Hvad er jeres mening om “tvang og magt” på fb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2019

Anonym

Jeg er selv vokse op med en mor som ikke selv kunne se det galt i at gå på druk flere dage i træk og hvor vi børn var overlagt til os selv så jeg er ikke i tvivl om at mange at dem der for fjene deres børn har svært ved at se at der er en grund og tro helt ærlig ikke kommune fjene børn for sjovt vi skal også huske at hjælp i hjemmet ikke altid er nok og jeg mener ikke at børn skal værre prøvekaniner!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Tak for jeres svar og input og ikke mindst syn på alt det. 
jeg undre mig dog stadig over, at advokater og støttepersoner udtaler, at systemet er korrupt og de laver fejl, lyver i papirerne og nærmest kidnapper deres børn? 

Advokaterne er ikke gratis- og jeg som plejemor kan så fortælle dig at det koster mindst en mill. Pr barn om året at have det anbragt.

Tror du virkelig kommunerne bare ville bruge de penge fordi de Kan? 

Og med tanke på hvad jeg ser og hør i systemet med børn der ødelægges , og tabes fordi forældrene får alt for lang snor- kan jeg uden ar blinke sige at nej ingen af de fotældre i den gruppe er ramt af nogen af de sindssyge teorier de sidder og kæfter op om derinde.

Altså der er fx en der mener kommunen og hendes exmand har sendt mænd om natten der klipper i hendes hår for at hun skal virke sindssyg ....

Og langt de fleste derinde er sikre på deres sagsbehandler og familierådgivere har lagt en plan om  at fjerne deres børn bare fordi de ikke kan lide dem.

Den gruppe er smækfyldt med ubegavede,  socialt belastede forældre der ALDRIG skulle have haft børn. 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Spørger af nysgerrighed. 

tror i på, at det de skriver er rigtigt? At det findes så mange fejl anbringelser og tvangsfjernelser som er baseret på løgne og et korrupt system? 

hvad med de paragraf 54 (støttepersoner) personer og advokater der giver medhold til dette? Snakker de sandt så?  

Du skal også huske, at en fejl ikke er det samme, som at barnet ikke skulle have været fjernet.

En fejl kan være rent administrativ, og den vil tælle som en fejl i det samlede forløb. Derfor vil der blive registreret mange fejl, og det tolker forældrene som om, at systemet er korrupt.

Vi har flere plejefamilier i familien og i mine søskendes svigerfamilier, og jeg kender ikke rigtigt detaljerne, da de selvfølgelig har tavshedspligt.

Men børnene er ikke fjernet uden grund - det er helt sikkert.

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Sprit25

Carina:-) skriver:

Advokaterne er ikke gratis- og jeg som plejemor kan så fortælle dig at det koster mindst en mill. Pr barn om året at have det anbragt.

Tror du virkelig kommunerne bare ville bruge de penge fordi de Kan? 

Og med tanke på hvad jeg ser og hør i systemet med børn der ødelægges , og tabes fordi forældrene får alt for lang snor- kan jeg uden ar blinke sige at nej ingen af de fotældre i den gruppe er ramt af nogen af de sindssyge teorier de sidder og kæfter op om derinde.

Altså der er fx en der mener kommunen og hendes exmand har sendt mænd om natten der klipper i hendes hår for at hun skal virke sindssyg ....

Og langt de fleste derinde er sikre på deres sagsbehandler og familierådgivere har lagt en plan om  at fjerne deres børn bare fordi de ikke kan lide dem.

Den gruppe er smækfyldt med ubegavede,  socialt belastede forældre der ALDRIG skulle have haft børn. 

Jeg vil bare lige sige: du er for vild. Mange børn, plejefamilie og selvstændig! 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Anonym

Nu har jeg siddet med mange sager som psykolog med børn, der har en tilknytningsforstyrrelse, belastningsreaktioner mv. pga. Manglende forældreevne hos deres forældre. Det har været et chok for mig hvor lang snor forældre får, selv når vi fagpersoner tydeligt kan konstatere at barnet har lidt overlast. Eller børn der er kommet i plejefamilie og trives, som hjemgives til deres forældre der fortsat har tvivlsomme forældrekompetencer, for det er jo billigere..

Så nej. Jeg tror bestemt ikke, at børn fjernes på kryds og tværs let som ingenting. Snarere tænker jeg, at vi har et berøringsangst system, som ofte prioriterer forældrene og økonomi frem for de børn, der er taberne i det her og som skades følelsesmæssigt for livet.. Mange af disse forældre har egne psykiske vanskeligheder, har selv haft en belastet opvækst og/eller har betydelig nedsat mentaliseringsevne. Det er nok lige frisk nok at tage deres ord for gode varer. Selvfølgelig gør det ondt at få fjernet sit barn. Hvem har lyst til at erkende, at det var på sin plads? 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Jeg vil bare lige sige: du er for vild. Mange børn, plejefamilie og selvstændig! 

Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.