl.
Men det står ikke til at ændre.
Der er ikke så meget andet at gøre end at fortælle din mor, at du har fået en kæreste, og at han hedder det samme som hendes afdøde kæreste, så fremover vil hun ikke kunne undgå at høre hans navn.
Du hjælper hende måske bedst ved at sige til hende, at det her ikke går længere. At hun er nødt til at søge noget hjælp. Ikke bare for sin egen skyld, men for jer alle sammen.
For din kæreste hedder nu engang det, han hedder, og derfor vil navnet blive nævnt igen og igen.
Jeg kender jo ikke din mor, og måske vil hun stille sig på bagbenene, men du kunne jo prøve at foreslå hende, at nu bestiller I en tid hos hendes læge og så går du med hende.
Du kan selvfølgelig ikke tvinge hende til at tage imod hjælp, men det går jo ikke, at du knap tør nævne din kærestes navn.
En af min kærestes sønner hedder det samme som min afdøde far. Det er faktisk helt hyggeligt, da jeg synes, det er et dejligt navn, som jeg forbinder med mange gode minder.
Anmeld
Citér